Reklama

Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel

Pokud jde o motory, stalo se v posledních letech normou jejich objemy zmenšovat a nabídku dieselů omezovat. Mazda ale nemá ve zvyku jít s davem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel

29.5.2018 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Pokud jde o motory, stalo se v posledních letech normou jejich objemy zmenšovat a nabídku dieselů omezovat. Mazda ale nemá ve zvyku jít s davem.

Na sklonku března Mazda představila inovovaný model CX-3. Poprvé se přitom ukázal na autosalonu v New Yorku, kde si návštěvníci mohli prohlédnout minimum venkovních změn. Mezi ně patří modifikovaná čelní maska, která dostala do vínku více chromu, či přepracované zadní světlomety. Zmínit lze rovněž nový design litých kol či paletu barev obohacenou o odstín Soul Red Crystal, tím nám zvenčí viditelné novinky končí.

O trochu více se Mazda „rozšoupla“ uvnitř, neboť přišla s novými předními sedadly, pozměněnými dveřními panely či překopanou středovou konzolí. Klasická ruční brzda byla nahrazena elektronickou, změny se dotkly i čalounění. Výsledkem všech těchto novinek má být mnohem tišší a vyspělejší kabina, se kterou ovšem Američané mohou spřáhnout pouze dvoulitrový benzinový čtyřválec.

Jak se ovšem ukazuje, ve svém rodišti, stejně jako v Evropě, bude CX-3 k mání ještě s jedním agregátem. Pokud ovšem tipujete dieselovou jedna-pětku, která byla v nabídce dosud, jste vedle jak ta jedle. Japonská automobilka se totiž rozhodla, že bude nadále pokračovat ve svém „upsizingovém” trendu a vyrukovala se zcela novou jedna-osmou. I nadále přitom jde o turbodieselovou jednotku.

Tento krok je s ohledem na současnou averzi k danému typu pohonných jednotek překvapivý, nicméně Mazda říká, že to byla v podstatě jediná možná cesta. Pouze se zvýšením objemu motoru bylo prý možné dosáhnout emisí v rámci normy Euro 6d TEMP. A nejde tu jen o emise, v reálném světě má nový motor „během většiny řidičských situací“ také spalovat méně paliva než ten starý.

Počítat můžeme i s lepší dynamikou, neboť 1,8litrový turbodiesel byl naladěn na 116 koní v 4 000 otáčkách. Dále produkuje 270 Nm, a to v pásmu 1 600 až 2 600 ot./min. Vůči dosluhující pohonné jednotce, která byla představena před pár lety a jejíž životní cyklus tedy není zrovna dlouhý, to představuje nárůst o 11 koní, točivý moment má navíc k dispozici v širším pásmu otáček.

Tím nám informace o novém motoru bohužel končí, bližší se dozvíme nejpozději v létě, kdy faceliftovaná Mazda CX-3 zamíří do evropského prodeje. Kromě výše zmíněného přitom navrch dostane ještě modifikovanou verzi systému Advanced SCBS (Smart City Brake Support), jenž nyní zvládá detekovat chodce i v noci. Finální tečkou jsou pak nové pneumatiky.

Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 1 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 01Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 2 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 02Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 3 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 03Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 4 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 04Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 5 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 05Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 6 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 06Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 7 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 07Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 8 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 08Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 9 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 09Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 10 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 10Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 11 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 11Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 12 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 12Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 13 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 13Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 14 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 14Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 15 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 15Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel - 16 - Mazda CX-3 facelift 2018 prvni sada 16
Faceliftovaná Mazda CX-3 se poprvé ukázala před dvěma měsíci v New Yorku. Nyní má po japonském debutu, do Evropy pak dorazí až v létě, s úplně novým, objemnějším dieselem

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 14 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama