Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Vybíráte nové letní pneu? Tady jsou ty nejlepší i nejhorší pro SUV
10.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Zima nám pomalu dává sbohem a pro stále populárnější SUV je třeba volit trochu jiné pneumatiky než pro osobní auta. Jaké je radno zvolit letos?
Meteorologická zima je oficiálně za námi, od 1. března nastupují tři jarní měsíce. A venku už je to znát. Po studeném začátku března přišlo oteplení a s ním začínají odvážnější řidiči přezouvat na letní sady, třebaže zákonná povinnost může ještě pár týdnů teoreticky přijít ke slovu.
Ti, kterým zbyly použitelné pneumatiky z loňska, nemají více co řešit, větší starosti čekají ty z nás, kteří musí koupit nové obutí. Jako obvykle vzniká otázka, jakou značku a typ vybrat, abychom dostali co nejvíce za co nejlepší cenu. V hlavě se člověku mísí vlastní priority, sympatie a zkušenějším volbu ovlivňují dříve nabyté zkušenosti. Konečnému verdiktu mohou pomoci testy pneumatik, jeden takový právě proběhl a přinášíme jeho výsledky.
Zkoušky německých kolegů prováděné při teplotě 20 °C se týkaly letních pneumatik určených pro stále více dominující auta třídy SUV. Sportovně užitková vozidla s vyšší karoserii na cestě obvykle drží kola větších rozměrů, proto byly pokusu podrobeny gumy o rozměru 265/60 R18 značky Continental, Hankook, Goodyear, Pirelli, Kumho, Toyo, Apollo a Goodride.
Každým rokem dochází při těchto testech k novým překvapením. Letos se osm vzorků ukázalo v terénu, na suchu a na mokru, jejich cenovka se pohybovala v různé výši od zhruba 360 Eur (9 200 Kč) v případě Goodride SU 318 H/T 114 V po cca 700 Eur (17 800 Kč) v případě Continentalu SportContact 5 SUV 110 V (za celou sadu). Překvapivým hostem byla značka Apollo, která pochází z Indie a zaměřuje na tamní trh. V roce 2009 ji ale koupila společnost Vredestein, a tak se s jejími produkty setkáváme i v Evropě.
Na mokrém povrchu zcela propadly nejlevnější pneumatiky Goodride z čínské továrny Chang-čou Zhongce Rubber Company. Zkušební auto se nechovalo dobře ani na suchu, ale po dešti je vyloženě nebezpečné s těmito špatnými gumami vyjíždět. Při brzdění mokrý polygon testovacímu řidiči málem nestačil, Goodride „překonaly“ v brzdné vzdálenosti vítěze testu o celých 20 m. Nikdo jiný nedostal tak špatnou známku jako tento čínský produkt.
O devět metrů méně stačí k zastavení indickému výrobku, který si rovněž nedokázal uspokojivě poradit s vlhkým povrchem. Zajímavé je, že Apollo vyvine nejvyšší rychlost do momentu nástupu aquaplaningu, ale poté už si neví rady. Oba Asiaté skončili na konci tabulky, přitom důvodem jistě není geografická poloha původu.
Hned druhé místo za vítězným Continentalem obsadil Hankook. Asijský tygr zvolil, jako jediný, dezén ve tvaru písmene V. Gumárenské společnosti postupně opouštějí tento tvar u letních směsí. Odvaha se vyplatila a Hankook Ventus ST 110 V se stal rovnocenným konkurentem pro suverénní německé SportContacty řady 5.
Kompletní výsledky jsou k dispozici v přehledné tabulce pod článkem. Celkové hodnocení je průsečíkem naměřených hodnot na měřících přístrojích v kombinaci s reálným testováním venku na bahnitém terénu, ve štěrkovém poli a na mokré ploše vedle suché dráhy. Neznamená to ale nutně, že pro všechny jsou nejlepší Continentaly - jsou spíše nejprůměrnější. Pokud hledáte optimální pneu pro ty či ony podmínky, projděte si výsledky dílčích testů (nižší známka je lepší, jako ve škole) - třeba při častém využití auta v terénu právě s Continentaly nejvíce štěstí neuděláte...
Výsledky testu letních pneumatik pro SUV v rozměru 265/60 R18

Fotogalerie všech testovaných pneumatik
(seřazená podle výsledného pořadí testu)
Souboj prémiových značek proti zatracovaným asijským výrobcům přinesl úspěch i pád východního průmyslu. Čínské a indické výrobky neuspěly, zato Jihokorejci se předvedli ve výborném světle. Prvenství v testu pneumatik 265/60 R18 si odnesl evropský suverén.
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva