Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Víte, kolik zavazadelníků skrývá ve svých útrobách extrémní McLaren F1?
12.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Spousta supersportů vám nedovolí si vzít si sebou skoro žádné zavazadlo, ten kdysi nejrychlejší z nich, McLaren F1, k nim ale zdaleka nepatří.
Supersporty obvykle nejsou auta, která by hýřila praktičností. Je to pochopitelné, jsou určeny pro rychlou jízdu a tomu podřizují vše - pokud zbude krom nezbytné techniky a řidiče prostor pro něco dalšího, fajn, když ne, nedá se nic dělat. A podle toho také praktičnost většiny z nich vypadá. Například Lamborghini Huracán má kvůli své subtilní stavbě, torzní tuhosti, motoru uprostřed a pohonu všech kol vepředu jen prťavý zavazadelník o objemu 100 litrů, do kterého se pořádně nevejde ani jeden kufr velikosti příručního zavazadla do letadla, natož dva, chcete-li jet někam se svou drahou polovičkou.
Pochopitelně, pokud lidé touží po co největší praktičnosti a zároveň po rychlosti, jsou tu jiné nabídky. Třeba Mercedes-AMG E 63 S Kombi nebo Audi RS6 Avant mají dynamiku supersportů i s obřími kufry, ale... pořád se svými schopnostmi nemohou rovnat skutečným sportovním automobilům. RS6 Avant je extrémně rychlý stroj a v přímce si může troufat i na seriozní sporťáky, ale zkuste si vedle sebe postavit RS6 a Huracán na okruhu se srovnatelně schopnými řidiči - výsledkem rozhodně nebudou dvě stejné jízdy, akorát jen bez kufru a druhá bez. A to hovoříme o čase, ne o pocitech pro řidiče.
Naštěstí ne všechny supersporty jsou šity podle jednoho kopyta a je paradox, že vůz, který mezi nimi po léta zářil právě svou rychlostí, je zastiňuje i svou praktičností. Řeč je o McLarenu F1, které k nepraktickým sporťákům rozhodné nepatří. Věnovali jsme se mu detailně před nějakou dobou, protože tenhle legendární stroj za to opravdu stojí, ale zmínku o zavazadlových prostorech jsme vynechali. Možná to byla trochu škoda, protože jsou podobně zajímavé, jako zbytek auta.
Je jich tu totiž stejně jako sedadel pro cestující - tři. Pod miniaturní přední kapotou najdete jeden, nejmenší. Další dva, o poznání větší, jsou na bocích, mezi dveřmi a zadními koly. Panely se vyklápějí dolů a když jste v 90tých letech dostali svůj nový McLaren F1, byly uvnitř na míru dělané kufry, na každé straně dva. Ve výsledku tedy byl prostor pro zavazadla celkem velkorysý - celkem dle dobových tiskových materiálů nabízí až 280 litrů, tedy skoro třikrát více než zmiňovaný Huracán. A přitom byl tak neuvěřitelně rychlý...
Kromě kufříků byl k F1 dostupný i golfový bag dělaný na míru, ale ten bylo nutné připevnit na jedno ze sedadel spolujezdců, jinam se nevešel. A pokud si lámete hlavu, co ukrývá trojúhelníkový karbonový kryt u levého zavazadelníku, je to baterie, řídící jednotka a pojistková skříň, tam už se další „harampádí” nevejde.
Co na to říkají dnešní supersporty s motorem uprostřed? Vesměs nic, až na jeden - Pagani Huayra má prakticky na stejném místě jen trochu jinak dostupné zavazadelníky. Murrayho nápad tak žije dál...
Gordon Murray postavil perfektní supersport - byl nejen nejrychlejší, ale i nejpraktičtější
Murrayovým nápadem se zjevně nechal inspirovat Horacio Pagani - Huayra má „kufry” řešené velmi podobně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda