Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Mnohými vytoužené luxusní SUV láká extra nízkou cenou, po jednotkách let stojí místo milionů pár set tisíc
8.8.2022 | Petr Prokopec
Po teprve pěti letech ve výrobě dokáže zaujmout nejen stále atraktivním vzhledem, jistým exotickým nádechem i pohonnými jednotkami, ale také velmi nízkou cenou. Tak se však zrcadlí v jeho spolehlivosti.
Jaguar je značkou, která v některých lidech vzbuzuje větší touhu než třeba německé trio Audi, BMW a Mercedes-Benz. Pramení to jak z jisté exotičností, která je dána neokoukaností i výrobou za kanálem La Manche, tak historií značky. Ač totiž třeba mnichovská automobilka dosáhla mnoha sportovních úspěchů, takovému E-Type v rámci věhlasu nesahá ani po kotníky. Britskému vozu totiž poklonu vysekl i Enzo Ferrari, který byl přitom znám tím, že ke konkurenci neměl žádné ohledy. A to byl spíše začátek příběhu.
Jakkoli by ale Jaguar kdekdo rád zařadil do své garáže, jen u málokoho se nakonec sny promění v realitu. Většina skončí zejména u zmiňovaných Němců, s nimiž je možná spojeno více všednosti, ovšem také méně nepříjemných překvapení z hlediska spolehlivosti. Právě v tomto ohledu britské značky tradičně oscilují okolo samotného dna pomyslného žebříčku. V důsledku toho tak Jaguar zaostává za německými výrobci jak v registracích nových aut, tak v případě zájmu o ta ojetá.
Kolegové z Auto Bildu aktuálně proklepli SUV F-Pace z roku 2017, které mělo najeto 95 448 kilometrů a jenž je poblíž Brém nabízeno v autobazaru za 22 480 Eur (cca 550 tisíc korun). To je sakramentsky lákavá cena na tak mladý a nijak zvlášť ojetý vůz, zvláště pak při pohledu na sumu, jaká je třeba na nové auto. Žádný nový F-Pace dnes nekoupíte levněji než za 1 793 409 Kč, ve srovnání s cenou obdobného auta (výbava Prestige, dvoulitrový turbodiesel pod kapotou, automatická převodovka, pohon zadních kol) tu tedy máme skoro čtvrtinovou cenu.
To je v dnešní době, kdy ojetiny leckdy i narůstají na ceně, opravdu neuvěřitelný propad hodnoty. Má to nicméně své opodstatnění. Ještě před usednutím za volant si totiž kolegové všimli, že původní majitel poškrábal pravou stranu vozu. Dveře a jeden boční panel tak vyžadují přelakování, což s veškerou přípravou vychází na přibližně 25 tisíc korun. To však ve finále může být ten nejmenší problém.
Jak totiž vyšlo najevo během jízdy, zadní náprava a brzdy při větším zatížení vydávají podivné zvuky, které jsou u starších exemplářů F-Pace typické. Povětšinou jsou důvodem k další návštěvě servisu, kde za nové disky a destičky necháte rovněž pár desítek tisíc korun. O poznání hlouběji ovšem bude třeba sáhnout, pokud se technici budou muset podívat na zoubek i zmíněné nápravě. V té chvíli se navíc výrazně protáhne délka opravy.
Po stránce jízdní je nicméně F-Pace přesně takový, jak od Jaguaru očekáváte. Počítat lze tedy jak s nemalým komfortem na dálnicích, tak s dobrými jízdními vlastnostmi v zatáčkách. Dvoulitrový diesel je pak dostačující, i když je cítit menší „turbodíra“. V tomto ohledu třílitrová jednotka dosahuje vyšší kultivovanosti, navíc o sobě nedává tak vědět při studených startech. Počítat u ní lze i s lepší dynamikou, zatímco spotřeba je pokaždé v rámci mezí.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde na vás čekají multimédia, která za konkurencí zaostávala již v době, kdy je Jaguar pustil na trh. Aktuálně tak budou spíše zdrojem další frustrace než uspokojení. Totéž pak platí při pohledu na mnohé plasty, u nichž Britové šetřili, co jen to šlo. Na druhou stranu, třeba zavazadelníkem, jehož objem se po sklopení sedadel zvedá ze 650 litrů na 1 740, by již automobilka mohla zájemce rozveselit. Koupí bez kompromisů tedy tohle auto rozhodně není, při jeho ceně mu ale lze leccos odpustit.



F-Pace dokazuje přitažlivost Jaguarů, paradoxně ještě větším lákadlem ale může být nízká cena ojetých exemplářů. U těch ovšem musíte počítat s mnoha problémy. Foto: Jaguar
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 15:00
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
Nejčtenější články
Tuzexový sen Čechoslováků si můžete koupit dodnes nejetý, stačit vám na něj bude míň korun než kdysi bonů
16.11.2025
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
17.11.2025
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
