Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci

U Porsche jsou sice proti navyšování hmotnosti, pořádný hybrid ale dle značky musí zvládat jízdu čistě na elektřinu. Na palubu tak zamíří těžké baterie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci

11.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U Porsche jsou sice proti navyšování hmotnosti, pořádný hybrid ale dle značky musí zvládat jízdu čistě na elektřinu. Na palubu tak zamíří těžké baterie.

Německá automobilka je sice prvním výrobcem, který se na Severní smyčce dostal se silničním autem pod hranici sedmi minut (úspěchy Radicalu jsou přece jen sporné, neboť model SR8 nedáte na značky všude), přesto nám v poslední době příliš radosti nedělá. Nedávno totiž oznámil, že se chystá přistoupit k celkem masivním downsizingu pohonných jednotek. A jakoby to nestačilo, nyní potvrzuje, že rozšíří také řady hybridních modelů, včetně o ikonické 911.

Zmiňovaný úspěch modelu 918 Spyder na Nürburgringu sice na jednu stranu naznačuje, že se co do rychlosti nemáme čeho obávat, k přítomnosti elektromotoru na palubě sportovní ikony jsme přesto skeptičtí. Zcela nepochybně totiž přinese naprosto zbytečná kila, jenže laboratorní měření spotřeby hrají prim. A navíc technologie vyvinutá pro zmiňovaný supersport musí dojít také uplatnění na dalších modelech, jinak by se stěží zaplatila.

Z výše uvedeného je jasné, že na civilní obdobu setrvačníku dodávajícího sílu předním kolům závodního provedení 911 GT3 R Hybrid můžeme zapomenout. Šéf vývoje značky Wolfgang Hatz totiž dodává, že „silniční hybridy musí být schopné jízdy čistě na elektřinu“. Novinka německé značky, která má dorazit někdy v roce 2018, tak ztloustne, i když podle Hatze ne o mnoho. Baterie by totiž měly dodat energii jen na nějakých 25 km.

Také v tomto směru je ale strašákem Porsche 918 Spyder - i kapacita jeho baterií ve výši 6,7 kWh vystačí na 30 km. Celková hmotnost však díky tomu vystoupala na 1 634 kg, zatímco bez hybridní techniky by to bylo pouhých 1 280 kg. A 350 kil přihozených na hrb Porsche 911 nevzbuzuje zrovna optimismus. A to ani za předpokladu, že by je značka dodala hlavně na předek, čímž by vůz mohl nabídnout rozložení hmotnosti v poměru 50:50.


Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 1 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 02Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 2 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 03Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 3 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 04Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 4 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 05Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 5 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 06Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 6 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 07Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 7 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 08Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 8 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 09Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 9 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 10Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 10 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 11Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 11 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 12Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 12 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 13Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 13 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 14Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 14 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 15Porsche potvrdilo hybrdní 911, dorazí ale až v příští generaci - 15 - Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 2011 16
Závodní Porsche 911 GT3 R Hybrid naznačilo, že hybridní modely nemusí být strašákem. Bohužel jeho technologii silniční verze nedostane

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.