Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Neomezená rychlost na Autobahnech dostala tvrdý zásah, možná rozhodující
10.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá Strana zelených dosáhla cenného vítězství, v Badensku-Württembersku bude platit limit 120 km/h. Ne všude a ne natrvalo, důvod k obavám ale je.
Německé dálnice jsou poslední evropskou baštou silnic bez rychlostních limitů, jak ukázala i nedávná mapa nejvyšších povolených rychlostí celého světa. Některým tamním politikům je ovšem taková svoboda motoristů proti srsti, a tak se pravidelně snaží o její omezení. Zejména od té doby, co v zemských volbách v Badensku-Württembersku získává pravidelně cenné hlasy Strana zelených. Ta je v kombinaci se sociálními demokraty rozhodující silou, pročež se již pátým rokem snaží zavést na všech dálnicích této spolkové země limit 120 km/h.
Prozatím byly tyto snahy neúspěšné, nicméně nyní si německý ministr dopravy Winfried Hermann (zastupující právě Zelené) může připsat cenné vítězství. Od března příštího roku bude totiž v Badensku-Württembersku zaveden onen limit 120 km/h. Zatím sice jde o testovací provoz, který potrvá čtyři roky a nebude platit všude, nicméně Hermann se netají dalšími kroky, jimiž bude expanze limitů na další úseky, pakliže se toto omezení „osvědčí”. A z praxe víme, že podobná opatřní se „osvědčují” bez výjimky.
Ptát se samozřejmě musíme, komu tím Zelení prospějí. Rozhodně to nebude bezpečnost silničního provozu. Kupříkladu v takové Austrálii bylo prokázáno, že s vyšší rychlostí neroste počet mrtvých na silnici, ale právě naopak. Není proto divu, že u Protinožců se po zavedení limitů vrací alespoň v méně obydlených částech země k neomezené rychlosti a takových úseků má přibývat.
Kromě toho má pozitivní zkušenost se zvyšováním rychlostních limitů také Amerika, tedy země, kde by každý čekal spíše „utahování opasků“. Ani v tomto případě se nedostavila „krvavá jatka”, pročež můžeme konstatovat, že vyšší rychlost nezabíjí, ale spíše pomáhá. Řidiči se totiž nemusí soustředit na hledání policejního majáčku ve svém zorném poli či na tachometr, ale místo toho věnují plnou pozornost samotnému řízení a jedou prostě tolik, co dovolí jejich schopnosti, auto i okolnosti.
Mimo to je nesporné, že s rychlostními limity jsou spojené nemalé zácpy. Stačí totiž zajet k našim sousedům na ty úseky dálnic, kde je limit 120 km/h nastaven (jde o zhruba 30 procent všech Autobahnů), a rázem zjistíte, že provoz je o poznání komplikovanější než v místech, kde je rychlost neomezena, logicky. Právě na těchto úsecích navíc dochází k většímu množství nehod než jindy, neboť doprava není plynulá, ale trhaná.
Dá se však předpokládat, že ať již bude existovat jakákoliv studie prokazující, že neomezená rychlost není nebezpečná, Stranu zelených to nepřesvědčí. Ostatně, jsou to zelení a ti mohou vždy argumentovat nějakým tím ušetřeným gramem emisí CO2 - jak univerzální pomůcka pro obhajování rozličných nesmyslných restrikcí se z těchto tří znaků stala...




Díky německé Straně zelených začne od března příštího roku platit v Badensku-Württembersku rychlostní limit 120 km/h. Ne všude a ne natrvalo, nicméně by mohlo jít o první krok předcházející tomuto scénáři
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Xavi Fores je jako tester spokojený 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
Nejčtenější články
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
