SUV Seat v produkčním hávu snad jinak vypadat ani nemůže (ilustrace)

Novinka značky sice vypadá jako Leon na chůdách, zároveň však do segmentu přináší potřebný závan svěžího vzduchu. Bude tohle nový bestseller?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

SUV Seat v produkčním hávu snad jinak vypadat ani nemůže (ilustrace)

9.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SUV Seat v produkčním hávu snad jinak vypadat ani nemůže (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka značky sice vypadá jako Leon na chůdách, zároveň však do segmentu přináší potřebný závan svěžího vzduchu. Bude tohle nový bestseller?

Španělská automobilka hovoří o svém vlastním SUV již pěkně dlouho. Na ženevském autosalonu jsme ale konečně mohli vidět konkrétní výsledek veškerých snah a tužeb, i když zatím šlo pouze o koncept pojmenovaný 20V20. Ten nám ovšem hned na první pohled připomenul Leon na chůdách, pročež se dá předpokládat, že sériová verze se bude lišit víceméně jen v detailech, což nám ostatně dokládají nové neoficiální retuše.

Za nimi stojí Maďar X-Tomi, který vozu ponechal jeho siluetu i tvar čelních světel a masky. Její výplet je však již odlišný, což se ostatně týká rovněž ventilačního otvoru v nárazníku. Zde zmizely doplňkové lišty a odvážně stylizované diodové mlhovky nahradil klasický design. Kromě toho tu máme menší litá kola, konvenční kliky dveří či zpětná zrcátka a boční prahy bez hliníkové lišty. Tím ale proměna končí.

Dá se přitom pomalu vsadit na fakt, že produkční model bude nějak takto vypadat. Konec konců, Seat by byl jen sám proti sobě, pokud by se ve srovnání s konceptem pouštěl u sériové verze do větších modifikací. Dané provedení totiž působí v segmentu kompaktních SUV jako závan svěžího vzduchu a zcela jistě Španělům přihraje nemalé zástupy zákazníků. Zvláště pokud zajímavý exteriér doplní obdobně stylizovaná kabina.

Pod kapotou pak můžeme očekávat koncernovou techniku, tedy maximálně dvoulitrové motory, které budou primárně svůj výkon posílat na přední nápravu. Počítat můžeme samozřejmě i s verzemi 4x4, s ohledem na Haldex páté generace však také v jejich případě bude veškerá síla pohonných jednotek směřovat zejména dopředu a zadní kola připojí jen v případě ztráty trakce těch předních.

Více se dozvíme nejspíše v létě, kdy by španělská novinka mohla debutovat virtuálně. Živá premiéra sériová verze se očekává na frankfurtském autosalonu, pročež by vůbec první SUV Seatu mohlo zamířit k zákazníkům ještě před Vánoci. V příštích třech letech se pak má dočkat ještě dalších dvou sourozenců.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


SUV Seat v produkčním hávu snad jinak vypadat ani nemůže (ilustrace) - 1 - Seat 20V20 SUV render 01SUV Seat v produkčním hávu snad jinak vypadat ani nemůže (ilustrace) - 2 - Seat 20V20 SUV render 02
K proměně konceptu 20V20 na první produkční SUV Seatu stačilo skutečně málo

Zdroj: X-Tomi Design

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.