Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Tragédie svolávací akce „cinklých” motorů TDI nekončí, VW potají mění díly výfuků
9.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jako by nestačilo, že se VW musí trápit se samotnou svolávací akcí a jejími následky, je nyní nucen u některých motorů měnit i více než jen software řídicí jednotky.
Volkswagen má k řešení své patálie s motory TDI na různých místech světa různý přístup. V USA dochází u dotčených modelů k výměně či doplnění některých komponentů, v Evropě provádí obvykle jen aktualizaci software řídicích jednotek motorů. Nyní to ale vypadá, že nutnost úprav „hardware” dorazila i na Starý kontinent, jen o tom Volkswagen raději nikomu neříká.
Není to poprvé, co slyšíme o tom, že svolávací akce neprobíhá tak hladce, jak se automobilka tváří, sama firma ale problémy s aktualizací software vždy vší silou bagatelizovala. Potíže se objevují jen u špetky upravovaných vozů, tvrdí Volkswagen, jenže negativní dopad je ve skutečnosti očividně mnohem větší.
Z německých médií se dozvídáme, že automobilka nyní potají provádí o poznání komplikovanější úpravu aut, která nejprve obdržela pouhou aktualizaci software. Celkem 5 400 Passatů z let 2009 až 2010 a Passatů CC z let 2010 až 2011 s dvoulitrovým naftovým motorem EA 189 první generace Euro 6 o výkonu 105 kW už se systémem selektivní katalytické redukce (SCR) totiž může mít po aktualizaci nové potíže.
Majitelům těchto vozů se po úpravě na palubní desce rozsvěcuje žlutá kontrolka motoru doprovázená zprávou vyžadující kontrolu hladiny AdBlue a informací, že po 1 000 kilometrech nepůjde nastartovat motor. Přesněji jde o žlutý signál MIL (Malfunction Information Lamp), tedy kontrolku diagnostiky, jež se často rozsvěcuje při špatné funkci systému řízení motoru, což často ovlivní složení emisí. Varovný text na palubním počítači se navíc objevuje bez ohledu na reálné množství aditiva AdBlue v nádrži.
VW po konfrontaci německými kolegy celou věc přiznal a ústy svého mluvčího informoval o opatřeních, která automobilka po tomto průšvihu přijala. Pro odstranění problémů musí být nahrán ještě odlišný software a současně s ním nainstalováno do výfukové soustavy nové čidlo NOx. Také se musí vyměnit senzor průtoku vzduchu a regulátor chlazení, aby se zajistila lepší diagnostická schopnost systému SCR, který má za úkol snižovat vypouštěné emise.
Podle VW svolávací akce začala 21. května 2018, ve veřejně dostupných zdrojích se o ní ale nemluví, automobilka dosud vše skutečně prováděla potají. Aktualizace softwaru probíhá pod kódovým označením 23R7, hardwarový zásah nese značku 23Z1. Vozidla s digitální servisní knihou obdrží k běžnému záznamu papírovou dokumentaci jako důkaz opravy, zbytek dostane potvrzení s razítkem. Cenu servisu hradí pochopitelně výrobce.
Vše připomíná americké opatření zahájené v letošním roce po intervenci úřadů. V závislosti na ujetých kilometrech motory EA 189 (Euro 6, 105 kW) dostaly zdarma nový filtr pevných částic, nový katalyzátor, nový systém SCR, lepší snímač NOx a nejnovější software. Jako bonus k tomu mnohaletou záruku. Tu v Evropě čekat nemůžete, stejně jako jiné formy velkorysosti Volkswagenu. Pokud tedy máte to štěstí - a nebo tu smůlu - že jste majitelem některého z výše zmíněných aut, s jakoukoli úpravou bychom vyčkali. Kdo ví, kdy Volkswagen najde dlouhodobě fungující řešení...








Někteří majitelé Passatu s motorem 2,0 TDI EA 189 se mohou setkat s rozsvícenou kontrolkou, která dává najevo problémy s emisemi. Problém vyřeší až úprava výfukového systému a další aktualizace software
Zdroj: Kfz-betrieb
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 11 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 4 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 7 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 8 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva