Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeta auta za desítky tisíc, která neunudí k smrti a pořád s nimi odvezete rodinu
29.11.2020 | Petr Miler
Opravdu levné, řidičsky zajímavé auto, s nímž pořád odveze i rodinu, zní jako nesplnitelný sen. Jenže i taková existují a byť bez rizika jejich koupě nebude, za pokus najít hezký kus možná stojí.
Jsou mezi námi řidiči, kteří toužit vlastnit vůz z doby, kdy „auta ještě za něco stála”. Není to nutně otázka věku, někteří budou ještě pamatovat doby, kdy v noci neplatilo omezení rychlosti a na zadních sedadlech mohlo jezdit tolik dětí, kolik se jich tam se svými hračkami zrovna vešlo. A jiní mohou mohou mít klidně čerstvé „papíry” a dětské autosedačky už sami zažili.
Chtít takový vůz není jen plané staromilství, auta už dnes nejsou tak zábavná jako bývala z přesně popsatelných důvodů a tohle „kormidlo dějin” už nikdo z nás neobrátí. Koupit si starší vůz, který na tomto poli ještě neutrpěl, ale pořád může každý z nás. A limitem není ani to, že už dávno nežije sám, ani to, že má hluboko do kapsy.
Podívali jsme se proto po zajímavých autech, která pořídíte obvykle za desítky tisíc Kč, v lepším stavu maximálně za nízké statisíce se a kterými odvezete i víc než jednoho dalšího člověka a pár tašek zavazadelníku. Prostě praktická auta, klidně i pro rodinu. Tady je osm takových.
1. Audi 80 Avant 2,6 V6 quattro (B4)
Motor: vidlicový šestiválec, vpředu podélně
Objem: 2 598 ccm
Výkon: 150 koní
Točivý moment: 225 Nm
Hmotnost: 1 470 kg
Motor podélně před přední nápravou nevypadá jako dobrý nápad z hlediska jízdních vlastností, ale Audi se této koncepce drží už dekády, a to i s podstatně většími motory, než je 2,6 V6. Poslední generace „osmdesátky” už je docela moderní auto, ale zároveň ne příliš na to, abyste pro každou drobnou opravu potřebovali diagnostiku. S prostorem tady problém mít nebudete, je to kombík, třebaže ne kalibru moderní Octavie.



Foto: Audi
2. BMW 328i Touring (E36)
Motor: řadový šestiválec, vpředu podélně
Objem: 2 793 ccm
Výkon: 193 koní
Točivý moment: 280 Nm
Hmotnost: 1 440 kg
Kombík řady 3 E36 možná nepobral moc elegance či krásy v zadních partiích, ale to neznamená, že to nemůže být hravá a příjemná zadokolka. Řadový šestiválec pod kapotou BMW je ikonický a prostoru je tu přijatelně, pokud s sebou nepotřebujete převážet staré televize s úhlopříčkou 90 cm. Jen pozor na kousky v mizerném stavu, na trhu je jich spousta.
3. Mercedes C 200 Kompressor T (S202)
Motor: řadový čtyřválec s kompresorem, vpředu podélně
Objem: 1 998 ccm
Výkon: 192 koní
Točivý moment: 270 Nm
Hmotnost: 1 465 kg
Třída C se dělala v generaci W/S202 i s osmiválci, ale ty jsou vzácné a drahé - a mají automatické převodovky. A kompresor pod kapotou nemá jen tak někdo, navíc v tomto případě s manuálem. Pohon zadní nápravy je samozřejmostí a byť ani tohle není snový kombík z hlediska objemu zavazadelníku, kombík to je.
4. Opel Omega Caravan 3,0 V6 (B1)
Motor: vidlicový šestiválec, vpředu podélně
Objem: 2 962 ccm
Výkon: 211 koní
Točivý moment: 270 Nm
Hmotnost: 1 650 kg
Omega je možná nejtěžší auto seznamu, ale také je v něm spousta prostoru pro lidi i náklad a 211 koní na zadní nápravě není pro smích. Jen v tomto případě pozor na korozi. Sáhnout můžete i po novější generaci B2, také ta se dělala „v kombíku” a také ta je levná. Tam už ale s V6 dostanete automat a problémů s korozí se pořád zcela nezbavíte...
5. Saab 9000 2,3 turbo
Motor: řadový čtyřválec s turbodmychadlem, vpředu napříč
Objem: 2 290 ccm
Výkon: 195 koní
Točivý moment: 323 Nm
Hmotnost: 1 460 kg
Sehnat nabroušenou 9000 v dobrém stavu možná bude oříšek, ale karoserie liftback znamená dobře dostupný a relativně dlouhý zavazadelník. Není to doslova stěhovák jako Omega výše, ale rozhodně to bude zajímavé auto nejen na srazu youngtimerů.
6. Subaru Impreza GT Kombi
Motor: čtyřválec boxer s turbodmychadlem, vpředu podélně
Objem: 1 994 ccm
Výkon: 218 koní
Točivý moment: 292 Nm
Hmotnost: 1 290 kg
Ikonickou Imprezu nelze vynechat, byť zrovna na ní bude třeba peněz trochu ví. Kombík je ale o něco méně slavný než sedan, takže pokud ji chcete jako rodinné auto a potřebujete občas něco většího převézt, je to lepší a levnější volba.
7. Volkswagen Golf III VR6 Syncro
Motor: vidlicový šestiválec, vpředu napříč
Objem: 2 861 ccm
Výkon: 190 koní
Točivý moment: 245 Nm
Hmotnost: 1 410 kg
Třetí generace Golfu možná nebyla zrovna elegantní, ale kousky v dobrém stavu jsou dnes fanoušky youngtimerů docela ceněné. A unikátní koncepci motoru VR6 je potřeba udržovat při životě, když na to Volkswagen u nových aut už téměř rezignuje. Jako kompaktní hatchback je to slušně praktické auto, nakonec stačilo svého času velké části celé Evropy.
8. Volvo 850 T5
Motor: řadový pětiválec s turbodmychadlem, vpředu napříč
Objem: 1 984 ccm
Výkon: 210 koní
Točivý moment: 300 Nm
Hmotnost: 1 550 kg
Krabicoidní design starších Volv se leckomu velmi líbí a jejich odolnost je proslulá - tahle auta běžně najíždějí vysoké statisíce kilometrů. Tak proč nezvážit i 850? Výbavy i komfortu tu bude dostatek a rychlosti jakbysmet, ceny jsou dnes velmi nízko.
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před hodinouNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva