VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní

(+videa) Tento Golf už se u nás objevil. Tehdy měl světla, výfuky dozadu a „jen” tisíc koní. Teď má místo světel mřížky, výfuky v kapotě a o stovky koní víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní

12.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+videa) Tento Golf už se u nás objevil. Tehdy měl světla, výfuky dozadu a „jen” tisíc koní. Teď má místo světel mřížky, výfuky v kapotě a o stovky koní víc.

Když člověk narazí na extrémně upravené auto, které jeho autor prohlašuje za hotové, lze přemýšlet, co se s ním bude dít dál. Je samozřejmě možné, že v něm bude majitel prostě jezdit. Jenže je dost nepravděpodobné, že někdo, kdo si dá práci třeba se zabudováním desetiválce z Audi RS6 pod přední kapotu Volkswagenu Golf, se v něm jen tak přestane hrabat.

Vylepšování bude pokračovat stále dál, vždycky se najde něco, co by mohlo jít ještě zlepšit, i kdyby to byl „jen” čas na čtvrtmíli. Desetiválec výše není zmíněn náhodou, máme na mysli Golf IV R32, který se rukama kosovského servisu GoGi změnil v mnohasetkoňové monstrum. Už jste si o něm u nás mohli přečíst a také se podívat na videa, která měla jedno společné - vůz na nich jezdil převážně rovně. Jízdní vlastnosti asi budou svérázné, ale to teď nechme stranou.

Tohle auto je ale primárně stavěno na rychlou jízdu v přímce. Ukazují to i videa z rozličných akcelerací, které si můžete pustit níže. Pro tento účel je vhodné mít co nejvíc výkonu. Když jsme o tomhle voze psali posledně, měl okolo tisíce koní, přesné číslo nebylo známo. Přesto se to majiteli zdálo málo, tak přitlačil na pilu a přidal nádrž s rajským plynem.

Poté byl vůz změřen na brzdě s nitrem i bez ním a čísla byla skutečně úctyhodná. 1 005 koní a 1 270 Nm dával bez použití nitra, s ním dokonce 1 170 koní a 1 578 Nm. Tahle čísla jsou blízko Bugatti Veyron Super Sport, ovšem Golf bude i s desetiválcovým motorem ještě o pořádný kus lehčí - loni vůz vážil 1 285 kg a od té doby z něj ještě leccos zmizelo. Bavíme se tedy o poměru výkonu a hmotnosti skoro 1 kůň na 1 kg, jenže to ani majiteli nestačilo.

V rámci úspor hmotnosti se poroučela většina palubní desky, spolujezdcovo sedadlo bylo pryč už delší dobu a třetí dveře dostaly nové výdechy horkého vzduchu; nezapomeňme, že tohle auto má chladič vzadu a obří nasávací otvor tam, kde kdysi byly zadní sedačky. To ale není tak podstatné, u tohoto auta jde hlavně o výkon. Při 1 170 koních bylo naměřeno zrychlení na stovku za 2,9 vteřiny, jak ukazuje jedna z fotografií.

Vůz nedávno prodělal další úpravu, kdy motoru musel pryč. Dostal nové svody, nová, silnější turbodmychadla a nové výfukové potrubí. Nečekejte ale vývody pod zadním nárazníkem, trubky od turbodmychadel jsou teď vyvedeny za motorem přímo nahoru skrz kapotu, těsně před čelním sklem. Jsou samozřejmě omotané páskou, aby neroztavily okolní plasty. Katalyzátory? Tlumiče výfuku? Nic takového tu nebylo ani předtím.

Nové jsou i trubky sání od mezichladičů nad hlavy válců. Nikdo nic takového pochopitelně nevyrábí, vše vzniklo vlastnoručně. A když je motor venku, výfuky vypadají trochu jako rohy. Šlehající plameny berte jako samozřejmost a všimněte si mřížek místo sériových světel - autu to na kráse nepřidalo, ale teď má motor více vzduchu. Výkon vzrostl na 1 205 koní bez použití nitra. S ním to je 1 267 koní - to nevypadá jako velká změna, ale nezapomínejme, že majitel je provozovatelem autorizovaného servisu většiny značek koncernu VW, a tak nemůže být zase tak šílený, aby motor hnal k jisté destrukci.

Výsledný stav na každý pád znamená, že tenhle Golf vyráží z místa s ohromnou vervou. Aktuální čísla zrychlení na stovku, dvoustovku či třístovku neznáme a ani není znám čas na čtvrtmíli. Pomalé ale tohle auto rozhodně není - stovku čekejme mezi 2,5 a 2,9 sekundy, to je skutečně teritorium Bugatti. Níže můžete vidět nejen to, ale také si prohlédnout pár desítek nových fotografií. Tak ohromnou proměnu jako vloni na nich ale neuvidíte, taky už se neměnilo tolik. Tenhle vůz nicméně zůstává pozoruhodným, i když zčásti nepochopitelným projektem; nechceme ani odhadovat, kolik stál autory peněz, a doufat v to, že bude na čtvrtmíli rychlejší než dvoutisícikoňové Nissany GT-R, je asi trochu bláhové. Na druhou stranu, rychlejší VW Golf abyste pohledali...


VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 1 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 02VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 2 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 03VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 3 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 04VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 4 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 05VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 5 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 06VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 6 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 07VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 7 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 08VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 8 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 09VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 9 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 10VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 10 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 11VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 11 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 12VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 12 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 13VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 13 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 14VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 14 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 15VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 15 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 16VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 16 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 17VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 17 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 20VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 18 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 19VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 19 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 23VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 20 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 24VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 21 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 25VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 22 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 27VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 23 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 28VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 24 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 29VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 25 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 30VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 26 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 31VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 27 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 33VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 28 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 34VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 29 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 36VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 30 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 37VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 31 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 38VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 32 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 39VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 33 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 40VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 34 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 41VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 35 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 42VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 36 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 43VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 37 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 44VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 38 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 45VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 39 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 46VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 40 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 47VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 41 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 48VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 42 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 49VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 43 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 50VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 44 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 51VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 45 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 52VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 46 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 53VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 47 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 54VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 48 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 55VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 49 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 56VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 50 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 57VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 51 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 58VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 52 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 60VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 53 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 61VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 54 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 21VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 55 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 26VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 56 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 35VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 57 - vw golf V10 biturbo gogi dalsi 59VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 58 - VW Golf V10 biturbo GoGi dalsi lepsi 01VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 59 - VW Golf V10 biturbo GoGi dalsi lepsi 02VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní - 60 - VW Golf V10 biturbo GoGi dalsi lepsi 03
Tyto fotografie zachycují vývoj vozu od loňska do letošního července. 0-100 km/h za 2,9 sekundy dělal vůz s 1 170 koňmi, aktuální číslo výkonu je ale 1 205 koní bez nitra a 1 267 s ním. Kam až GoGi Racing půjde?


Takto zrychloval Golf V10 biturbo ještě před posledními úpravami


Takto zrychluje nyní


Výkon 1 205 koní bez použití nitra je šílený

Zdroj: GoGi Racing@Facebook

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.