Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
23.4.2025 | Petr Prokopec
Je to vlastně jeden z projevů úpadku Nissanu v posledních letech, který jej dostal až do jeho současných nesnází. Bez oblíbeného motoru i pohonu všech kol si jej spousta lidí koupila ze setrvačnosti. A pak už se k němu nevrátila.
Když na počátku nového milénia začal Nissan zvažovat, že by tradiční hatchbacky jako Almera nahradil SUV, řada lidí si ťukala prstem na čelo. Jenže nakonec se Qashqai stal obrovským hitem, který vedl ke změně nabídky i u konkurence. Japonci úspěch zopakovali i s druhou generací, která se prodávala ještě lépe. Příchod té třetí, která se objevila v roce 2021, však již nelze hodnotit jednoznačně kladně, neboť registrace jsou na zhruba polovině někdejších hodnot.
O překvapení se ovšem nejedná, spíš se zrovna na tomto modelu ukazuje, jak Nissan přestal myslet spíše na zákazníky. Qashqai třetí generace je totiž od počátku k dispozici pouze s 1,3litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem či s 1,5litrovým hybridním tříválcem. Verze e-Power navíc spalovací jednotku nezaměstnává k pohonu kol, nýbrž k výrobě elektřiny. Bez ohledu na to ovšem výkon ústrojí míří pouze dopředu, čtyřkolku nelze pořídit ani za příplatek.
Stejně tak z nabídky vypadnul i diesel, čím se Nissan sám zasadil o výraznou redukci klientely. Jakkoli japonská automobilka nejspíše neměla příliš na výběr, neboť v roce 2016 i na ni prasklo, že její dieselové motory posílají do ovzduší víc emisí, než je povoleno. Japonci tak nejspíš chtěli přehodit výhybku podobným způsobem, jako to zkusil po svém vlastním skandálu Volkswagen. Neuspěla však ani jedna ze značek.
Nissan zkusil Qashqai zatraktivnit v loňském roce, kdy se ukázal facelift, nicméně nová čelní maska možná vše spíš jen zhoršila. Toho si je automobilka evidentně vědoma, i proto je vlastně SUV letos nabízeno se slevami okolo 150 tisíc korun. Stačilo to ovšem jen na 320 registrací za první tři letošní měsíce, což je žalostně málo. Kvůli kroku českého zastoupení navíc nevypadají příliš atraktivně vozy v bazarech, kde se startuje na zhruba 400 tisících Kč.
Za tyto peníze lze počítat s jedna-trojkou, která je po stránce kvalit lepší volbou. Pohon e-Power totiž občas může zcela selhat až do té míry, že se Qashqai stává nedostupným. Kolegové z Auto Bildu, kteří otestovali právě verzi 1,3 DIG-T, pak varují i před automatickou převodovkou CVT, jejíž fungování neohromuje, zvlášť pak ve městě. Mimo to poukazují také na možné selhání rychloměru, stejně jako někteří majitelé varují před chybovými hláškami airbagů.
V případě zájmu navíc zkontrolujte, že má vyhlédnutý kousek za sebou veškeré svolávací akce. Nissan totiž SUV povolával do servisů kvůli špatným zámkům dveří a víka zavazadelníku. Mimo to se špatně sklápěla elektronická zpětná zrcátka a instalovány byly i některé nesprávné senzory. Tím nám problémy prakticky končí, dále už je možné počítat s komfortním podvozkem, vyšší výbavou či dostatkem prostoru, ať již na sedadlech, nebo v zavazadelníku.
I Němci si ovšem stěžují na absenci dieselu, což je u nich spíš neobvyklé. Jenže pohled na 7,3litrovou průměrnou spotřebu benzinu maličké jedna-trojky, která přitom jde ruku v ruce s neoslnivou dynamikou, mnohé vysvětluje. Navíc je u toho na dané poměry vysoká cena, za tři roky starý kus s 112 456 najetými kilometry si prodejce žádá 17 380 Eur neboli 436 tisíc korun. Jak málo stačí k tomu, aby se z okouzlujícího bestselleru stal nepřesvědčivý vůz prodávaný spíš ze setrvačnosti, že?



Nissan Qashqai třetí generace před faceliftem působí atraktivně, omezenou nabídkou techniky však může zklamat. A zjevně se mu v tomto ohledu „daří”, zvlášť ve spojení s poměrně vysokými cenai. Foto: Nissan
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 10 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha