Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
U nás přehlížený japonský kompakt jako ojetina ohromuje spolehlivostí, přesto ho po letech koupíte levně
7.3.2023 | Petr Prokopec
Není to zase tak staré auto, vyrábět se přestalo teprve před pěti roky, díky tomu je ale akorát staré na to, aby bylo prověřené časem. A přitom dost staré na to, aby nestálo majlant.
Toyota je synonymem pro hybridní techniku. Jako první těžil z kombinaci spalovací a elektrické jednotky již v roce 1997 Prius, následně pak její technologie zamířily pod kapotu mnoha dalších japonských modelů. Mezi nimi figuruje i Auris, který se v podobně hybridního konceptu ukázal před čtrnácti lety. Výroba sériového provedení pak začala v roce 2010 v britském Burnastonu. Hatchback se tak stal vůbec prvním masově produkovaným hybridem v Evropě.
O dvě léta později Toyota přišla s Aurisem druhé generace, přičemž hybridní technika tentokrát byla dostupná od samotného zahájení prodeje. Ve srovnání s předchůdcem přitom nedošlo na výrazné změny, nikl-metal-hydridové baterie totiž nadále počítaly s kapacitou 6 500 mAh, zatímco 1,8litrový benzinový čtyřválec zůstal u 99 koní. Celkově pak se soustavou byl spojen 136koňový výkon, jenž vedl ke zrychlení na stovku za 10,9 sekundy a nejvyšší rychlosti 180 km/h. Obecně vzato si Auris zákazníky našel, hybrid je ale u nás zcela přehlíženým zbožím.
Hybridní Auris E180 lze dnes pořídit od asi 200 tisíc korun, což není mnoho na zhruba 9 let starý exemplář z vrcholu nabídky. V ten moment je třeba počítat s vyšším nájezdem, zrovna ten ale vůz moc netrápí. Toyota je považována za jednu z nejspolehlivějších automobilek, jejíž produkty jsou pomalu věčné. Auris pak sice měl na kontě potíže spojené s klasickou startovací baterií, šlo nicméně o omezenou produkci z let 2012 až 2014. Jakmile tedy sáhnete po verzích po faceliftu, jste takříkajíc v pohodě. Což platí také u dalšího problému, a to za předpokladu, že zvolíte hybrid. Ten totiž na rozdíl od dieselu neměl potíže s filtrem pevných částic.
Toliko k nekvalitám výroby, vše ostatní jde na konto předchozího majitele či jeho dětí. Stejně jako u všech dalších rodinných aut je totiž třeba zkontrolovat karoserii a litá kola kvůli oděrkám při parkování, stejně jako vnitřní čalounění a plasty, jenž se mohly stát uměleckým plátnem pro ratolesti. Jelikož však Toyota trvala na užití starosvětské techniky, jako je třeba mechanická ruční brzda, vše je robustní. I přes případné škrábance tak interiér nevrže.
Bát se ostatně nemusíte ani již popsané hybridní techniky, a to přesto, že u nejstarších baterií již nelze počítat s tovární garancí. Nicméně na degradaci má obrovský vliv rychlodobíjení, které v tomto případě není možné - namísto připojení do zásuvky se energie doplňuje při pohybu regenerací kinetické energie nebo během zpomalení vozu rekuperací té brzdné. I proto v rámci statistik hybridní verze stojí nad těmi čistě spalovacími.
Naši němečtí kolegové proklepli exemplář z roku 2015, u kterého se v podstatě zmohli na jediné, a to na konstatování, že vše je v ještě lepším stavu, než vůbec očekávali. Ve městě, kde pak na rekuperaci brzdné energie dochází především, přitom dosáhli čtyřlitrové spotřeby, jenž na okreskách vzrostla na 5,5 l/100 km. To je působivé, i přehlížené zboží zjevně může být zajímavou koupí.



Hybridní Auris druhé generace dokáže ohromit spolehlivostí i spotřebou. V případě zájmu sáhněte hlavně po vozech po faceliftu, který přišel v roce 2015. Foto: Toyota
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 5 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě 10:00
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejnovější články
Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před hodinouToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
před 3 hodinamiFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
před 4 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 5 hodinamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 12:38 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch