Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SUV Seat v produkčním hávu snad jinak vypadat ani nemůže (ilustrace)
9.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka značky sice vypadá jako Leon na chůdách, zároveň však do segmentu přináší potřebný závan svěžího vzduchu. Bude tohle nový bestseller?
Španělská automobilka hovoří o svém vlastním SUV již pěkně dlouho. Na ženevském autosalonu jsme ale konečně mohli vidět konkrétní výsledek veškerých snah a tužeb, i když zatím šlo pouze o koncept pojmenovaný 20V20. Ten nám ovšem hned na první pohled připomenul Leon na chůdách, pročež se dá předpokládat, že sériová verze se bude lišit víceméně jen v detailech, což nám ostatně dokládají nové neoficiální retuše.
Za nimi stojí Maďar X-Tomi, který vozu ponechal jeho siluetu i tvar čelních světel a masky. Její výplet je však již odlišný, což se ostatně týká rovněž ventilačního otvoru v nárazníku. Zde zmizely doplňkové lišty a odvážně stylizované diodové mlhovky nahradil klasický design. Kromě toho tu máme menší litá kola, konvenční kliky dveří či zpětná zrcátka a boční prahy bez hliníkové lišty. Tím ale proměna končí.
Dá se přitom pomalu vsadit na fakt, že produkční model bude nějak takto vypadat. Konec konců, Seat by byl jen sám proti sobě, pokud by se ve srovnání s konceptem pouštěl u sériové verze do větších modifikací. Dané provedení totiž působí v segmentu kompaktních SUV jako závan svěžího vzduchu a zcela jistě Španělům přihraje nemalé zástupy zákazníků. Zvláště pokud zajímavý exteriér doplní obdobně stylizovaná kabina.
Pod kapotou pak můžeme očekávat koncernovou techniku, tedy maximálně dvoulitrové motory, které budou primárně svůj výkon posílat na přední nápravu. Počítat můžeme samozřejmě i s verzemi 4x4, s ohledem na Haldex páté generace však také v jejich případě bude veškerá síla pohonných jednotek směřovat zejména dopředu a zadní kola připojí jen v případě ztráty trakce těch předních.
Více se dozvíme nejspíše v létě, kdy by španělská novinka mohla debutovat virtuálně. Živá premiéra sériová verze se očekává na frankfurtském autosalonu, pročež by vůbec první SUV Seatu mohlo zamířit k zákazníkům ještě před Vánoci. V příštích třech letech se pak má dočkat ještě dalších dvou sourozenců.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
K proměně konceptu 20V20 na první produkční SUV Seatu stačilo skutečně málo
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva