Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Statisticky nejtrvanlivější auta ukazují, která nejčastěji najíždí přes 320 tisíc km
3.3.2021 | Mirek Mazal
Hledat auto, které vydrží jezdit co nejdéle bez vážných závad, jde lecjak, podle nás je ale nejvýmluvnější statistika ukazující vozy nejčastěji najíždějící vysoké porce km. Toto je jedna z nich a pro evropská auta pozitivně nevyznívá.
Nejnovější studie americké společnosti iSeeCars vyjmenovává vozy, které dominují v oblasti výdrže. Metodika byla poměrně prostá - firma analyzovala data o prodejích více než 11,8 milionu ojetin na americkém trhu v roce 2020 s cílem zjistit, které modely a jakých značek nejčastěji dosahují nájezdu přes 200 tisíc mil, tedy více jak 320 tisíc kilometrů. Pokud nějaké auto takové kilometry ujede a ještě je na prodej, je jasné, že je trvanlivé, řada vozů se takového čísla na tachometru jednoduše nikdy nedožije.
Výsledky jsou reprezentovány v podobě procentuálního zastoupení takových ojetin v nabídce. Probíhat studie čistě v Evropě, dočkáme se na předních místech doyenů, jako jsou starší Volva, Mercedesy nebo větší Volkswageny, jenže studie bere v potaz nejen vozy, které se prodávají i v Evropě, ale také mnohé jiné, které jsou k mání pouze či hlavně v USA. A ta ukazují, o co jsme se na starém kontinentu připravili.
Tabulka nejlepších začíná zastoupení 3,6 procenta, což je více než trojnásobek celkového průměru. Ostatní řádky zahrnují mix SUV, pick-upů, sedanů a minivanů, k překvapení mnohých tu ale není jedno jediné auto, které by bylo možné standardně koupit v Evropě vyjma vítězné Toyoty Land Cruiser - ta se dala koupit i v EU, už není. V Evropě k mání pořád je, ale jen na trzích, jako je ten ruský. Jistě i řada místních vozů vydrží hodně, s níže vyjmenovanými vozy se ale jednoduše nemohou statisticky rovnat, neboť ačkoli jsou mnohdy ve stejné podobě k mání i za oceánem, mezi „smetánku držáků” nepromlouvají.
„Při správné údržbě a péči mají dnešní vozidla potenciál dosáhnout 200 tisíc mil,“ uvádí l výsledkům šéf iSeeCars Phong Ly a připomíná, že nejschůdnější cestou k úspěchu bývá jednoduchost. V minulosti jsme tento aspekt detailně probírali dříve - nejdražší součástí auta je motor a ten má tím větší tendenci předčasně kapitulovat, čím je komplikovanější. Objemnější a jednodušší motory, které je možné prodávat v USA, tak dláždí cestu k lepší trvanlivosti, o které si vozy dostupné v Evropě mohou nechat jen zdát.
První místo patří zmíněné Toyotě Land Cruiser. Velké SUV vítězí naprosto dominantně s výsledkem 16,3 %. Následující příčky okupují Toyota Sequoia, Chevrolet Suburban, Ford Expedition a Toyota 4runner. Šestá příčka vyšla na Toyotu Avalon, ovšem už jen s 3,9 procenta. Prakticky celý žebříček je přehlídkou SUV a pick-upů japonské a americké provenience.
Podívejte se na kompletní výsledky níže, je to zajímavá statistika. Teoreticky by mohla usnadnit výběr dalšího automobilu, ale jak jsme již zmínili, ani jeden model není oficiálně dovážen do České republiky. Zájemce by musel oslovit zprostředkovatele, nebo vyrazit utrácet na vlastní pěst a při návratu řešit byrokratické překážky s registrací vozidla na našem území. I tak je statistika poučná - pakliže chcete auto co nejtrvanlivější, volba jednodušší techniky bude rozumná. Motor 0,9 se třemi válci a podobným počtem turb prostě není předurčen k tomu, aby vydržel sloužit věky, ať už se na jeho papírovou spotřebu dívá hezky jakkoli.
Statisticky nejtrvanlivější auta za rok 2020 dle iSeeCars tabulkou

Zdroj dat: iSeeCars, Grafika: Autoforum.cz
Statisticky nejtrvanlivější auta za rok 2020 dle iSeeCars obrazem
Zástupci aut, která v největším měřítku najedou více než 320 tisíc kilometrů, jsou vesměs velká a nekomplikovaná auta - u nás se oficiálně neprodává ani jedno. Foto: Automobilky
Zdroj: iSeeCars
Bleskovky
- Někdo naložil na korbu pick-upu snad veškeré vybavení domu, pak s ním vyjel na silnici
včera - Rodinný hatchback předvedl na Autobahnu rychlost hodnou Ferrari za zlomek ceny
9.4.2021 - Dodnes nejsilnější dieselový osobák ukázal, co i po 9 letech dovede na německé dálnici
6.4.2021 - Řidič nejrychlejší Kie se předváděl na silnici, na vlastní kůži si prožil Troškovu pohádku
5.4.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
20.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
4.3.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Onboard videa 00:35 - brnenska.odchytova
- Lampárna (stěžovatelna) 23:22 - Předseda
- Rychlodotazy 22:40 - HOUZJ5AJ
- i30 kombi vs Ceed sw 21:10 - PalaS
- Řidiči, co to mají v ruce... 18:54 - Honza42
- Malé pracovní auto na dlouhé trasy cca kolem 100-250k 18:48 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 12:34 - pavproch
- IT poradna 10.4.2021 - ctrl_j
- Instalace LED loga na AUDI 2014 10.4.2021 - skt
- Autokamera 10.4.2021 - brnenska.odchytova