BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně

1.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Německá značka se nečekaně spojila s italskou firmou Garage Italia, patřící vnukovi zakladatele Fiatu. Obvykle dělá šílenosti, tentokrát ne až tak.

BMW se na letošním autosalonu v Paříži nepředvedlo zrovna v dobrém světle. Mnichovská automobilka nám z ryzích novinek předvedla pouze model X2, a to navíc jen v koncepčním hávu. Příchod nové řady 5 se nekonal, ta bude odhalena až mimo pódia francouzské metropole. A snad aby fanoušci značky měli nějaký důvod, proč do města nad Seinou zamířit, spojilo se BMW s italskou tuningovou firmou Garage Italia.

Tato spolupráce je neobvyklá už proto, že majitelem Garage Italia je Lapo Elkann, vnuk Gianniho Agnelliho, zakladatele a většinového majitele automobilky Fiat, dnes koncernu FCA. Jeho rodina firmu dodnes ovládá, je to ale Lapův bratr John, který stojí v jejím čele, Lapo se zabývá trochu méně „světskými” věcmi a Garage Italia je jednou z nich.

I když tak BMW de facto spolupracuje s konkurenční automobilkou, není to první případ, kdy obě společnosti daly hlavy, ruce i jiné údy dohromady. V červnu tohoto roku jsme mohli přivítat limitované BMW i8 Futurism Edition, které vzešlo též z tohoto lůna. Od sériové produkce lišilo zejména karoserií, která reflektovala malbu Lampada ad Arco vystavenou v newyorském muzeu umění. Ve stejném duchu pak byla vyvedena i litá kola.

Nyní tu pro změnu máme BMW i8 ve verzi CrossFade, přičemž stejný přídomek dostal také elektromobil i3. V obou případech jde prozatím pouze o koncepty, nicméně očekávat prý máme i produkční varianty, které se v zatím blíže nespecifikovaném množství objeví na počátku roku 2017. Od standardu se přitom opětovně liší unikátní karoserií, k níž se přidává i zakázkový interiér. A na poměry Lapa Elkanna, který nemá problém jezdit v červeném obleku v maskáčovém Ferrari, jsou docela „normální”.

My si nejprve posvítíme na hybridní kupé, jehož zevnějšek byl pozměněn ve stylu pointilismu. Jde stylu malby používaného v 19. století, kdy malé body v základních barvách vytvářejí dojem mnoha různých barev. Technika je založena na fungování našeho mozky, který mix bodů základních barev smíchá do celé škály barev.

Abychom nemluvili jen tak obecně, rovnou zmíníme, že karoserie i8 byla nalakována standardní modrou, ovšem posléze byla potažena průtiskovým filmem. Na ten byl aplikován odstín Protonic Dark Silver, přičemž uprostřed vozu dochází ke splynutí obou barev pomocí malých trojúhelníků. Výsledný efekt je více než působivý.

Obdobným způsobem došlo k poladění interiéru, stejně jako byla metoda pointilismu použita také na elektromobil i3. V jeho případě ovšem není předěl vertikální, ale horizontální, což je vizuálně ještě působivější. Pětidveřový hatchback totiž rázem vypadá jako mnohé „mořské potvory“, které mají také odlišně zbarvené tělo.

Dodat pak již můžeme jen tolik, že na vnitřek BMW i8 byla použita kombinace kůže a Alcantary, jež pokrývá středový tunel, boční panely či strop. Tu dostal i model i3, ten se ovšem musí spokojit se spárováním s látkou na sedadlech. Tím nám ale změny končí, pohonné ústrojí obou vozů již zůstalo zcela nedotčené.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.

BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 1 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 01BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 2 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 02

BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 3 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 03BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 4 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 04BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 5 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 05BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 6 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 06BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 7 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 07BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 8 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 08BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 9 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 09BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 10 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 10BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 11 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 11BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 12 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 12BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 13 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 13BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 14 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 14BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 15 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 15BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 16 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 16BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 17 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 17BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 18 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 18BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 19 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 19BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 20 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 20BMW i3 a i8 upravené potrhlým dědicem Fiatu vypadají překvapivě normálně - 21 - BMW i3 a i8 Garage Italia 2016 prvni sada 21
BMW i3 a i8 se v Paříži ukázaly s unikátní karoserií inpirovanou metodou pointilismu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše