Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda MX-5 dostane čtyřválec 1,3 Skyactive s turbodmychadlem
3.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Že by čtvrtá generace kompaktního roadsteru měla mít neskutečně nízkou hmotnost 800 kg už víme. Teď máme jasno i v tom, co ji bude pohánět.
Když Mazda v roce 1989 představila první generaci modelu MX-5, moderní reinterpretaci klasických britských roadsterů, vážila podle výbavy a provedení pro různé trhy jen 955 až 970 kg. Pochopitelně nárazové testy nebyly zdaleka tak přísné jako teď a vůz opravdu nepředstavoval etalon ochrany posádky při nehodě, ale nelze ani říci, že by Mazda tuto oblast úplně zanedbala - crash testům byly podrobovány již rané prototypy. Přesto ale postupem času ztloustla, ačkoli hmotnost současného provedení ve výši 1 075 kg lze proti většině automobilového světa považovat i dnes kuriózně nízkou.
Konstruktéři Mazdy se ovšem nehodlají s tímto stavem smířit, a jak jsme si řekli již minule, pro připravovanou čtvrtou generaci (podle současné hierarchie by měla dostat interní kód ND) si stanovili takřka bezprecedentní cíl 800 kg. Již teď se spekuluje, jestli je vůbec možné - při současném velmi přísném posuzování strukturální pevnosti karoserie a její schopnosti odolávat nárazům - něco takového postavit bez drahých karbonových a kevlarových kompozitů, a pokud ne, co to může udělat s cenou MX-5.
Je zřejmé, že jedinou cestou je snižování hmotnosti naprosto všech komponentů, motoru nevyjímaje. A jak se nyní ze zdrojů blízkých automobilce svět dozvídá, opravdu je tomu tak. Minule jsme hádali, že následující Mazda MX-5 dostane turbodmychadlem přeplňovanou patnáctistovku, jenže Japonci půjdou s downsizingem do ještě většího extrému. Podle Autocaru prý hodlají do vozu namontovat čtyřválec 1,3 Skyactive vybavený přímým vstřikováním, variabilním časováním ventilů, velmi přesně opracovanými součástkami snižujícími tření, ale také turbodmychadlem, které vyvolává nepříjemné podezření, že MX-5 bude vůbec poprvé trpět špatnými reakcemi na plyn.
Malý roadster navržený podle designového jazyku Kodo (viděli jsme jej u konceptů Shinari a Takeri) má být postaven na novém šasi Skyactive s pohonem zadních kol, které je v záznamech vedeno jako platforma S. Také zde mají být uplatněny konstrukční principy snižující váhu, ale přesto bude Mazda bedlivě sledována fanoušky a konkurencí, jestli se ji těch 800 kg opravdu podaří dosáhnout.
Nová Mazda MX-5 se bude držet stylistického směru Kodo, který jsme viděli u studií Shinari a Takeri a patrně byl aplikován rovněž na koncept MX-5 Spyder
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 2 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 3 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 5 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 6 hodinami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva