Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
23.4.2025 | Petr Prokopec
Je to vlastně jeden z projevů úpadku Nissanu v posledních letech, který jej dostal až do jeho současných nesnází. Bez oblíbeného motoru i pohonu všech kol si jej spousta lidí koupila ze setrvačnosti. A pak už se k němu nevrátila.
Když na počátku nového milénia začal Nissan zvažovat, že by tradiční hatchbacky jako Almera nahradil SUV, řada lidí si ťukala prstem na čelo. Jenže nakonec se Qashqai stal obrovským hitem, který vedl ke změně nabídky i u konkurence. Japonci úspěch zopakovali i s druhou generací, která se prodávala ještě lépe. Příchod té třetí, která se objevila v roce 2021, však již nelze hodnotit jednoznačně kladně, neboť registrace jsou na zhruba polovině někdejších hodnot.
O překvapení se ovšem nejedná, spíš se zrovna na tomto modelu ukazuje, jak Nissan přestal myslet spíše na zákazníky. Qashqai třetí generace je totiž od počátku k dispozici pouze s 1,3litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem či s 1,5litrovým hybridním tříválcem. Verze e-Power navíc spalovací jednotku nezaměstnává k pohonu kol, nýbrž k výrobě elektřiny. Bez ohledu na to ovšem výkon ústrojí míří pouze dopředu, čtyřkolku nelze pořídit ani za příplatek.
Stejně tak z nabídky vypadnul i diesel, čím se Nissan sám zasadil o výraznou redukci klientely. Jakkoli japonská automobilka nejspíše neměla příliš na výběr, neboť v roce 2016 i na ni prasklo, že její dieselové motory posílají do ovzduší víc emisí, než je povoleno. Japonci tak nejspíš chtěli přehodit výhybku podobným způsobem, jako to zkusil po svém vlastním skandálu Volkswagen. Neuspěla však ani jedna ze značek.
Nissan zkusil Qashqai zatraktivnit v loňském roce, kdy se ukázal facelift, nicméně nová čelní maska možná vše spíš jen zhoršila. Toho si je automobilka evidentně vědoma, i proto je vlastně SUV letos nabízeno se slevami okolo 150 tisíc korun. Stačilo to ovšem jen na 320 registrací za první tři letošní měsíce, což je žalostně málo. Kvůli kroku českého zastoupení navíc nevypadají příliš atraktivně vozy v bazarech, kde se startuje na zhruba 400 tisících Kč.
Za tyto peníze lze počítat s jedna-trojkou, která je po stránce kvalit lepší volbou. Pohon e-Power totiž občas může zcela selhat až do té míry, že se Qashqai stává nedostupným. Kolegové z Auto Bildu, kteří otestovali právě verzi 1,3 DIG-T, pak varují i před automatickou převodovkou CVT, jejíž fungování neohromuje, zvlášť pak ve městě. Mimo to poukazují také na možné selhání rychloměru, stejně jako někteří majitelé varují před chybovými hláškami airbagů.
V případě zájmu navíc zkontrolujte, že má vyhlédnutý kousek za sebou veškeré svolávací akce. Nissan totiž SUV povolával do servisů kvůli špatným zámkům dveří a víka zavazadelníku. Mimo to se špatně sklápěla elektronická zpětná zrcátka a instalovány byly i některé nesprávné senzory. Tím nám problémy prakticky končí, dále už je možné počítat s komfortním podvozkem, vyšší výbavou či dostatkem prostoru, ať již na sedadlech, nebo v zavazadelníku.
I Němci si ovšem stěžují na absenci dieselu, což je u nich spíš neobvyklé. Jenže pohled na 7,3litrovou průměrnou spotřebu benzinu maličké jedna-trojky, která přitom jde ruku v ruce s neoslnivou dynamikou, mnohé vysvětluje. Navíc je u toho na dané poměry vysoká cena, za tři roky starý kus s 112 456 najetými kilometry si prodejce žádá 17 380 Eur neboli 436 tisíc korun. Jak málo stačí k tomu, aby se z okouzlujícího bestselleru stal nepřesvědčivý vůz prodávaný spíš ze setrvačnosti, že?



Nissan Qashqai třetí generace před faceliftem působí atraktivně, omezenou nabídkou techniky však může zklamat. A zjevně se mu v tomto ohledu „daří”, zvlášť ve spojení s poměrně vysokými cenai. Foto: Nissan
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
před 3 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
před 4 hodinamiŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
před 6 hodinamiRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
před 7 hodinamiLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva