Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 GTS Sedan: odlehčená M3 sedan má své jméno
13.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tak trochu jsme doufali v to, že nejnovější provedení sedanu M3 ponese označení GTS stejně jako výjimečné kupé. A skutečně se tak stalo, přivítejte BMW M3 GTS Sedan.
Články o výtvorech M divize BMW plnily naše stránky celý první dubnový týden. Nezasloužil se o to jen pick-up na bázi M3, který si přímo automobilky připravila jako aprílový žertík, ale i pozdější odhalení nerealizovaného projektu BMW M8 a dalších lahůdek z tajné garáže divize M.
Vedle toho všeho navíc bavorská automobilka ukázala světu i odlehčenou M3 v provedení sedan. Nebyli jsme si zprvu jisti, zda se nejedná o další aprílovou legrácku, ale nebylo tomu tak. Jde o omezenou edici, kterou automobilka začne s koncem výroby současné M3 - doba „trojky” generace E90 se totiž již neodvratně naplňuje.
O vozu ani dnes nevíme příliš, jisté je jen to, že oproti výchozímu provedení bude značně odlehčen. V prvotním odhalení jsme zmínili, že krom úprav podvozku by vůz neměly stihnout zásadní technické změny a na rozdíl od „překopaného” kupé GTS by tak mělo jít spíše o čistou než extrémně sportovní verzi. Nyní si tím vším ale nejsme jisti.
Německý Auto Motor und sport totiž říká, že vůz bez nejmenších pochyb ponese jméno M3 GTS Sedan a nepředpokládáme, že by automobilka říkala GTS dvou docela odlišným vozům. Podle AMS bude sedan vybaven stejným, tedy převrtaným osmiválcem o objemu 4,4 litru, pouze výkon bude snížen na 440 koní, aby vůz zapadl mezi běžnou M3 a kupé GTS tak, jak bylo proklamováno. Bohužel prý má být opět nutně vybaven sedmistupňovým automatem M-DCT. Doufejme, že alespoň v tom posledním se AMS mýlí, možnost volby převodovky by přišla vhod...
Uvidíme, jaká bude realita, jméno vozu je ale prý stoprocentní. Další informace lze očekávat z letního M Festivalu, do té doby se můžete zabavit třeba čtením našeho srovnávacího testu M3 a Audi RS5.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.