Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojeté BMW řady 3 koupíte na dnešní dobu překvapivě levně, na některé části je ale třeba dát velký pozor
14.2.2022 | Petr Prokopec
Je to stále jedna z velmi populárních ojetin, přesto se ceny předchozích dvou generací dostávají zvlášť na současné poměry dost nízko. Kvalita je stále velmi slušná, přehlédnutí některých vad vás ale můžete stát víc než celý vůz.
Pro řadu lidí je BMW řady 3 vysněným vozem. Jako nové si jej ovšem může dovolit jen málokdo, neboť za základní verzi sedanu musíte dealerovi vyskládat na dřevo 863 200 Kč. To jsou sice stejné peníze jako v případě Škody Kodiaq, jde ale přece jen o trochu jiné auto. Pod kapotou pak sice svou práci odvádí relativně ucházejících 156 koní, za kterými stojí dvoulitrový čtyřválec, ovšem to na okouzlení většiny publika nestačí. Jakmile pak zatoužíte po poněkud adekvátnějších technice, pod milion korun již v showroomu mnichovské značky nenakoupíte. A na slušnou vizuální i výbavovou specifikaci je třeba přidat další statisíce.
I to je jeden z důvodů, proč značná část klientely míří do autobazarů, kde pátou generaci (dle karosářské verze ozdobenou interním kódem E90/E91/E92/E93) můžete pořídit již od nějakých 70 tisíc korun a před pár dny jsme vám ukazovali dodnes skoro nový kus i s pořádným motorem za pořád nízké statisíce. Rozhodně byste se ovšem měli vyvarovat dvoulitrových dieselů vyrobených po roce 2007, u niž hrozí selhání rozvodového řetězu. Jeho oprava v autorizovaném servisu totiž může stát více, než jste zaplatili za samotný vůz. Není to však nic proti poruchám pohonné jednotky u limitované verze 320si, neboť v takové chvíli vám z účtu zmizí dokonce stovky tisíc korun.
Zkontrolovat motorový prostor byste nicméně měli u kteréhokoliv provedení i roku výroby, a to kvůli případnému úniku oleje. Platí to i v případě šesté generace (F30/F31/F32/F80), u které BMW začalo kupé a kabriolet nabízet pod označením řada 4. U novějšího modelu je navíc třeba ověřit, že vyhlédnutý vůz prošel svolávací akcí, která byla zaměřena na výměnu defektního ventilu EGR. Pokud k tomu totiž nedošlo, pak hrozí samovznícení. Nešlo přitom o jedinou svolávací akci, ta druhá byla zaměřena na problematické pásy všech variant vyrobených na podzim roku 2014.
Od pohonných jednotek se můžeme přesunout k podvozku, kde hlavní slabinou páté generace jsou pružiny a tlumiče. Její nástupce je však v obou ohledech bezproblémový, stejně jako se kritika nesnáší ani na řízení. Zmiňována pak nikým není ani koroze, a to ani v případě brzd, jejichž kotouče navíc nevykazují známky předčasného opotřebení. V případě brzdových hadiček aut, jejichž věk přesahuje 11 let, vás ovšem nejspíše čeká výměna. A zkontrolovat nechte i parkovací brzdu, a to dokonce u novějšího provedení - majitelé si na ni stěžují již po čtvrtém roce užívání.
Za pochvalu naopak stojí světlomety, i když se může stát, že u šesté generace narazíte na problémy s předními lampami. Zajímavé pak je, že novější model má rovněž problémy s emisemi. Zda přitom za tím stojí zmiňovaný EGR ventil či ještě něco dalšího, vám ovšem musí říci technici. Výfuk jako takový je nicméně v pořádku, a to i u starších aut. Ve finále tedy rizikových oblastí není až tak moc, navíc za těmi zmíněnými stojí zpravidla vysoký nájezd. Méně ojetá auta jsou tedy logicky spolehlivější, pochopitelně však za ně musíte zaplatit více.
Tím se dostáváme k samotnému výběru, kdy máte k dispozici poměrně široké portfolio. Volit můžete hned z pěti karosářských variant, kromě sedanu, kombíku, kupé a kabrioletu totiž BMW u šesté generace nabízelo i fastback Gran Turismo, který je velmi praktickou a kvůli svému specifickému vzhledu relativně levnou volbou. Po stránce výkonové pak nabídka startuje provedením 316d se 116 koňmi a vrcholí variantami M3/M4, kdy u původních specifikací dostanete pod pravou nohu 421 koní a u těch novějších v provedení Competition dokonce až 450. Na nízké ceny ale v tu chvíli můžete rovnou zapomenout, startuje okolo 1 milionu korun i za nejvíce ojeté a nejstarší kusy.



BMW 3 páté generace nemá až tak mnoho slabin, jejich odstranění však v kontextu s nízkou cenou může vyjít velmi draho. Foto: BMW
Relativně levně se dá pořídit i generace šestá, při výběru však zkontrolujte hlavně to, zda prošla svolávací akcí spojenou s problematickým ventilem EGR. Foto: BMW
Co platí o novějším sedanu a kombíku, lze aplikovat i na kupé a kabriolet, které se však již pyšnily označením řada 4. Foto: BMW
Zdroje: TÜV, Auto Bild
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Volvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před hodinouŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 2 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 4 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 5 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva