Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q7 2015: nová generace se předvádí na prvním videu, o terén ani nezavadí
18.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace SUV stále připomíná allroad, za což možná může paket S line a velká litá kola. Základní provedení zřejmě uvidíme až v Detroitu.
S novou generací Audi Q7 jsme se mohli seznámit již takřka před týdnem, což je dostatečně dlouhá doba na to, abychom plně vstřebali první emoce. V rámci vzhledu ovšem i nadále považujeme za správný náš původní verdikt, který novinku přirovnal spíše k allroadu než ke klasickému SUV. Je ale možné, že názor změníme ve chvíli, kdy uvidíme snímky základních verzí. Na první sadě fotek i na stávajícím videu se totiž promenuje model osazený paketem S line a mohutnými litými koly, což samozřejmě může být zkreslující.
Zavádějící je pak i samotné video, na kterém se nové Audi Q7 jen sotva prožene terénem. I přes přítomnost systému 4x4 se tak dá předpokládat, že hlavní preference při vývoji byly spojeny s ovladatelností na silnici, což ostatně souvisí také s výrazným poklesem hmotnosti. Díky platformě MLB Evo totiž druhá generace zhubla oproti té první o 325 kilogramů. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku přitom neporovnává nejtěžší předchozí a nejlehčí současnou verzi, ale dva shodné modely, pročež je ona dieta opravdu působivá.
Nyní si už jen musíme počkat na detroitskou premiéru, po které novinka postupně zamíří na světové trhy. Otázkou však je, kdy se tak přesně stane. Ačkoliv poněkud zastaralá první generace musí již nějaký ten pátek bojovat o zákazníky s novým BMW X5 nebo Range Roverem, stále se prodává velmi dobře. Americké prodeje dokonce letos oproti loňskému roku narostly o 21 procent, což pro Audi představuje zlatou žílu, kterou dozajista bude chtít vytěžit do posledního valounku.
Dá se tedy předpokládat, že prodej novinky bude odkládán na co nejzazší termín, aby předchůdce dostal ještě trochu prostoru. Navíc jsme si jisti, že po stránce cenové bude druhá generace startovat o poznání výše než ta první. Ačkoliv je lehčí, kratší a užší, uvnitř nabízí mnohem více prostoru pro posádku i její zavazadla a moderní technikou je prošpikovaná od střechy až po podlahu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva