Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
V bazarech neobvykle přehlížený VW je už po pár letech levný, přitom jde o jeden z nejspolehlivějších modelů
16.8.2022 | Petr Prokopec
Volkswageny patří v bazarech mezi vyhledávané modely, i mezi bílými ovcemi se ale sem tam najde černá. Dokonce může jít i o stylové a statisticky velmi spolehlivé auto, model Beetle se ovšem se zákazníky míjel a dál míjí.
V roce 1959 se jako jedno z mnoha automobilových řešení tehdejší ropné krize objevilo Mini. Britové s ním měli nemalý úspěch, i proto v roce 2000 přišli se zcela novým, modernějším i větším provedením. To se od té doby dočkalo hned dvou nástupců, stejně jako původní třídvířko a pětidvířko rozšířily také varianty Clubman a Countryman. Mimo to zákazníci mohou sáhnout ještě po otevřené variantě a je evidentní, že jde o úspěšný vůz.
Se snahami o znovuzrození někdejší ikony ještě před Brity přišli Němci, velký úspěch z toho ale nebyl. Volkswagen se již v 90. letech minulého století rozhodl, že oživí slavný Beetle. V roce 1994 přišel nejprve koncept, o tři léta později jej ale již následovala produkční varianta. Postavena byla na podvozku Volkswagenu Golf IV, na rozdíl od zmíněné studie, jež jako základ využila architekturu menšího modelu Polo. To pochopitelně ovlivnilo design, a jakkoliv se navýšila praktičnost, publikum úplně ohromeno nebylo. Nedá se říci, že by šlo o propadák, k velkému úspěchu ale ještě něco scházelo.
V roce 2011 tak německá automobilka přišla s reparátem. I tentokrát se základem stal podvozek Volkswagenu Golf, šlo ovšem už o citelně modernější architekturu PQ25. Designem se navíc Němci ještě více vrátili k originálu, což se zdálo být dobrým rozhodnutím. Prodejní realita ale byla ještě horší - odbyt ani v jednom roce nedosáhl takových hodnot, jako tomu bylo u předchůdce, a to ani ve Státech, ani i v Evropě. V roce 2019 tak VW výrobu vozu nepřekvapivě ukončil bez nástupce.
Nyní je tedy Beetle k mání již jen v autobazarech a je až pozoruhodné, za jak nízké ceny jej lze koupit. Zjevně nejde o prodejní trhák ani za ploty se psy a barevnými fanglemi - Beetle i jako ojetina platí za jeden z mála opravdu hodně přehlížených ojetých Volkswagenů. To je ale výhoda pro ty, kteří s ním nemají problém.
Zajímavé je, že se velmi svobodně můžete rozhodovat mezi verzí s pevnou střechou a kabrioletem - jejich zastoupení mezi prodanými kusy bylo velmi neobvykle téměř vyrovnané navzdory zhruba stotisícovému příplatku za otevřenou variantou. S jejím střešním mechanismem nejsou problémy, ostatně německé technické kontroly hodnotí vůz velmi kladně.
Dle aktuálního TÜV Reportu patří Beetle mezi vůbec nejlépe hodnocené Volkswageny. Mezi 2- až 3letými vozy je 29. a byť s rostoucím věkem jeho výsledky poněkud ztrácí na přesvědčivosti, i mezi 8 až 9 roků starými vozy je 45. Najdete obvykle nanejvýš jeden až dva modely značky, které jsou na tom lépe.
Na co přesto dát pozor? Stejně jako v případě většiny modelů Volkswagenu je třeba nahlédnout pod kapotu, a to kvůli možnému úniku oleje u motoru 1,8 TSI. Benzinová jedna-dvojka a jedna-čtyřka mají náchylnější rozvodový řemen, zatímco u dieselů můžete počítat s podvodným softwarem. Tedy pokud v mezičase nedošlo na jeho přehrání. Výfukové systémy jsou ale již považovány za robustní, stejně jako nelze čekat problémy u pružin, tlumičů či řízení.
Ojedinělá je rovněž koroze karoserie, naopak od pátého roku stáří jsou kritizována zadní světla. Zpuchřelé mohou být také mnohé gumové hadičky, objímky či silentbloky, tím ale nedostatky končí. Byť je třeba zmínit i nižší praktičnost danou splývavou zádí, zatímco podvozek vám dá znát kdejaký výmol. Kdo tedy hledá vysoký komfort, měl by se raději poohlédnout jinde.
Tím se dostáváme k cenám, které dokáží oslnit podobně jako spolehlivost, jsou velmi nízké. I když jde povětšinou o auta stará pouze jednotky let, nakupovat můžete už za méně než 150 tisíc korun, i když se nájezdy obvykle nepohybují dále než mezi 100 a 200 tisíci km. A od pohledu nejde o zhuntovaná auta. V případě kabrioletu je třeba přidat 100 a více tisíc Kč navíc, v rukou ale budete mít stále stylové auto, kterému málokdo bude hádat takovou cenovku. Výkon cenu moc neovlivňuje a povětšinou se pohybuje mezi 105 a 160 koňmi, koupit se ale dají i verze s 220 kobylami.






Novodobý VW Beetle dorazil v roce 2011 na podvozku Golfu šesté generace. Spolehlivostí dokáže oslnit, cenami zaskočit. Za nejlevnější verze s pevnou střechou nepotřebujete ani 150 tisíc Kč. Foto: Volkswagen
Zdroj: TÜV
Bleskovky
Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včeraJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před hodinouNejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
před 2 hodinamiI takhle může vypadat vlajková loď automobilky, v případě Suzuki jde o docela malé auto
před 4 hodinamiDalší elektromobil skončil po pouhých 2 letech v prodeji, nezachránily jej ani masivní 600tisícové slevy
před 5 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva