Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
První moderní Lamborghini jako ojeté nestojí až tak velké peníze, ještě levnější je jeho údržba. A vydrží
22.4.2023 | Petr Prokopec
Ojetý italský supersport? To zní jako recept na zhmotnění největších nočních můr řidičů. Jenže tohle auto není tak úplně Ital, vlastně to není Ital skoro vůbec. Gallardo je plné německé techniky a překvapivě levně ho nejen koupíte, ale i udržíte při životě.
Za posledních pár let cena nových aut vzrostla na úroveň, ze které se motá hlava. Není tedy překvapivé, že stále více lidí míří do autobazarů. A v těch luxusnějších mohou narazit i na ikony svého mládí. Ty jsou vzhledem k cenám ojetých Octavií a podobných vozů nabízeny za překvapivě nízké sumy, jakkoli nominálně jde pořád o tučné sumy. Právě u těchto aut lze trefně použít jakousi teorii relativity, dle které hodina strávená ve společnosti milovaného člověka trvá jako sekunda. Položte však na vteřinu ruku na rozpálenou plotnu, a bude vám připadat, že ji tam máte hodinu.
Exkluzivní italský supersport za cenu okolo 2 milionů korun tak dnes působí velmi lákavě. Zvláště když do vínku dostal emblém rozzuřeného býka a pod zadním proskleným krytem disponuje pětilitrovým atmosférickým desetiválcem. Ten neprodukuje pouze oslňující serenádu, ale zároveň nejméně 500 koní. To je vyšší výkon, než jakým disponuje současné Porsche 911 Carrera. Za základní kupé ze Zuffenhausenu ovšem musíte prodejcům vysázet na dřevo minimálně 3 109 719 Kč.
Řeč je pochopitelně o Lamborghini Gallardo, které je prvním moderním Lamborghini, které vzniklo plně pod taktovkou Audi. Německá značka už sice řekla své i k Murciélagu, ve výsledku je to ale pořád v mnohém nedomyšlený Ital, neboť počátek jeho vývoje sahá do dob, kdy čtyř kruhy o koupi býčí značky teprve uvažovaly. Jasně, je to auto, které se už deset let nevyrábí, ale ruku na srdce - dokážete jej na silnici ignorovat? A jízda s ním je pořád stejně záživná, možná i víc než v době jeho vzniku.
S tímto vozem tak dokážete nadělat větší parádu než s jeho zcela novým sourozencem z Zuffenhausenu, devětsetjednáctek jezdí po silnicích docela dost. Ten vás pak nemusí sfouknout jako svíčku ani při poměřování jízdní dynamiky. Jakkoli v takové chvíli již budete potřebovat místo základního provedení aspoň limitované (250 kusů) Gallardo SE, které se ukázalo v roce 2005.
Toto provedení disponovalo dvoubarevným lakem, přičemž černou střechu, víko motoru, kryty zpětných zrcátek a přední i zadní spoiler vyvedené mohl doplnit zelený, oranžový, žlutý, bílý a tmavě šedý i světle šedý odstín. V podobném duchu se nesl rovněž interiér, mnohem podstatnější však byly změny na technice. Motor V10 totiž sice zůstal beze změn, první dva rychlostní stupně šestistupňové převodovky však byly zkráceny. Kromě toho automat zvaný E.Gear dostal režim Thrust Mode optimalizující akceleraci.
Tento krok vedl ke zlepšení dynamiky, sprint na stovku totiž klesl ze 4,2 na rovné 4 sekundy. Mimo to vzrostla také maximálka, a to ze 309 na 315 km/h. Italský výrobce pak ještě dále upravil řízení, aby umocnil zážitky za volantem. Není tedy divu, že i přes cenu 141 500 Eur bez daně byla celá edice velmi rychle vyprodána. Většina majitelů navíc sáhla po celé řadě doplňků, díky nimž se cena pohybovala spíše okolo 180 tisíc Eur, což dnes činí 4,2 mil. Kč.
Za osmnáct let tedy došlo k nemalému propadu, nikoli však díky nájezdu. Exemplář s pořadovým číslem 36, který je právě v prodeji, má totiž na tachometru jen 23 800 km. Nikdy pak nebyl havarován, místo toho jeho majitel úpěnlivě dodržoval servisní prohlídky. Spolehnout se tedy můžete na špičkový stav. Ostatně v útrobách je Gallardo skutečně spíše lepším Audi R8 než pravověrným Lamborghini. To budete jen kvitovat, neboť vůz je díky tomu jedním z nejspolehlivějších supersportů.
Při hodnocení kvality pochopitelně nelze vycházet z TÜV Reportu, za deset let totiž Lambo vyrobilo jen 14 022 kusů. V Německu pak logicky skončila jen malá část produkce, tamní technici tak neměli k dispozici dostatečný výpovědní vzorek. Reální majitelé nicméně uvádí, že Gallardo je stojí zhruba 17 až 45 tisíc korun na roční údržbě. To opravdu není mnoho, ostatně většina z této sumy jde na olej a pneumatiky. A o auto se troufnou starat i oficiální servisy Audi - jindy drahé, v tomto případě relativně velmi levné.
Ojeté Gallardo je tak skutečně zajímavou volbou, přičemž jej dokonce můžete pořídit nejen levněji než Porsche 911, ale dokonce i za menší peníze, než jaké stojí BMW M4 Coupe osazené automatickou převodovkou. A když zvolíte raný standardní model, jste dokonce pod variantou M440i xDrive, která je k dispozici od 1 831 700 Kč. Vlastnit supersport tedy nikdy nebylo tak levné. Tedy relativně...



Gallardo SE se pochlubilo dvoubarevným lakováním, dvoubarevným interiérem a upraveným řízením i převodovkou. I osmnáct let po svém zrodu tak dokáže na sprintech porazit současné Porsche 911 Carrera, které je přitom podstatně dražší. Takový vůz můžete mít asi 2,3 milionu Kč v extra stavu, standardní provedení koupíte snadno i o půl milionu levněji. Foto: Lamborghini
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 10 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter