Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetá auta v Německu konečně zlevňují, starají se o to ale extrémně rychle se propadající ceny elektromobilů
2.7.2023 | Petr Prokopec
Ceny ojetých aut znaly v posledních letech pohyb jediným směrem - nahoru. Nyní v Německu konečně míří dolů, zkoumání detailů ale ukazuje, že za to může v podstatě jen ztráta zájmu o ojeté elektromobily.
Za posledních pár let nová i ojetá auta neskutečně zdražila. Do budoucna nás pak zjevně nečeká posun k lepšímu, neboť politici se rozhodli zatopit pod elektrickým kotlem. Tato auta si nevyžádal trh, automobilky je ale nabízet a prodávat musí. Obvykle tak činí se ztrátami, které si kompenzují na cenách stále žádaných spalovacích vozů, které navíc stojí víc a víc kvůli větším regulatorním požadavkům na ně kladeným. To má logicky dopad i na trh s ojetinami.
Ceny ojetých vozů jsou tak též stále výš, podle nejnovějších dat stojí v Německu v průměru o 6 procent výš než před rokem. Nabídka je ale aktuálně větší a poptávka začíná ochládat s rostoucími životními náklady potenciálních kupců. Aktuálně jsme tak v Německu svědky toho, že průměrná cena ojetin za minulý měsíc klesla oproti tomu předchozímu o 0,8 procenta na 28 858 Eur (cca 685 tisíc Kč). To je pozitivní signál, jako vždy je ale třeba číst i mezi řádky.
Jednak není od věci si uvědomit, že za takové peníze jste ještě před pár lety mohli pořídit zcela nový Volkswagen Golf GTI či Škodu Octavia RS. V tomto kontextu je posun cen opravdu neskutečný. Mnohem zajímavější ale je, že ceny spalovacích aut téměř neklesají a za celým poklesem průměrných cen stojí hlavně elektromobily. Jejich hodnota se propadá mnohem rychleji, a tak jejich průměrná cena v červnu byla o 4,4 procenta nižší než v předchozím měsíci. Nabídka se totiž navýšila ještě větší měrou než u spalovacích aut, poptávka je nicméně omezená.
Ještě před nějakými dvěma třemi lety měla totiž elektromobilita mnohem větší podporu, s pořízením takového vozu počítalo velké množství lidí. I proto, že věřili slovům o jejich použitelnosti či levném provozu. Jenže nic z toho se nesetkalo s realitou. Lidé se tak z vybájených obláčků vrací zpátky na zem ke spalovacímu pohonu, který má vedle toho elektrického své nedostatky, zdrojem negativních nepříjemností.
Průměrná cena benzinových aut tak klesla pouze o 1,4 procenta na 26 098 Eur (asi 620 tisíc Kč), v případě dieselů tu pak máme pouze 0,5procentní pád a průměrnou cenu 29 587 Eur (cca 702 tisíc Kč). Pokud jste tedy loni pořídili auto s démonizovanou zkratkou TDI, dnes jej můžete prodat se ziskem, a to přesto, že jste jej po celou dobu používali. Něco takového dříve bylo možné pouze u výjimečných značek typu Ferrari. Ovšem vlastně jen za předpokladu, že jste nájezd udrželi na uzdě.
Prodejní manažer společnosti AutoScout24 Stefan Schneck přitom dodává, že ceny nejspíše v následujících dvou měsících ještě klesnou, i když pochopitelně ne na úroveň loňského roku, natož pak na úroveň předchozích let. S podzimem však má být znovu spojeno zdražování. To se bude týkat spíše spalovacích aut než těch elektrických, jejichž dojezd s pádem teplot výrazně klesá. Začátek topné sezóny navíc nejspíše povede ke zdražování elektrické energie.
![Ojetá auta v Německu konečně zlevňují, starají se o to ale extrémně rychle se propadající ceny elektromobilů - 1 - Ojete auto vyber nejvetsi problemy 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ojetá auta v Německu konečně zlevňují, starají se o to ale extrémně rychle se propadající ceny elektromobilů - 2 - Ojete auto vyber nejvetsi problemy 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ojetá auta v Německu konečně zlevňují, starají se o to ale extrémně rychle se propadající ceny elektromobilů - 3 - Ojete auto vyber nejvetsi problemy 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Ceny ojetých aut v Německu konečně klesly, benzinové a dieselové modely si ale ceny prakticky drží. Foto: Škoda Auto
O posun cen směrem dolů se starají hlavně hodnotu stále více ztrácející elektromobily. Foto: Tesla
Zdroje: Focus, AutoScout24
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před 2 hodinamiNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 4 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva