Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C3 Picasso 2013: zapomeňte na Brazílii, evropský facelift je jiný
17.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sázka na to, že v Brazílii dříve představený facelift C3 Picasso ukazuje i jeho podobu pro Evropu, tentokrát nevyšla. Až taková revoluce to nebude.
Citroën se stejně jako jeho francouzští souputníci jménem Renault a Peugeot rozhodl dát nám o své expozici na letošním pařížském Mondialu vědět v několika fázích. Nejprve své novinky pouze naznačil a poté už začal sypat z rukávu konkrétní auta, třeba DS3 Cabrio. To zní jako celkem racionální postup, jenže záhy se vrátil ke kombinaci avíz a částečných odhalení. V posledních dnech nás oblažoval hlavně materiály k dostupnému C-Elysée, dnes pak vydal velkou tiskovou zprávu, ve kterém poodhalil většinu svých dalších novinek. Jenže málokterou představil pořádně.
Jen částečně jsme vám tak mohli přiblížit elektrickou DS3, ke které máme docela dost informací, ale žádnou fotku, podobně je to pak s dalšími avízy. Některá budeme pro jejich omezený význam ignorovat a počkáme si na plné představení, více informací k faceliftu modelu C3 Picasso vám ale řekneme hned. A to hlavně proto, že věci se zjevně nemají tak, jak se ještě donedávna mohlo zdát.
Citroën totiž v létě oznámil omlazení obou C3, a tak jsme pochopitelně pátrali po dalších podrobnostech ještě před oficiální premiérou. V Brazílii se tou dobou představila tamní nová C3 a jsme si skoro jisti, že facelift té evropské nebude vypadat jinak. Pak se na stejném místě představil i facelift C3 Picasso, kde už jsme si stoprocentní spojitostí s místní modernizací jisti nebyli. A nebyla to nemístná obava.
Dnes uvolněné fotografie C3 Picasso 2013 pro Evropu totiž odhalují, že tento facelift bude trochu jiný. Nedá se říci úplně jiný, také tento zbavuje vůz poněkud příliš jednoduché přídi a dodává mu novou masku chladiče s výrazným logem Citroënu. Stejně tak nárazník je odlišný a sází na konformnější uspořádání, jenže hlavně on se od brazilské verze odlišuje. Vůz navíc dostal v Evropě tolik „nutná” světla pro denní svícení a mlhovky s funkcí nasvěcování zatáček.
Záď jsme si zatím mohli prohlédnout jen v jediném provedení, ze kterého je patrné jen lakování dříve černé střední části zadního nárazníku. A když jsme u laků, vůz bude nově k mání v barvách bílá Nacré a modrá Encre -minimálně ta druhá je k shlédnutí na přiložených fotkách. Vidět jsou také obě z nových sad 15" a 16" kol, ale ty už poznají jen velcí příznivci malého Picassa.
Novinek se dočkal rovněž interiér, ale svému brazilskému sourozenci se nepřiblížil ani zdaleka. Změny jsou typicky faceliftové, když čítají nové možnosti čalounění (jiné látky pro verzi Comfort a více „kožených možností” pro variantu Mistral) a výbavy. Z té stojí za zmínku satelitní navigace eMyWay s možností připojení periferií přes USB nebo Bluetooth. Za příplatek je k dispozici také parkovací kamera, naopak standardem by mělo být osvětlení interiéru pomocí LED.
O techniku se tisková informace francouzské automobilky ani neotřela, a tak na oznámení změn buď teprve dojde, nebo se žádné podstatné neodehrají. Docela bychom si vsadili na to druhé.
Abychom byli úplní, Citroën do Paříže přiveze i již zmíněný facelift základní C3 (k té zatím neřekl nic nového) nebo modely DS4 a DS5 v provedeních Pure Pearl (což je limitovaná edice vozů v perleťově bílé barvě). K tomu víme, že Citroën chystá do hlavního města své domoviny ještě něco, podrobnosti ale teprve zjišťujeme. Alespoň k DS3 Cabrio, DS3 Electrum, C-Elysée a nyní i C3 Picasso 2013 to nejpodstatnější víme. Více v následujících dnech.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Faceliftovaná C3 Picasso pro Evropu vyrazila podobným směrem jako brazilská sestřička, nakonec ale vypadá jinak. A to podle očekávání hlavně zevnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:56 - M.Z.
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda