Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci vyzkoušeli ojetý VW Golf VIII kombi. Auto s větším kufrem než Octavie upadlo, pořád ale má co nabídnout
4.4.2024 | Petr Prokopec
Doby, kdy byl Golf neoddiskutovatelným králem evropských aut, jsou dávno pryč, jenže ani konkurence se nesnaží tak moc, jak by mohla. I osmá generace někdejšího bestselleru tedy jako ojetina není špatnou volbou, jen musíte přijmout, že je horší než předchůdce.
V roce 1974 přišel Volkswagen se svým dosud největším bestsellerem. Po zhruba pětačtyřicet let totiž Golf dovolil jen málokomu, aby jej sesadil z evropského prodejního trůnu. Nebylo to nicméně až tak překvapivé, neboť Němci objevili kouzelný recept na úspěch. Stačil, aby Golf dosáhl alespoň dobrého hodnocení ve všech klíčových aspektech. I když jej tedy v rámci komfortu, dynamiky, bezpečnosti, efektivity či luxusu někteří konkurenti uměli překonat, jako celek měl VW vždy navrch.
Čím více se nicméně blížila ke konci svého životního cyklu sedmá generace, tím začalo být jasnější, že každá pohádka jednoho dne skončí. Němci se totiž po propálení dieselového skandálu rozhodli očistit s pomocí elektromobility, a na všechny strany proto hlásali, že novým králem se stane Volkswagen ID.3. Ten byl nejen upřednostňován při vývoji, ale zároveň jeho směrem zamířily i nemalé peníze, které automobilka sebrala týmu, jenž se staral o novou generaci jejího dosavadního klenotu.
Jak vše dopadlo, asi víte, ostatně nejde o zas až tak dávnou historii. ID.3 je obrovským propadákem, přičemž o trůn nakonec Golf obrala konkurence. Nedá se navíc předpokládat, že by se na něj někdejší král ještě kdy vrátil, a to přes veškerá ubezpečení Němců, že si kritiku publika vzali k srdci. Nedávný facelift totiž ukázal, že ve Wolfsburgu stále ještě preferují úřady před zákazníky. I když tedy některé chyby automobilka napravila, eliminací dobře prodávaných verzí nadělala nové.
Budoucnost je navíc v tomto ohledu ještě temnější, neboť devátá generace má přepřáhnout na elektřinu. Tedy na pohon, který minimálně v nejbližší dekádě většině lidí vyhovovat nebude. A nejspíše tomu bude i po další roky. Víceméně to znamená, že pokud lidé budou chtít zajímavý Golf, pak takový na ně bude čekat v autobazarech. Připravit se ale musí na to, že ceny takové sedmé generace po faceliftu jsou již nyní poměrně vysoké.
Oproti tomu generaci osmou lze pořídit od nějakých 250 tisíc korun, což je z pohledu potenciální klientely dobrá zpráva. Je ale zatím poslední Golf opravdu tak špatný? Ověřit se to rozhodli kolegové z Auto Bildu, kteří proklepli kombík (tradičně zvaný Variant) poprvé zaregistrovaný v roce 2021. Od té doby vůz s obřím kufrem (611 litrů, o 1 litr víc než u Octavie III Combi) osazený benzinovou jedna-pětkou ujel 108 913 km, což není zrovna málo. Nabízen je pak za 16 980 Eur (cca 430 tisíc Kč), což se pro změnu zdá být docela hodně.
Kolegové nicméně nenarazili na jediný problém. Zavěšení vozu pracuje hladce, žádné nepříjemné zvuky nevychází ani z interiéru. Ten je na poměry dané třídy velmi dobře odhlučněný, palec nahoru lze ukázat i multimédiím či asistenčním systémům - snad jen zpětná kamera má jisté zpoždění při náběhu obrazu. Původní majitel navíc nesáhl po automatu DSG, který je rozšířenější než manuál, přestože na konto dvouspojkové převodovky míří dlouhodobě kritika za trhavé řazení po větším kilometrovém zápřahu.
Daný kousek se tedy jeví pozitivně, podobně jsou pak na tom i mnohé další. Ona kritika totiž z velké části vychází z faktu, že zmíněná sedmá generace nasadila laťku opravdu příliš vysoko. A její nástupce ji kvůli oněm úsporám nepřeskočil. Vevnitř je tedy třeba počítat s plasty horší kvality, stejně jako s některými nedostatky ohledně ovládání. Kapotu motoru je pak třeba zajišťovat manuálně. A zejména software počátečních aut selhává až příliš, většinou ale již byl přehrán novou verzí.
Zatímco tedy dříve bylo možné vybírat ojetý Golf pomalu poslepu, a to ještě velmi rychle, neboť za rohem již stála hromada dalších zájemců, nyní neuděláte chybu, když do bazaru vyrazíte s alespoň trochu schopnějším známým, když už ne rovnou se zkušeným mechanikem. Právě to je důvod, proč ceny ojetin obecně míří velmi rychle dolů, což se odráží i na reputaci nových aut.






Golf Variant osmé generace je prostorným vozem, který stále zvládne okouzlit. Jen je potřeba se smířit s tím, že to nejlepší automobilka nabízela před rokem 2019. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včeraJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro bosse, nebo jde o vrak?
před 2 hodinamiČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
před 4 hodinamiStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před 5 hodinamiNejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
před 7 hodinamiI takhle může vypadat vlajková loď automobilky, v případě Suzuki jde o docela malé auto
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva