Audi Urban Concept: malý městský „elektrikář”

Vypadá trochu jako Formule 1, ale má být malým městským vozítkem. I proto si říká Audi Urban Concept a jde o studii elektrického supermini budoucnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Urban Concept: malý městský „elektrikář”

10.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi Urban Concept: malý městský „elektrikář”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vypadá trochu jako Formule 1, ale má být malým městským vozítkem. I proto si říká Audi Urban Concept a jde o studii elektrického supermini budoucnosti.

Audi se tento týden pokusilo zaujmout média tím, že přivezlo podivně vyhlížející maskovaný vůz na Potsdamer Platz v Berlíně. Mnoho kolemjdoucích si z tohoto setkání pochopitelně pořídilo snímky a videa (dvě taková najdete níže), které okamžitě obletěly svět. Nám ale zase tak zajímavé nepřišly, a tak jsme si v klidu počkali na jasnější informace. Ty Audi uvolnilo hned záhy a můžeme vám tedy rovnou přesněji říci, o co se vlastně jedná.

V Berlíně si na fotografickou vyjížďku vyjel Audi Urban Concept, tedy studie městského vozu, který se má zařadit mezi další koncepty s označením e-tron. Automobilka oficiálně neuvolnila žádné snímky, ale pouze několik ilustrací, na nichž vůz vypadá o poznání dramatičtěji než ve skutečnosti. To je ale vcelku obvyklé, jakkoli poněkud zvláštní v případě, kdy už jsme mohli spatřit skutečný, třebaže notně maskovaný vůz.

Podle výrobce je Urban Concept předobrazem supermini určeného do přeplněných městských ulic. Nevyužívá prý techniky žádného ze stávajících modelů (i když se hovoří o tom, že sdílí některá řešení s Volkswagenem XL1), ale zcela nové koncepce sázející na monokok z uhlíkových vláken, na který jsou „navěšeny” další funkční prvky. Tedy i nápravy, které jsou v tomto případě z velké části viditelné. A nepřehlédnutelné jsou o to více, že využívají velkých 21" kol z lehkých slitin.

O jejich pohon se stará dvojice blíže neupřesněných elektromotorů, které berou energii z opět nespecifikovaného lithio-ionového akumulátoru. Dynamické parametry či dojezd nebyly naznačeny jinak než příslibem „sportovních výkonů”, vzhledem k zaměření a konstrukci vozu ale neočekáváme žádná závratná čísla.

Karoserie je tvořena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP) a jako vstup do prostoru pro cestující slouží netradiční posuvná střecha. Ta skrývá prostor pro dvojici pasažérů, z nichž řidič sedí vlevo vpředu a cestující vpravo vzadu. Zajištěn tak má být - i přes zjevně skromné rozměry vozu - dostatečný prostor pro oba. Pro řidiče jsou navíc pro dosažení optimální pozice za volantem k dispozici nejen nastavitelný volant, ale i pedály, což je v dnešní době řešení vídané jen zřídka. Sedadla i palubní deska mají být tvořeny opět CFRP, aby byla zachována maximálně lehká stavba

Další detaily o konceptu Audi Urban se dozajista dozvíme na frankfurtském autosalonu, kde oslaví svou veřejnou premiéru. Zatím se krom uvolněných informací můžete pokochat nejen přiloženými ilustracemi, ale i již zmíněným videem s maskovaným funkčním prototypem.


Audi Urban Concept: malý městský „elektrikář” - 1 - Audi Urban Concept 01Audi Urban Concept: malý městský „elektrikář” - 2 - Audi Urban Concept 02Audi Urban Concept: malý městský „elektrikář” - 3 - Audi Urban Concept 03Audi Urban Concept: malý městský „elektrikář” - 4 - Audi Urban Concept 04Audi Urban Concept: malý městský „elektrikář” - 5 - Audi Urban Concept 05Audi Urban Concept: malý městský „elektrikář” - 6 - Audi Urban Concept 06
Audi Urban Concept na oficiálních skicách


A „přistižený” prototyp vozu na jenom z berlínských náměstí

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.