Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Velké luxusní kombíky koupíte po pár letech za zlomek původních cen, s praktičností spojují výkon a spolehlivost
15.8.2023 | Petr Prokopec
Nejsou to bezchybná auta, zvláště pak některá z nich. Přesto lákají, neboť vám za cenu nejobyčejnější Octavie Combi přihrají svezení docela jiné úrovně, než jakého je bestseller Škody kdy schopen.
Za půl milionu korun toho dnes v případě nových aut mnoho nekoupíte. Jistě, k dispozici máte celé portfolio Dacie, tedy až na elektrický Spring, to však nadchne hlavně onou cenou. Jakmile začnete pátrat jinde a budete chtít vůz, který by mohl sloužit celé vaší rodině a zvládat veškeré možné situace, již jste nikoli pouze na hraně, ale spíše nahraní. Koneckonců taková Škoda Octavia dnes startuje na 619 900 Kč, a to se jedná o liftback. Pokud budete chtít kombík, je zapotřebí sáhnout do kapsy ještě pro dalších čtyřicet tisíc korun navíc.
I za ceny pod půl milionu korun nicméně můžete mít luxusnější, výkonnější a vlastně i prostornější ojetinu, než je český bestseller. Ať už ale zvolíte Audi A6 Avant, BMW 5 Touring, Jaguar XF Sportbrake, Mercedes-Benz E Kombi či Volvo V90, vždy musíte počítat s tím, že již nejste členem klubu mainstreamového, nýbrž toho prestižního. Při výběru je tedy třeba obezřetnost, neboť i drobnost vás nakonec může stát velké peníze. Zvláště pokud není na výběr a místo druhovýroby musíte nakupovat pouze originální díly.
Právě na slabiny této pětky se budeme snažit upozornit níže. Pamatujte však, že v případě ojetin vždy záleží především na chování dosavadního majitele. Pokud ten dodržoval pravidelné servisní prohlídky, nenechal děti čmárat po plastech a čalounění, neohobloval polovinu ráfků o obrubníky a vůbec se k vozu choval tak, jak bylo třeba, máte šanci získat klenot, který klidně najede ještě vyšší stovky tisíc kilometrů. Jakmile ale slovo „údržba“ bylo pro takového člověka sprostým slovem, je skoro jistotou řada skrytých problémů.
Tolik pro úvod, nyní již přistoupíme k oné pětici. Tu si pak dle našeho dobrého zvyku probereme dle abecedního pořadí.
Audi A6 Avant (2011 až 2018)
Auta koncernu VW často dojíždějí na automatickou převodovku DSG, případně na únik oleje z motorů. V případě A6 si nicméně vše sedlo s nebývalou spolehlivostí. Pomalu jediným problémem tak může být zakarbonování pohonných jednotek. Vyplatí se proto jejich diagnostika, kdy zjistíte i stav filtru pevných částic. V případě verzí 2,0 TDI ještě zkontrolujte, zda ve 210 tisících km byla provedena výměna rozvodového řemene. To je ale vše, nejlevnější exempláře přitom startují okolo 410 000 Kč.



Foto: Audi
BMW 5 Touring (2010 až 2017)
Stěžejním problémem mnichovského zástupce je jeho překomplikovaná přední náprava. Rozhodně tedy trvejte na testovací jízdě, při které se zaměříte na případný hluk a vibrace. Ty jsou signálem opotřebovaných silentbloků, které bude třeba vyměnit, což není levné. Ještě dráže vás může vyjít oprava panoramatické střechy, skrze kterou může dovnitř zatékat. Oproti Audi pak BMW používá rozvodový řetěz, důležité jsou tedy výměny oleje. Na nejlevnější exempláře je pak třeba asi 373 tisíc korun.
Jaguar XF Sportbrake (2015 až současnost)
Palubní elektronika není v případě Britů zrovna skvělou vizitkou. Operační systém je až příliš komplikovaný, což vede k celé řadě problémů a selhání. Jaguar vše zkoušel vyřešit pomocí řady softwarových modifikací, nicméně naprosté spokojenosti majitelů nedosáhl. Selhává totiž vše od parkovacích senzorů přes bezklíčový vstup a startování až po palubní displeje. Vadné senzory ESP a ABS pak mohou být důvodem, proč po ránu vůbec nenastartujete. Ceny přesto startují nejvýše, a to na 470 000 Kč.
Mercedes-Benz E Kombi (2016 až současnost)
Třída E je dlouholetým vyhlášeným držákem, její poslední generace však stejně jako mnoho moderních aut dojíždí na elektroniku. V tomto případě je hlavním problémem anténa navigace, která je usazena v krytu zpětných zrcátek. Do toho ale naneštěstí zatéká, což vede ke zkratu. Pozor je třeba dát také na kompresor klimatizace. U čtyřválcových dieselů je pak třeba počítat s horší kultivovaností, na druhou stranu jsou však nadmíru úsporné. To je v kombinaci s cenou od 445 000 Kč lákavé.
Volvo V90 (2016 až současnost)
Švédský kolos sice přichází na řadu jako poslední, elegancí by ale zbytek party mohl strčit do kapsy. V případě aut z počátku výroby však vede také v nespolehlivosti, neboť problémy byly spojené jak s vysokou spotřebou oleje, tak s prosakujícími ventily či těsněním hlavy válců. Důvodem je hlavně přepnutí na dvoulitrové čtyřválce, které ovšem i tak musí produkovat nemalý výkon. Mimo to kritika míří také k palubním displejům, vše ostatní si ale zaslouží chválu. Ceny startují na 421 000 Kč.
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 52 minutamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před hodinouOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 3 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 4 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva