Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari LaFerrari a BMW i8: dva hybridní sporťáky pod plným plynem (videa)
16.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani jedno z těchto aut není ničím dříve neviděným, v ostré akci se ale zatím ukázala jen zřídka, nebo vůbec. Podívejte se na i8 při akceleraci a LaFerrari na okruhu.
Házet tyhle dva automobily do jednoho pytle se může zdát pomýlené, krom snahy ušetřit si trochu práce a místo dvou nezajímavých článků dát dohromady alespoň jeden trochu zajímavý, má vše i své faktické důvody. V obou případech se jedná o hybridní sporťáky a i když jeden sází spíše na monstrózní dvanáctiválec podporovaný menším elektromotorem a druhý na výkonný elektromotor podporovaný malým tříválcem, koncepčně si tak vzdálené nejsou. A je tu ještě jeden důvod - vidět je v náročnější akci bylo navzdory jejich obecné známosti dosud možné jen velmi ojediněle, pokud vůbec.
Máme-li začít tím, který bylo dosud možné spatřit leda při výletních vyjížďkách, obrátíme vaši pozornost na BMW i8. Tohle již plně odhalené auto bavorská automobilka na několika videích ukázala, ale nic co by připomínalo plnou akceleraci se v nich neobjevilo. O takový snímek se postarali až kolegové z The Smoking Tire, kteří ve Spojených státech údajně náhodou narazili na testovací prototyp vozu. Na náhody příliš nevěříme, zvláště ty opakované, ale to je nakonec celkem nepodstatné - díky těmto záběrům můžete vidět i8 alespoň „odpálit to” z parkoviště při najíždění na hlavní silnici. Marně při tom nezní a pomalu též nevypadá.
Druhý snímek si bere na mušku Ferrari LaFerrari při testech na okruhu ve Fioranu. Tam už jsme vůz párkrát vidět mohli, tenhle záznam ale má svou jedinečnost - vozy jsou dva, jeden je úplně, druhý téměř úplně nemaskovaný a ani jeden z nich nenabourá. Navíc se s tím jejich piloti nemažou jen chvíli, ale pořád, je to prostě ostrá akce od začátku do konce
Že Ferrari ve srovnání s i8 hraje trochu jinou ligu, poznáte asi sami, tomu ale odpovídá už přibližně desetinásobný rozdíl v ceně. Smyslem konání Ferrari ale jistě nebylo ani to, ani ukázat se před kamerou proslulého „carparazza” jménem Marchettino, ale trénovat, třeba i za účelem zadupat do země na Nordschleife zatím úspěšnější Porsche 918. Jen čas ukáže, zda se to Italům podaří...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 3 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 4 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 6 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 7 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva