Reklama

BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně

Uvozovky jsou v tomto případě na místě, neboť nejde o čínskou kopii v pravém slova smyslu. Klon 9-3 totiž za velkou zdí vzniká výjimečně legálně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně

13.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Uvozovky jsou v tomto případě na místě, neboť nejde o čínskou kopii v pravém slova smyslu. Klon 9-3 totiž za velkou zdí vzniká výjimečně legálně.

Saab momentálně křesá jiskřičky naděje na další život v rukou soudem určených likvidátorů a je zatím ve hvězdách, jestli jakožto automobilka bude, nebo nebude nadále existovat. I kdyby ale došlo na druhou eventualitu, jeho auta ze silnic jen tak nezmizí. A nemáme přitom na mysli jen ta historická, kterých tak jako tak zůstane plné muzeum.

Bez ohledu na další vývoj se o to postarají Číňané. Že by si ve Švédsku koupili pár aut a udělali si pak „vlastní”, jak mají ve zvyku? Ne tak docela. I když komplikované jméno BAIC Q60FB-C1 zdánlivě naznačuje, že je co skrývat, ponese toto jméno jen jinak označená 9-3 ve svém posledním provedení zcela legálně.

A je to trochu paradox. Zatímco zájemcům o skutečný Saab koncern General Motors odmítal a odmítá prodat práva na cokoli, co souvisí s výrobou vozů švédské značky, a to zejména s odvoláním na nežádoucí čínskou konkurenci, státnímu molochu BAIC ze stejné země před pár lety práva na kompletní výrobu dosavadní 9-3 a předchozí 9-5 prodal bez reptání. Zatímco Saab sám se tak jistě i z tohoto důvodu zmítá ve smrtelných křečích, v Číně si v klidu začínají vyrábět svou vlastní 9-3. Akorát se pochopitelně nejmenuje 9-3.

To je ale také jediná vizuální odlišnost, kterou vůz nese. Svědčí o tom přiložené špionážní snímky pořízené čtenářem webu auto.sohu.com, které zachycují jeden z finálních prototypů BAIC Q60FB-C1. Pozoruhodné je snad jen to, že vůz má mít elektrický pohon, o čemž prý svědčí zejména nápis na zádi a předchozí potvrzený vývoj podobného modelu koncernem BAIC.

Technické specifikace vozu nejsou přesně známy, zdroj ale hovoří o pohonu, který by dodal vozu maximální rychlost až 160 km/h, dojezd 150 km a dobu dobíjení akumulátorů za 6 až 8 hodin. Zkrátka typický prototyp elektromobilu dnešních dnů. Na to, že jde skutečně o elektromobil, bychom si ale nevsadili - ze špionážního záběru interiéru je patrná přítomnost klasického otáčkoměru a ten by asi v takovém autě mnoho parády nenadělal. Je ale také možné, že specifický interiér Číňané pro elektrickou „devět-trojku” zatím nestvořili.

Ať už vůz dostane jakýkoli pohon, Saab 9-3 bude v tomto „hábitu” ještě chvíli přežívat, i kdyby samotný Saab skonal. Jestli je to dobrá, nebo špatná zpráva, to už posuďte sami dle vlastních preferencí.

BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 1 - BAIC Q60FB-C1 02BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 2 - BAIC Q60FB-C1 01BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 3 - BAIC Q60FB-C1 03BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 4 - BAIC Q60FB-C1 04BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 5 - BAIC Q60FB-C1 05BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 6 - BAIC Q60FB-C1 06BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 7 - BAIC Q60FB-C1 07BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 8 - BAIC Q60FB-C1 08
Saab? Čorka? Ani jedno, legálně postavený BAIC

Zdroj: auto.sohu.com

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše