Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Opel Corsa F je jednou z nejlevnějších cest k moderní ojetině solidní značky, vyhněte se jen elektrické verzi, majitele ruinuje
6.3.2024 | Petr Prokopec
Ani jako nový v ještě modernějším provedení není drahý, ojetiny pak lze koupit za velmi příznivé ceny. A problémy s nimi nejsou. Tedy až na Corsu-e, která je pro majitele hotovou ekonomickou sebevraždou.
Šestá generace Opelu Corsa je jedním z vůbec posledních nových aut, která dnes lze označit za dostupná. Čtyřmetrový hatchback v jeho faceliftované podobě může být váš od 369 990 Kč, tedy dokonce levněji než stejně velká Škoda Fabia. Dostanete tedy o trochu méně praktické auto, zase takový rozdíl to ale není. Podívejme se na zavazadelníky - zatímco do Fabie se vejde 380 až 1 190 litrů, Corsa pobere 309 až 1 081 litrů.
S šestou generací kdysi nadmíru populárního hatchbacku Opel přišel již v roce 2019, loni přikročil k faceliftu. Znamená to tedy, že sáhnout můžete nejen po zcela novém voze, ale také po tom ojetém. Počítat v té chvíli můžete s mnohem nižšími cenami, na pořízení nejlevnější exemplářů vám stačí okolo 175 tisíc Kč, byť v tu chvíli musíte akceptovat nájezd přes 100 tisíc kilometrů. To není špatné, zvlášť když v takovém případě je obvykle pod kapotou výhodný 1,5litrový turbodiesel.
Pokud budete pokračovat v aspoň trochu delších jízdách, je to pohonná jednotka, která se rychle vyplatí, kombinovaná spotřeba kolem 3,5 litru paliva na 100 km u ní není jen papírový blud. Pokud jezdíte jen krátké trasy, může dojít k typickému neduhu - k ucpání filtru pevných částic. Benzinové agregáty jsou pro takové využití lepší volbou, v jejich případě je ale spolu s nižším nájezdem počítat také s cenami startujícími okolo 225 tisíc korun.
Protože Corsa šesté generace zatím ještě není v provozu dostatečně dlouho, chybí v rámci hodnocení spolehlivosti rozsáhlejší data. Již samotný design vozu je ale jistým vodítkem, kam se podívat - přední i zadní sloupky jsou poměrně tlusté, pročež neusnadňují výhled ven. I když jde tedy o malý vůz, parkování pro řadu lidí může představovat problém - zkontrolujte tedy karoserii a litá kola, zda nejsou nemístně poškozená.
Podobným způsobem je třeba prověřit také interiér, spíše než jako služební vůz totiž mohla Corsa sloužit jako druhé auto v rodině určené k rozvozu ratolestí do škol a školek. Uvnitř se nicméně zaměřte i na plastová táhla a upínadla, hlavně u zadních sedadel - majitelé si stěžují, že dochází na jejich praskání. Tolik obecné informace, dále tak necháme hovořit hlavně kolegy z Auto Bildu, kteří otestovali kousek poprvé zaregistrovaný v říjnu 2020.
První a zatím jediný majitel s Corsou osazenou 1,2litrovým tříválcem najel jen 48 937 kilometrů, přičemž původně za výbavu Edition a pár příplatkových položek zaplatil 18 466 Eur (cca 468 tisíc Kč). Momentálně je nicméně Corsa F nabízena za 12 900 Eur (asi 327 tisíc korun), máme tu tedy celkem citelný pokles hodnoty i při nájezdu jen 50 tisíc km. Za tím nestojí žádná skrytá vada, možná spíše jen nespokojenost s motorem - při spotřebě 5,5 l/100 km je sice úsporný, 75 koní ale strádá dynamicky.
Spíše než atmosférická verze agregátu je tak doporučována ta přeplňovaná, jenž může na přední kola posílat 100 či dokonce 130 koní. Ve druhém případě jste nicméně již na úrovni zhruba 350 tisíc korun. To jsou všechno schůdné možnosti, krajně nedoporučovaná je ale elektrická Corsa-e.
Ta jako nová stojí krutých 889 990 Kč, ještě krutější je ale její pokles hodnoty, kterému jsme nedávno věnovali zvláštní článek. Stát ale není o co ani po něm - baterie o kapacitě 50 kWh představují ekvivalent jen asi 12litrové nádrže na naftu a zejména v zimě s nimi daleko nedojedete. A životnost baterií je pořád stejný průšvih, o ceně náhrady ani nemluvě. Proto také auto tak moc ztrácí hodnotu a tento trend se nezastaví ani v rukou druhých a dalších majitelů.



Benzinové verze Opelu Corsa jsou bazarech celkem bezpečnou volbou, snadno se vyplatí i diesel. Foto: Opel
Elektrická Corsa-e vedle toho své majitele ruinuje obrovským propadem hodnoty. Má sice pod kapotou 136 koní, tím ale její klady tak nějak končí. Foto: Opel
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Stellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
24.5.2025Porsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
24.5.2025Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025Rychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
25.5.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.23. 22:37 - rhinos
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Pneu koutek 06.23. 21:38 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis