Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S3 2013: nová S3 je venku, má rovných 300 koní
21.9.2012 | Petr Miler | 1 příspěvek
(+ živé foto, video) Nové Audi S3 je výkonnější i rychlejší, než se čekalo. Z dvoulitrového motoru vydoluje až 300 koní a na stovku zrychlí za 5,1 s.
V případě premiéry samotné S3 nemůže být o překvapení řeč. Audi letos v Ženevě odhalilo novou třídvéřovou A3 a už nějaký ten pátek se mluví o tom, že se návštěvníky pařížského Mondialu pokusí zaujmout pětidvéřovou verzí a ostřejší S3. Nový Sportback automobilka ukázala včera, s další, už třetí generací S3 můžeme navázat dnes. Dlouhé chůze kolem horké kaše tentokrát netřeba, a tak se rovnou podívejme, o co běží.
Po stránce vzhledu není mnoho co řešit. Vůz už jsme mohli vidět na řadě špionážních snímků prakticky bez maskování a i kdyby k tomu nedošlo, Audi v posledních letech vážně nepatří mezi přeborníky v kreativitě. Vůz se tak na pohled od A3 vybavené paketem S-line odlišuje jen mírně, přesto se chlubí specifickým předním nárazníkem, na kterém ale více než jeho základní linie praští od očí chromované prvky zasahující prakticky všechna jinak „černá místa”. Hlavní světlomety jsou S3 standardně jedny z lepších s LED pro denní svícení, na boku pak nechybí vnější zpětná zrcátka s tradičními hliníkovými kryty a výraznější nástavce prahů. Vzadu si pak můžete všimnout střešního spojleru, jiného nárazníku s difuzorem a jinak řešený prostorem pro vyústění dvou dvojitých koncovek výfuků (u jiných S obvyklý prvek, u S3 premiéra). A abychom byli kompletní, celý vůz „obklopují” specifická 18" litá kola s pneumatikami 225/40 R18.
Jo všechno „své”, obáváme se však, že oproti variantám s paketem S-line poznají S3 jen fajnšmekři. A podobně by šlo hovořit i o interiéru. Tomu je vlastní nový volant s protivným zploštěním na spodní straně (má-li tedy kruh nějakou spodní stranu, což je právě problém tohoto řešení), pochopitelně i sportovní sedadla s širokými možnostmi čalounění (včetně prošívané kůže viditelné na snímcích), jiná řadička, pedály, „budíky” přístrojové desky s šedým pozadím a obložení palubní desky buď z leštěného hliníku nebo jakousi karbonovou imitací z černého pastu (na fotkách je vidět první možnost). Komu by nic z toho nevyhovovalo, Audi Exclusive bude jistě k službám...
Ne snad, že by S3 nebyla zajímavá na pohled, zajímavější je ale její technika. Vůz pochopitelně stojí na nové platformě MQB, která VW Group snižuje výrobní náklady a S3 provozní hmotnost. Vůz váží 1 395 kilogramů, což sice není úchvatně nízké číslo, je ale každopádně o 60 kilogramů nižší než u druhé generace. A když si k tomu dáte posun výkonu opačným směrem...
Nejnovější eSko totiž dostalo do vínku motor 2,0 TFSI, což vypadá docela nudně, jde ale o novou jednotku z řady EA 888, která dovoluje oproti dosavadní EA113 dostat z dvou krabic od mléka (ve čtyřech „sklenicích”, pochopitelně, jde nadále o čtyřválec) dostat nejen vyšší výkony, ale také pomoci se snížením hmotnosti. Samotný motor je o pět kilogramů lehčí, vozu přitom dodává až 300 koní výkonu v 5 500 ot./min, maximum točivého momentu pak činí 380 Nm v rozmezí 1 800 a 5 500 ot./min. To je 35 koní a 30 Nm více než dosud a ani otáčkám se motor nebrání - aktuálně se umí podívat až k hranici 6 800 ot./min.
Dlouho se přitom mluvilo o tom, že auto nenabídne více než 280 koní a nebyly to úplně plané spekulace, naše informace byly stejné. Nakonec je ale valachů až 300 a předpokládáme, že Audi motivovala ke změně původního plánu hlavně silná konkurence v podobě BMW M135i a chystaného Mercedesu A45 AMG. Ty jdou sice ještě dále, ale než Audi vyrukuje s novou RS3, nechce zůstávat příliš pozadu.
Výkon pochopitelně míří všechna kola přes tradiční mezinápravovou spojku Hadex, o jeho přenos se nadále standardně stará šestistupňový manuál (díky boku) nebo za příplatek opět šestistupňový automat S-tronic se dvěma spojkami. Ptáte se na dynamiku? Ta je docela působivá.
Nová S3 dokáže ve standardním provedení zrychlit na stovku za 5,4 sekundy, s příplatkovým automatem to zvládne i za 5,1 s. To jsou na docela obyčejně vyhlížející kompakt dost výjimečné hodnoty, které byly donedávna vlastní jen sportovním autům vyšších tříd (BMW M3 E46 a Z4 M Coupe by mohly vyprávět). Však i mezi i mezigeneračně si S3 v tomto směru pomohla k o půl sekundy lepším číslům a nepochybujeme, že na cestě k vyšším rychlostem nabere oproti svým předchůdcům ještě vyšší náskok. Maximální rychlost je tradičně elektronicky omezená na 250 km/h.
Co se týče spotřeby, pyšní se S3 zajímavými čísly, která ale budou při náročnější jízdě podobně reálná jako u nového Mercedesu A 250 Sport. Podle automobilky si má verze s S-tronicem vystačit s 6,9 litru benzinu na 100 km v kombinaci, což je 1,5 litru nižší číslo než dosud. Počítejte ale s tím, že v praxi bude obvyklá hodnota dvojnásobná a při ostřejší jízdě trojnásobná, tomu nedokáže utéci ani mocné Audi.
Pokud jde o dostupnost, S3 se pochopitelně představí na autosalonu v Paříži a do prodeje zamíří na začátku příštího roku. Základní cena v Německu je přesto známá už nyní - činí 38 900 Eur, tedy asi 960 tisíc Kč. Slušná cifra na třísetkoňové auto...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Červený lak je pro sportovní modely Audi tradicí, kterou neporušila ani nová S3 v Paříži
Kompletní galerie oficiálních snímků nového Audi S3 2013
První oficiální video s novým Audi S3 2013
Další zajímavé články:
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019 - Nejlevnější SUV Škody natočeno v běžném provozu, teď teprve ukazuje svou velikost
14.2.2019 - Německá policie bojuje proti pachatelům moderních přestupků nečekaně moderně
13.2.2019 - Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva
12.2.2019 - Někdo napasoval velký pick-up do malého náklaďáku, ani policie nechápala, jak
10.2.2019

Nejnovější články
- Mřížka chladiče zakázkového Astonu je tak drahá, že městský ťukanec zabolí i boháče
včera - Nejlépe zrychlující auto světa se rozpadá při startu, za den jich kapitulovalo pět
včera - Schumacher oslavil narozeniny na Mallorce a nikoli v posteli, tvrdí německý magazín
včera - Boj o nejrychlejší SUV světa nabírá bizarní podobu, šampion teď vítězí o 1 km/h
včera - Boj Němců proti dieselům se vymkl z rukou, aktivisté nabádají k manipulaci měření
včera (1) - Ani Toyota u svých aut z přelomu milénia nepočítala, že se dožijí roku 2019
včera (1) - Úžasné motory ještě nevymřely. Tento má objem, válce, turbo, kompresor a 400 koní
včera (1) - Tankovat palivo byste měli pouze do prvního cvaknutí, jinak riskujete drahé problémy
včera - Pro světový summit bylo pořízeno 284 i luxusních aut, řidiči nevrátili ani jedno
včera (1) - Podívejte se, co všechno je možné udělat s autem, aby spotřebovávalo méně paliva
14.2.2019
Živá témata na fóru
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 04:06 - Rageweawer
- Jaké vybavení by u nového auta nemělo chybět? 23:49 - Hanz
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 23:22 - Hanz
- Detektory policejních radarů 22:17 - VS*
- Jednostopé okénko 22:09 - mattonecz
- Nereagující spojka a nelze zařadit 21:26 - ranchercz
- Volkswagen obecne 20:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 19:57 - ctrl_j
- Řidiči, co to mají v ruce... 19:54 - ctrl_j
- denní svícení a potkávací světla 18:42 - ctrl_j
Autobazar
Audi A3 1.8 TFSI
r.v. 2013
400 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
380 000,- KčAudi A4 1.8 TFSI
r.v. 2013
350 000,- KčAudi A6 3.0 TDI
r.v. 2016
900 000,- KčAudi A3 1.4 TFSI
r.v. 2015
470 000,- KčAudi A6 3.0 TDI
r.v. 2016
850 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
400 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
380 000,- Kč