Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi

12.10.2016 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

James Glickenhaus hodlá naplno využít zkušeností z okruhového závodění u své silniční prvotiny, která má v zatáčkách zvládnout přetížení 2 g.

Pokud jste pozorně sledovali poslední příspěvky Alejandro Salomona na jeho účtu na YouTube, jež mapují především chorvatský Rimac Concept_One, nejspíše jste si všimli i černého supersportu se žlutým emblémem připomínajícím logo Ferrari. Za ním se skrývá model SCG003, který oproti předchozím kreacím, které si sběratel italských plnokrevníků James Glickenhaus nechal postavit na zakázku, nemá s maranellskou automobilkou pranic společného.

Než se tedy dostaneme k novince, vrátíme se na moment do minulosti. Konkrétně do roku 2006, kdy si bývalý filmař nechal přestavět Enzo na Ferrari P4/5 by Pininfarina. Tento krok se značka zprvu zdráhala „legitimizovat“, a to kvůli karbonové karoserii jedinečného exempláře, jež srazila hmotnost a kupé tak učinila rychlejším než tovární vůz. Nakonec sice vše skončilo mírem, ten však netrval dlouho.

Glickenhaus se rozhodl ukojit i své závodní ambice a začal chystat provedení P4/5 Competizione, které by dle Italů mohlo začít dělat problémy i továrnímu týmu Scuderie. Vykopána tedy byla válečná sekyra, načež šestašedesátiletý Američan musel sáhnout po šasí poněkud obyčejnějšího Ferrari 430. S touto přestavbou pak dokázal vyhrát i třídu GT 24 hodin Nürburgringu.

Právě zde začíná příběh modelu SCG003, který svým názvem odkazuje na firmu Scuderia Cameron Glickenhaus a číslicí na třetí zakázkovou kreaci v pořadí. Tento vůz měl vzniknout ve dvou variantách, a to jako okruhové 003C (Competizione) a silniční provedení 003S (Stradale). Nakonec však byl vyroben i jistý mezistupeň 003CS, který je de facto okruhovou verzí, ovšem s registračními značkami.

Právě tento model byl k vidění na motoristickém víkendu v Monterey, kde jej zachytil i Salomondrinův štáb. Považovat jej můžeme za plné avízo příchodu ryze silničního provedení, které se ukáže v březnu na autosalonu v Ženevě. Ve srovnání s předchozím prototypem, jenž jsme si na počítačových vizualizacích mohli prohlédnout již před dvěma roky, má ovšem dojít k několika designovým změnám.

Není zatím jasné, oč přesně půjde. Glickenhaus k tomu říká, že „jde o vyvrcholení dlouholetého snu, díky kterému můžeme konečně spatřit náš úžasný závodní vůz, jak je znovu zrozen v silniční verzi. Použijeme veškeré know-how, které jsme nabrali během závodů po celém světě, a přeneseme jej na veřejné vozovky... přičemž zachováme ducha pouličních závoďáků, jež definovaly automobilovou historii.“

Pohon zadní nápravy tohoto exota obstarat 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který bude naladěn minimálně na 750 koní. Přenos výkonu zajistí sedmistupňová převodovka Cima, se kterou sprint z klidu na stovku nezabere ani tři sekundy. Nejvyšší rychlost je odhadována na 350 km/h. Spíše než dynamikou v přímém směru chce ale SCG003S ohromit v zatáčkách.

Dle Glickenhause by kupé mělo na zakroucených pasážích silnice dosáhnout zhruba 2 g, tedy stejného přetížení jako okruhový model. Půjde tak o „nejrychlejší vůz v zatáčkách, jaký je nyní v prodeji“. Přesná cena je neznámá, nicméně k mání bude celá řada doplňků, díky nimž ani jeden exemplář z blíže nespecifikované limitované série nebude vypadat jako ten druhý.

Ruční výrobu dostane na starosti italská společnost Manifattura Automobili Torino. Pro tu je základním stavebním prvkem samozřejmě karbon. Bude z něj nejen karoserie, ale také monokok. Dovnitř se pak nastěhují dvě skořepiny, rovněž z uhlíkových vláken. Divit bychom se tedy neměli hmotnosti, jež se dle plánů nemá přehoupnout přes 1 200 kg.

Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 1 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 01Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 2 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 02Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 3 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 03Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 4 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 04Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 5 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 05Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 6 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 06Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 7 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 07Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 8 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 08Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 9 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 09Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 10 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 10Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 11 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 11Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 12 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 12Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 13 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 13Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 14 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 14Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 15 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 15Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 16 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 16Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 17 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 17Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 18 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 18Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 19 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 19Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 20 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 20
SCG003 již na veřejné komunikace zamířilo jako SCG003CS. Je to jakýsi mezistupeň mezi ryze okruhovým a silničním provedením

Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 21 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 21Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 22 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 22Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 23 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 23Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 24 - James Glickenhaus SCG003 2016 nova sada 24
Plně silniční varianta SCG003S dorazí příští rok...

Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 25 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 08Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 26 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 09Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 27 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 10Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 28 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 11Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 29 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 12Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 30 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 13Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 31 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 14Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 32 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 15Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 33 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 16Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 34 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 17Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 35 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 18Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 36 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 19Extrémní sporťák bývalého filmaře míří na silnice, teď už se 750 koňmi - 37 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 20
...přičemž oproti dva roky starému prototypu posílí na 750 koní a lehce změní design

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše