Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Opel Corsa F je jednou z nejlevnějších cest k moderní ojetině solidní značky, vyhněte se jen elektrické verzi, majitele ruinuje
6.3.2024 | Petr Prokopec
Ani jako nový v ještě modernějším provedení není drahý, ojetiny pak lze koupit za velmi příznivé ceny. A problémy s nimi nejsou. Tedy až na Corsu-e, která je pro majitele hotovou ekonomickou sebevraždou.
Šestá generace Opelu Corsa je jedním z vůbec posledních nových aut, která dnes lze označit za dostupná. Čtyřmetrový hatchback v jeho faceliftované podobě může být váš od 369 990 Kč, tedy dokonce levněji než stejně velká Škoda Fabia. Dostanete tedy o trochu méně praktické auto, zase takový rozdíl to ale není. Podívejme se na zavazadelníky - zatímco do Fabie se vejde 380 až 1 190 litrů, Corsa pobere 309 až 1 081 litrů.
S šestou generací kdysi nadmíru populárního hatchbacku Opel přišel již v roce 2019, loni přikročil k faceliftu. Znamená to tedy, že sáhnout můžete nejen po zcela novém voze, ale také po tom ojetém. Počítat v té chvíli můžete s mnohem nižšími cenami, na pořízení nejlevnější exemplářů vám stačí okolo 175 tisíc Kč, byť v tu chvíli musíte akceptovat nájezd přes 100 tisíc kilometrů. To není špatné, zvlášť když v takovém případě je obvykle pod kapotou výhodný 1,5litrový turbodiesel.
Pokud budete pokračovat v aspoň trochu delších jízdách, je to pohonná jednotka, která se rychle vyplatí, kombinovaná spotřeba kolem 3,5 litru paliva na 100 km u ní není jen papírový blud. Pokud jezdíte jen krátké trasy, může dojít k typickému neduhu - k ucpání filtru pevných částic. Benzinové agregáty jsou pro takové využití lepší volbou, v jejich případě je ale spolu s nižším nájezdem počítat také s cenami startujícími okolo 225 tisíc korun.
Protože Corsa šesté generace zatím ještě není v provozu dostatečně dlouho, chybí v rámci hodnocení spolehlivosti rozsáhlejší data. Již samotný design vozu je ale jistým vodítkem, kam se podívat - přední i zadní sloupky jsou poměrně tlusté, pročež neusnadňují výhled ven. I když jde tedy o malý vůz, parkování pro řadu lidí může představovat problém - zkontrolujte tedy karoserii a litá kola, zda nejsou nemístně poškozená.
Podobným způsobem je třeba prověřit také interiér, spíše než jako služební vůz totiž mohla Corsa sloužit jako druhé auto v rodině určené k rozvozu ratolestí do škol a školek. Uvnitř se nicméně zaměřte i na plastová táhla a upínadla, hlavně u zadních sedadel - majitelé si stěžují, že dochází na jejich praskání. Tolik obecné informace, dále tak necháme hovořit hlavně kolegy z Auto Bildu, kteří otestovali kousek poprvé zaregistrovaný v říjnu 2020.
První a zatím jediný majitel s Corsou osazenou 1,2litrovým tříválcem najel jen 48 937 kilometrů, přičemž původně za výbavu Edition a pár příplatkových položek zaplatil 18 466 Eur (cca 468 tisíc Kč). Momentálně je nicméně Corsa F nabízena za 12 900 Eur (asi 327 tisíc korun), máme tu tedy celkem citelný pokles hodnoty i při nájezdu jen 50 tisíc km. Za tím nestojí žádná skrytá vada, možná spíše jen nespokojenost s motorem - při spotřebě 5,5 l/100 km je sice úsporný, 75 koní ale strádá dynamicky.
Spíše než atmosférická verze agregátu je tak doporučována ta přeplňovaná, jenž může na přední kola posílat 100 či dokonce 130 koní. Ve druhém případě jste nicméně již na úrovni zhruba 350 tisíc korun. To jsou všechno schůdné možnosti, krajně nedoporučovaná je ale elektrická Corsa-e.
Ta jako nová stojí krutých 889 990 Kč, ještě krutější je ale její pokles hodnoty, kterému jsme nedávno věnovali zvláštní článek. Stát ale není o co ani po něm - baterie o kapacitě 50 kWh představují ekvivalent jen asi 12litrové nádrže na naftu a zejména v zimě s nimi daleko nedojedete. A životnost baterií je pořád stejný průšvih, o ceně náhrady ani nemluvě. Proto také auto tak moc ztrácí hodnotu a tento trend se nezastaví ani v rukou druhých a dalších majitelů.



Benzinové verze Opelu Corsa jsou bazarech celkem bezpečnou volbou, snadno se vyplatí i diesel. Foto: Opel
Elektrická Corsa-e vedle toho své majitele ruinuje obrovským propadem hodnoty. Má sice pod kapotou 136 koní, tím ale její klady tak nějak končí. Foto: Opel
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 4 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včeraJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 4 hodinamiDalší velký dodavatel automobilek krachuje, je v insolvenci. Má největší pobočku v Česku, zaměstnává 4 500 lidí
před 5 hodinamiNěmci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro bosse, nebo jde o vrak?
před 7 hodinamiČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
před 8 hodinamiStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.25. 18:31 - řidičBOB
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 17:38 - Sato
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch