Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů

Maserati vyrukovalo na domácím boloňském autosalonu s exkluzivitou - limitovanou edicí modelu GranTurismo S oslavující 150. výročí sjednocení Itálie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů

2.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Maserati vyrukovalo na domácím boloňském autosalonu s exkluzivitou - limitovanou edicí modelu GranTurismo S oslavující 150. výročí sjednocení Itálie.

Itálie si rok 2011 bude pamatovat nejen díky demisi Berlusconiho, ale též jako období, kdy tifosi slavili 150. výročí sjednocení. To se již nejednou promítlo i do světa aut, to třeba když koncern Fiat vyznal lásku své vlasti modelem Abarth 500 Cabrio Italia. Teď firma provedla to samé, jen s Maserati GranTurismo. Ostatně Maserati má s výrobou unikátních kousků také nějaké zkušenosti - vzpomeňte třeba na model GranCabrio Fendi.

Pokud pro sérii 150 malých Abarthů platil přídomek exklusivní a omezená, pro Maserati GranTurismo S Limited Edition musíme použít výraz raritní. Podle tvrzení automobilky vznikne pouze dvanáct kousků a všechny mají zůstat výlučně v Itálii, čímž se z celé nabídky stává cosi jako „cosa nostra” aneb „naše věc”. Vůz přitom není po stránce techniky nijak unikátní a od sériového provedení se odlišuje zejména výbavou a zvláštním odstínem laku karoserie. Nejitalštější Maserati dostalo matnou barvu nazvanou Sebring Blue, která prý „dá vyniknout elegantním liniím, ale zároveň zdůrazňuje sportovní agresivitu“. Té má ale docela dost i bez barvy.

O stejný akcent se mají podle Italů postarat také z karbonu vyrobené doplňky, jako třeba přední spoiler s „lízátkem“ pod nárazníkem, kryty vnějších zpětných zrcátek, kliky dveří a protažená zadní odtrhová hrana na víku kufru. S těmito prvky pak ladí nástavce prahů lakované matově černou a černá 20“ kola odhalující „ručně broušené hliníkové třmeny brzdového systému“.

Při výrobě interiéru se zase uplatnily prvky použité při výrobě modelu MC Stradale a to znamená, že hlavním dekoračním materiálem zde bude opět kompozit z uhlíkových vláken. Najdete jej na palubní desce, středové konzole, centrálním tunelu, dveřích a jsou z něj vyrobena také pádla řazení pod volantem. A pochopitelně tu nemůže chybět ani připomínka exkluzivity v podobě plakety ozdobené trojicí italských vlaječek a pořadovým číslem.

Kolik za tu „srandu“ Maserati požaduje? Při symbolech národní pýchy by se cenovka uvádět asi neměla a nějak podobně to vidí v automobilce. Cenu totiž neprozradila.


Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 1 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 01Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 2 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 02Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 3 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 03Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 4 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 04Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 5 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 05Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 6 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 06Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 7 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 07Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 8 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 07_1Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 9 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 08Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 10 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 09Maserati GranTurismo S Limited Edition: jen pro dvanáct hrdých Italů - 11 - Maserati GranTurismo S Limited Edition 10
Na raritu jménem Maserati GranTurismo S Limited Edition bude mít nárok pouze velmi omezený počet lidí, technicky přitom nejde o unikát

Zdroje: Maserati, Omniauto.it

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.