Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Profíci se zkusili levně dostat k modernímu Ferrari opravou nabouraného kusu
2.5.2019 | Mirek Mazal
Že nějaké auto nechce opravit pojišťovna, nebo se jej zdráhá opravit oficiální servis, ještě neznamená, že jej nelze opravit vůbec. K takovému vozu se dá relativně levně dostat v aukci bouraček a zkusit štěstí v loterii jménem neoficiální oprava.
Ferrari 488 Spider má za sebou čtyři roky na trhu a se svým výkonem 493 kW (670 koní) a 760 Nm je nejsilnějším otevřeným autem s původem v Maranellu. Čtyřlitrový osmiválec v doprovodu dvou burácejících výfuků katapultuje stylový roadster na stovku za tři sekundy a rozlet utne až odpor vzduchu na hranici 325 km/h.
Zánovní kus s nájezdem zhruba osmi tisíc kilometrů je možné dnes pořídit v Česku za 6,5 milionu korun, ale existují i levnější cesty, jak se k takovému vozu dostat. Po jedné takové se rozhodli vyrazit profíci z firmy LNC Collision & Car Customization, kterým se naskytla možnost koupit dost těžce nabouraný exemplář. A neprohloupili.
Američané vsadili na známý způsob, tedy pořízení nabouraného vozu označeného za neopravitelný. V tomto případě šlo o hodnocení pojišťovny, která nechtěla podstoupit riziko neustálého prodražování opravy dost velkého poškození, raději klientovi vyplatila pojistné a zbytek vozu nabídla v aukci. Opravovat jej v oficiálním servisu by vyšlo na miliony, lidé z LNC ale dostali auto zpět do provozu s celkovými náklady prý zdaleka nedosahujícími cenovky srovnatelného ojetého exempláře.
Automechanici vybrali modrý model s rozbitou přední částí. Motor uložený až za kabinou tak zůstal nedotčen a bylo potřeba vrátit krásu jen méně komplikovaným komponentům uloženým před posádkou. Velká krabice náhradních dílů naznačovala, že se lidé z LNC se předem připravili na pořádný kus práce.
Zkušení opraváři mají za sebou dost podobných případů, proto se bez řečí pustili do úplného odstrojení předku včetně pokřivených nosníků. Z nových dílů vyrobili pevnou kostru, na kterou postupně vrátili všechny důležité součástky. Postupným skládáním se rozbité Ferrari dostalo zpět do kondice.
K dispozici mají i lakovnu, proto si pánové nechali nastříkat nové panely karoserie a doladili všechny spáry téměř k lepšímu napasování, než přichází ze sériové produkce italské fabriky. Spider přišel o punc nebouraného vozidla, ale komu na tom sejde, pokud auto funguje, jak má a jeho cena byla o desítky procent nižší?
Pochopitelně, ani tak nejde o vyloženou láci, stejný postup lze ale aplikovat i při snaze dostat se k dostupnějším a přesto pro běžného smrtelníka nedostupným vozům. Chce to odvahu, šikovnost a pochopitelně i volbu „správně nabouraného” auta, u kterého pohybnosti servisu či pojišťovny o možnosti rozumně vůz opravit hrají ve váš prospěch.




















Bouračka v novém provedení je relativně levná cesta k Ferrari 488 Spider
Zdroj: LNC COLLISION & CAR CUSTOMIZATION@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
