Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia III 2,0 TDI a 1,8 TSI: takhle zrychlují z 0 na maximální rychlost (videa)

Nová Octavia dostala do vínku dva zbrusu nové motory o vcelku sympatických výkonech. Jak moc rychlá s nimi je? Podívejte se sami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia III 2,0 TDI a 1,8 TSI: takhle zrychlují z 0 na maximální rychlost (videa)

9.1.2013 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia III 2,0 TDI a 1,8 TSI: takhle zrychlují z 0 na maximální rychlost (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Octavia dostala do vínku dva zbrusu nové motory o vcelku sympatických výkonech. Jak moc rychlá s nimi je? Podívejte se sami.

Tip: Přečtěte si již publikovaný podrobný test nové Octavie III.

Někteří z vás se nás ptají, proč jsme ještě nepublikovali test nové Octavie. Že bychom ji zatím neřídili? Ale řídili, nechceme vám ovšem nabídnout nějaký bezcenný dojem, ale poctivý první test, v němž rozebereme klady a zápory tohoto auta co možná nejpodrobněji.

Proto jsme včera s vozem strávili stovky kilometrů na portugalských cestách i necestách, kde jsme jej vyzkoušeli ve všech myslitelných režimech. Rychlé dálnice, klikaté okresky, rozbité asfaltky, městské kočičí hlavy (dokonce se do cesty připletlo i pár toulavých psů), na to vše přišla řada.

Jak už víte, nová Octavia se nabízí ve spoustě verzí, my jsme zkusili dvě - s motorem 2,0 TDI a manuální převodovkou a 1,8 TSI rovněž s přímo řazenou převodovou skříní. Na tyto varianty přišla volba z několika důvodů, mimo jiné i proto, že na nové koncernové platformě MQB už jsme zkoušeli Audi A3 2012 a Seat Leon 2013, oba s motorem 1,4 TFSI, diesel 1,6 TDI jsme pak prubnuli v novém Golfu VII. Základní TSI znáte dobře z Rapidu, takže ani ten nám nepřišel natolik nový, zbylé dva motory nové jsou. Navíc vzhledem ke svým výkonům pochopitelně dovolují odhalit limity Octavie jako takové, což 86koňová jedna-dvojka při vší úctě asi nesvede.

Navíc je tu ještě jeden důvod - obě jednotky jsou navzdory svým staronovým jménům zbrusu nové. Čtyřválec 2,0 TDI pochází z nové řady dieselů EA 288, 1,8 TSI pak z podobně nové eskadry pojmenované EA 888 - z té vzejde třeba i dvoulitrové TSI pro nový Golf VII GTI, Octavii III RS a jistě i mnohé další rychlíky koncernu VW. Bylo tedy co zkoušet, co zjišťovat a my jsme se tomu věnovali s maximální péčí.

Kompletní test nové Octavie připravujeme a pokusíme se vám jej nabídnout co nejdříve. Nějakou chvíli nám to ale ještě bude trvat, máme k němu i spoustu fotek a další jízdní videa. Zatím vám můžeme jako malou ochutnávku nabídnout dva snímky se zrychlením obou zmíněných provedení z klidu až k maximální rychlosti, tedy 218 a 231 km/h - jejich kvalita není dokonalá, realitu ale snad odrážejí zřetelně. Jak praví popis videí na našem kanálu na YouTube, s oběma verzemi jsme prostě zrychlovali tak dlouho, dokud nedosáhly avizované maximální rychlosti podle GPS. Ta se, jak můžete sami spatřit, jen nevýznamně liší oproti té udávané, podobně jako u Rapidu tachometr „lže” v rozmezí 2 až 5 km/h, tedy dosti nevýznamně.

A co dál? Třeba něco dalšího z videí vyčtete sami, my zatím další detaily rozebírat nebudeme. Pokud ale budete dále sledovat Autoforum.cz, velmi brzy se první recenze nové „O3” dočkáte...

Video se zrychlením Octavie III 2,0 TDI z 0 na 218 km/h (GPS)

Video se zrychlením Octavie III 1,8 TSI z 0 na 231 km/h (GPS)

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše