Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
VW Golf V10 biturbo je ještě šílenější, s většími turby a nitrem má 1 267 koní
12.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+videa) Tento Golf už se u nás objevil. Tehdy měl světla, výfuky dozadu a „jen” tisíc koní. Teď má místo světel mřížky, výfuky v kapotě a o stovky koní víc.
Když člověk narazí na extrémně upravené auto, které jeho autor prohlašuje za hotové, lze přemýšlet, co se s ním bude dít dál. Je samozřejmě možné, že v něm bude majitel prostě jezdit. Jenže je dost nepravděpodobné, že někdo, kdo si dá práci třeba se zabudováním desetiválce z Audi RS6 pod přední kapotu Volkswagenu Golf, se v něm jen tak přestane hrabat.
Vylepšování bude pokračovat stále dál, vždycky se najde něco, co by mohlo jít ještě zlepšit, i kdyby to byl „jen” čas na čtvrtmíli. Desetiválec výše není zmíněn náhodou, máme na mysli Golf IV R32, který se rukama kosovského servisu GoGi změnil v mnohasetkoňové monstrum. Už jste si o něm u nás mohli přečíst a také se podívat na videa, která měla jedno společné - vůz na nich jezdil převážně rovně. Jízdní vlastnosti asi budou svérázné, ale to teď nechme stranou.
Tohle auto je ale primárně stavěno na rychlou jízdu v přímce. Ukazují to i videa z rozličných akcelerací, které si můžete pustit níže. Pro tento účel je vhodné mít co nejvíc výkonu. Když jsme o tomhle voze psali posledně, měl okolo tisíce koní, přesné číslo nebylo známo. Přesto se to majiteli zdálo málo, tak přitlačil na pilu a přidal nádrž s rajským plynem.
Poté byl vůz změřen na brzdě s nitrem i bez ním a čísla byla skutečně úctyhodná. 1 005 koní a 1 270 Nm dával bez použití nitra, s ním dokonce 1 170 koní a 1 578 Nm. Tahle čísla jsou blízko Bugatti Veyron Super Sport, ovšem Golf bude i s desetiválcovým motorem ještě o pořádný kus lehčí - loni vůz vážil 1 285 kg a od té doby z něj ještě leccos zmizelo. Bavíme se tedy o poměru výkonu a hmotnosti skoro 1 kůň na 1 kg, jenže to ani majiteli nestačilo.
V rámci úspor hmotnosti se poroučela většina palubní desky, spolujezdcovo sedadlo bylo pryč už delší dobu a třetí dveře dostaly nové výdechy horkého vzduchu; nezapomeňme, že tohle auto má chladič vzadu a obří nasávací otvor tam, kde kdysi byly zadní sedačky. To ale není tak podstatné, u tohoto auta jde hlavně o výkon. Při 1 170 koních bylo naměřeno zrychlení na stovku za 2,9 vteřiny, jak ukazuje jedna z fotografií.
Vůz nedávno prodělal další úpravu, kdy motoru musel pryč. Dostal nové svody, nová, silnější turbodmychadla a nové výfukové potrubí. Nečekejte ale vývody pod zadním nárazníkem, trubky od turbodmychadel jsou teď vyvedeny za motorem přímo nahoru skrz kapotu, těsně před čelním sklem. Jsou samozřejmě omotané páskou, aby neroztavily okolní plasty. Katalyzátory? Tlumiče výfuku? Nic takového tu nebylo ani předtím.
Nové jsou i trubky sání od mezichladičů nad hlavy válců. Nikdo nic takového pochopitelně nevyrábí, vše vzniklo vlastnoručně. A když je motor venku, výfuky vypadají trochu jako rohy. Šlehající plameny berte jako samozřejmost a všimněte si mřížek místo sériových světel - autu to na kráse nepřidalo, ale teď má motor více vzduchu. Výkon vzrostl na 1 205 koní bez použití nitra. S ním to je 1 267 koní - to nevypadá jako velká změna, ale nezapomínejme, že majitel je provozovatelem autorizovaného servisu většiny značek koncernu VW, a tak nemůže být zase tak šílený, aby motor hnal k jisté destrukci.
Výsledný stav na každý pád znamená, že tenhle Golf vyráží z místa s ohromnou vervou. Aktuální čísla zrychlení na stovku, dvoustovku či třístovku neznáme a ani není znám čas na čtvrtmíli. Pomalé ale tohle auto rozhodně není - stovku čekejme mezi 2,5 a 2,9 sekundy, to je skutečně teritorium Bugatti. Níže můžete vidět nejen to, ale také si prohlédnout pár desítek nových fotografií. Tak ohromnou proměnu jako vloni na nich ale neuvidíte, taky už se neměnilo tolik. Tenhle vůz nicméně zůstává pozoruhodným, i když zčásti nepochopitelným projektem; nechceme ani odhadovat, kolik stál autory peněz, a doufat v to, že bude na čtvrtmíli rychlejší než dvoutisícikoňové Nissany GT-R, je asi trochu bláhové. Na druhou stranu, rychlejší VW Golf abyste pohledali...
Tyto fotografie zachycují vývoj vozu od loňska do letošního července. 0-100 km/h za 2,9 sekundy dělal vůz s 1 170 koňmi, aktuální číslo výkonu je ale 1 205 koní bez nitra a 1 267 s ním. Kam až GoGi Racing půjde?
Takto zrychloval Golf V10 biturbo ještě před posledními úpravami
Takto zrychluje nyní
Výkon 1 205 koní bez použití nitra je šílený
Zdroj: GoGi Racing@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva