BMW 5 přijde o motor V8, co jiného se také dalo čekat

Mnichovští přeborníci v downsizingu nevynechají při svých snahách o minimalizaci motorů ani osmiválec v řadě 5. Stane se přeplňovaným R6.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 5 přijde o motor V8, co jiného se také dalo čekat

14.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW 5 přijde o motor V8, co jiného se také dalo čekat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mnichovští přeborníci v downsizingu nevynechají při svých snahách o minimalizaci motorů ani osmiválec v řadě 5. Stane se přeplňovaným R6.

Někteří nám vyčítají, že do BMW „šijeme”. Nic takového ale neděláme, nemáme důvod protěžovat či pošpiňovat jakoukoli automobilovou značku, o které se na našich stránkách zmiňujeme. Naší prací je nastavovat zrcadlo činům automobilek samotných a nemůžeme se nezmínit třeba o tom, že se výrobce jedněch z nejlepších atmosféricky plněných motorů na světě stal první automobilkou svého druhu, která v Evropě nenabízí jediný motor bez turba. A to za situace, kdy se vícero jeho agregátů může hlásit do soutěže o nejméně povedené downsizingy a rozhodně tedy nepřichází s lepším řešením než dříve.

BMW pochopitelně „jde s dobou”, přizpůsobuje se podmínkám nastaveným Evropskou unií, ale ani se nesnaží tvářit, že mu to vadí, že by to chtělo jinak. BMW je spíše papežštější než papež, nesnaží se regulacím „vyhovět”, ale spíše jim „nadbíhat” a své produkty tím poškozuje více, než by muselo. I dlouholetý rival jménem Audi připouští, že objemné či přirozeně plněné motory sice nemají perspektivu, ale s atmosférickou 5,0 V10 udělá alespoň novou R8, protože je s ní prostě lepší. BMW neudělá nic, i když by také mohlo. Trpí tím ve výsledku jen zákazníci, kteří dostávají suboptimální řešení stvořená pro testy papírové spotřeby - místo skvělých šestiválců si odvážejí průměrná turba, místo solidně fungujících čtyřválců kulhající tříválce. Nad něčím takovým jednoduše nemůžeme zavírat oči.

Ačkoli downsizing a další podobné „procesy” u BMW dozajista neskončily, to nejhorší máme zřejmě za sebou. Atmosféricky plněné motory nejsou a nabídka šestiválců se dále smršťuje. Za těchto okolností je skoro s podivem, že automobilka ještě drží v nabídce osmiválce. Ty dieselové tedy už ne, místo těch nastoupila tři turba, pár benzinových se ale ještě najde. Jak dlouho? Podle dostupných informací už ne příliš.

Modely divize M, jako nová M5, by si je ještě měly nějaký čas udržet, nová generace základní řady 5 už ale nikoli. Informuje o tom ve svém posledním vydání německý Auto Bild, který praví, že současný motor 4,4 V8 biturbo verze 550i padne za oběť menšímu, třílitrovému řadovému šestiválci s několikerým nuceným plněním. Výkon by pochopitelně měl zůstat podobný, označení jistě též, dynamika bude lepší a papírová spotřeba zásadně nižší. Pro BMW tedy jasné win-win, pro zákazníka kdo ví. Minimálně noblesu a zvuk osmiválcového motoru reproduktory nevyčarujete.

Jde pochopitelně zatím o spekulaci, ale dává smysl. BMW zmenšuje motory, jak jen může, do budoucna s nimi ani nepočítá a další pětka bude muset vydržet na trhu tak do roku 2022 nebo 2023. Samozřejmě, tohle lze řešit až při faceliftu, ale pokud je BMW dnes tak avantgardní v případě jiných modelů, proč by nemělo být u tohoto? Nakonec, podobný motor už funguje v M3 a jeho výkonový potenciál je pochopitelně ještě větší.

Přáli bychom si, aby se to nestalo, chtěli bychom Auto Bildu nevěřit. Máme ale obavu, že od dnešního BMW bohužel nic jiného čekat nelze...


BMW 5 přijde o motor V8, co jiného se také dalo čekat - 1 - BMW 5 2016 render 02BMW 5 přijde o motor V8, co jiného se také dalo čekat - 2 - BMW 5 2016 render 04BMW 5 přijde o motor V8, co jiného se také dalo čekat - 3 - BMW 5 2016 render 06
Jak bude nová pětka vypadat, je zatím jen předmětem spekulací. Nakonec o spekulace jde i v případě techniky, ty však znějí věrohodně - však auto má dostat i tříválec...

Zdroj: Auto Bild

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.