Reklama

V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání

Tohle auto si lidé obvykle nekupovali na výstavku, výjimky ale jak vidno existují. Toto je nejetý Nissan Skyline GT-R R34 ve verzi V Spec II Nür.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání

16.12.2017 | Mirek Mazal | 22 příspěvků

Tohle auto si lidé obvykle nekupovali na výstavku, výjimky ale jak vidno existují. Toto je nejetý Nissan Skyline GT-R R34 ve verzi V Spec II Nür.

Současná generace Nissanu GT-R je dynamicky tou nejlepší ze všech, pochopitelně, sběratelé ale dávají přednost předcházející generaci a hlavně jejím speciálním edicím. Vrcholným modelem byl Nissan Skyline GT-R Nismo Z-tune, jen o jeden stupínek níže v hodnocení exkluzivity je GT-R, o kterém si povíme dnes. Jde o verzi V·Spec II Nür vzniklou v pouhých 718 exemplářích na závěr produkce. A jeden z nich se nedávno podařilo objevit v Japonsku s pouhými 10 kilometry na tachometru.

Těžko soudit, jestli se má člověk radovat, že něco takového bude 15 let po svém zrodu na prodej, nebo brečet při pohledu na nevyužitý Skyline. Tyto pocity ale nechme stranou a berme jako příjemný fakt, že můžeme v roce 2017 vidět ikonický model R34 jako úplně nové auto v sériovém stavu a ještě k tomu tak výjimečné specifikaci.

Pro lepší orientaci zopakujme, že pátá generace Nissanu Skyline GT-R s označením R34 se vyráběla v letech 1999-2002. Poslední série nazvaná V·Spec II Nür a Skyline GT-R M·Spec Nür vyjela v únoru 2002 a dovětek Nür značí vývoj na známém německém Nürburgringu. Celkově vzniklo 1 003 kusů R34 GT-R Nür, V·Spec II Nür ale bylo postaveno jen 718. A to z ní automaticky činí jednu z nejvzácnějších Godzill, jak se GT-R už od roku 1989 přezdívá.

Toto konkrétní provedení se vyznačuje vylepšeným motorem RB26DETT, který má kořeny v závodním motoru N1. Má zvětšené turbodmychadlo s vyšším plnícím tlakem a ocelovými lopatkami. Nissan pro jistotu použil zesílený blok motoru, aby konstrukce vydržela ostré zacházení. Japonské předpisy způsobily přiškrcení sériového výkonu na povinných 206 kW (280 koní), pro jiné země byly dostupné verze s 246 kW (334 koní), ve skutečnosti ale tyto motory mohou být laděny na výkony, jimž stopku vystaví snad jen obloha.

Objevený Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür je posledním mohykánem, který míchá dobré vlastnosti V Spec II s dokonalým motorem RB26. V Spec II znamená Victory Specification II - „vítěznou specifikaci 2“, která mimo tachometr do 300 km/h přináší tužší zavěšení, větší brzdy, kapotu z uhlíkových vláken a použití iridia v interiéru. Bílý lak s šedými disky kol a zlatými brzdiči nekřičí do světa schopnosti vozu, pohled do interiéru napoví více a po otevření kapoty nikdo nemůže pochybovat, s čím má tu čest.

Auto je opravdu v dokonalém stavu, je prostě nové. Na sedadlech dokonce zůstaly ochranné fólie, které používají pracovníci při přepravě z továrny, aby neušpinili čalounění. Staronová Godzilla s nájezdem 10 kilometrů bude dražena na aukci v Tokiu během tamního autosalonu 12. ledna 2018, takže pokud máte právě na takové auto spadeno... Jeho cenu si netroufá odhadovat ani prodávající firma BH Auction, tušíme ale, že o drobné tady nepůjde.

V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 1 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 01V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 2 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 02V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 3 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 03V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 4 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 04V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 5 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 05V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 6 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 06V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 7 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 07V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 8 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 08V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 9 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 09V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 10 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 10V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 11 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 11V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 12 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 12V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 13 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 13V Japonsku našli jednu z nejvzácnějších Godzill s 10 km na tachu, teď je k mání - 14 - Nissan Skyline R34 GT-R V Spec II Nür 2002 aukce Tokio 14
Nevíme, proč tak schopné auto zůstalo 15 let na ocet, teď ale představuje ještě výjimečnější nabídku než kdysi

Zdroj: BH Auction

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 22 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama