Řidiči doplácí na slepou víru v moderní systémy, končí v místech, odkud není návratu

Moderní systémy v autech dokáží být skvělými sluhy, rychle se ale umí proměnit v hodně zlé pány, pokud je pustíte z otěží. Několik řidičů to každý týden poznává na vlastní kůži u Styrnu v Norsku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Řidiči doplácí na slepou víru v moderní systémy, končí v místech, odkud není návratu

15.9.2020 | Petr Miler

Řidiči doplácí na slepou víru v moderní systémy, končí v místech, odkud není návratu

/

Foto: Iiris Celine@Google Maps Help

Moderní systémy v autech dokáží být skvělými sluhy, rychle se ale umí proměnit v hodně zlé pány, pokud je pustíte z otěží. Několik řidičů to každý týden poznává na vlastní kůži u Styrnu v Norsku.

Moderní technologie v autech umí být darem usnadňujícím vypořádávání se s každodenními nástrahami automobilového života, stejně tak se ale umí proměnit v prokletí, které z už tak špatného dne udělá noční můru. S chytrou elektronikou napojenou na internet se více než kdy dříve spoléháme na druhé a zapomínáme používat zdravý rozum. A někdy se slepé následování elektronických systémů postará o tragikomickou situaci, jako se pravidelné děje nedaleko norského Styrnu.

Lidé nechávající se při cestování autem navádět pomocí Google Maps tam pravidelně končí na strmé, neupravené cestě, která je dost dobře sjízdná jen pro traktory či pravověrné off-roady. Navigace Googlu totiž cestu tímto směrem považuje za nejkratší i nejrychlejší, a tak ji při navádění ze Styrnu do do Blacksaeteru či opačným směrem volí vždy před jakoukoli jinou.

Za normálních okolností by člověka ani nenapadlo se takovou cestou vydat, ale když to říká navigace... Místní zemědělci tak musí pravidelně vyrážet osvobozovat automobily, které obvykle po pár metrech uvíznou v terénu, jak můžete vidět na fotce jednoho z nich výše i níže. Protože je to pochopitelně obtěžovalo, umístili na začátek cesty varovné cedule a improvizované zábrany, právě to ale učinilo situaci jen o něco tragikomičtější.

Lidé vedeni návrhy Google Maps totiž úsudku navigace důvěřují až do takové míry, že cedule ignorují a zábrany odstraňují. Závěr je ale vždy stejný - jejich cesta skončí po pár chvílích a na místo musí vyrazit traktor.

Jeden ze zemědělců se tak obrátil přímo na Google, aby jeho mapy tuto trasu nedoporučovaly, po čtyřech dnech se ale zatím nesetkal s žádnou odezvou. A tak vyráží vysvobozovat cestovatele nahrazující vlastní úsudek chytrým telefonem dál. Sluší se tedy na tomto místě připomenout jedno ze základních pravidel rozumného uvažování Google Maps a jistě nejen těch: „Vyzýváme všechny řidiče, aby se řídili místními podmínkami, byli pozorní a při řízení využívali svého nejlepšího úsudku.“ Na všechno z toho šoféři rádi zapomínají, dovolujeme si to tedy připomenout i my - navigace je vodítko, řízení má na starosti pořád řidič, který by měl přemýšlet nad tím, kam a s jakým autem se vlastně vrhá.


Řidiči doplácí na slepou víru v moderní systémy, končí v místech, odkud není návratu - 1 - Navigace navadi ridice na cestu pro traktory 01Řidiči doplácí na slepou víru v moderní systémy, končí v místech, odkud není návratu - 2 - Navigace navadi ridice na cestu pro traktory 02Řidiči doplácí na slepou víru v moderní systémy, končí v místech, odkud není návratu - 3 - Navigace navadi ridice na cestu pro traktory 03
Zoufalí zemědělci v Norsku se museli obrátit na Google, aby jeho navigace neposílala lidi na nesjízdnou cestu, odkud je musí pravidelně vysvobozovat traktory. Jen sám stěžovatel hovoří o osmi případech za posledních 14 dnů. Foto: Iiris Celine@Google Maps Help, Screenshoty Google Maps

Zdroj: Iiris Celine@Google Maps Help

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše