Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla

Novinka dánského designéra je zase o něco méně tajemná. O její vývoj a výrobu se postarají hned tři Fiskerovy firmy, je klíčová pro jejich další osud.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla

13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka dánského designéra je zase o něco méně tajemná. O její vývoj a výrobu se postarají hned tři Fiskerovy firmy, je klíčová pro jejich další osud.

Henrik Fisker se letos definitivně vrátil mezi živé, tedy co se jeho podnikatelských aktivit týče. Nejprve jsme totiž mohli poreferovat o jeho vstupu do značky VLF Automotive, následně to byl příchod nového elektromobilu EMotion. Ten se nyní ukazuje na nové fotce, která se soustředí na zadní partie. A souběžně se snímkem dorazily i další informace o zákulisí jejího vzniku. Výrobu prvotiny automobilky Fisker Incorporated totiž dostane na starosti právě VLF Automotive.

Součástí celého koloběhu je rovněž společnost Fisker Nanotech, která má pro změnu na starosti vývoj a následně i výrobu baterií. Ty stojí na využití inovativního grafénu, který se má postarat o rychlejší dobíjení a i delší životnost akumulátorů. Kromě toho můžeme počítat s větším dojezdem, jenž se u novinky má pohybovat okolo 640 kilometrů. Z dalších technických dat pak můžeme zmínit nejvyšší rychlost 259 km/h.

Kromě grafénu bude na novinku dánského designéra použit rovněž karbon a hliník, ze kterého bude vyrobena architektura. Zmiňované baterie budou uloženy v podlaze, což sníží těžiště a zároveň přispěje k navýšení prostoru v interiéru. Fisker dodává, že „kabina byla posunuta dopředu a snížili jsme i kapotu, abychom dosáhli lepší aerodynamiky.“ Výsledkem tak je nejen sportovní vzhled, ale prostor velkých sedanů.

Jakkoliv zde tedy máme nemalou praktičnost kombinovanou s působivou vizáží, podle Fiskera „je riskantní měnit proporce. Je to riziko, neboť lidé na to nejsou zvyklí.“ Tím má přitom na mysli fakt, že dosud sportovní modely naopak počítaly s kapotou posunutou dozadu. Doplňkem se pak stala dlouhá kapota motoru, na klasickou spalovací jednotku ovšem designér protentokrát zcela zanevřel.

Kromě elektrického pohonu Fisker sází také na autonomní řízení, to však jako jediné nespadá pod jednu z jeho firem. A za zmínku stojí i fakt, že v plánu je také ještě výroba druhého masovějšího modelu a Henrik F. tedy sází na podobnou strategii jako Tesla - prorazit s něčím výjimečným u náročné klientely (Model S, Model X) a poté zamířit směrem dolů (Model 3).

„Produkci dostane na starosti zavedený výrobce, neboť ti již mají zvládnutou masovou výrobu při zaručení vysoké kvality,“ prozrazuje budoucnost designér. Zároveň přitom dodává, že tato novinka bude postavena na modulární platformě, která má následně umožnit ještě větší expanzi. Zda na ní ale skutečně dojde, to záleží na Fiskeru Emotion se čtyřmi výklopnými dveřmi.


Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla - 1 - Fisker EMotion nove foto
Fisker EMotion na nové fotce odhalil zadní partie...

Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla - 2 - Fisker EV 2016 avizo 01Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla - 3 - Fisker EMotion prvni foto 01Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla - 4 - Fisker EMotion prvni foto 02Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla - 5 - Fisker EV 2016 avizo 02Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla - 6 - Fisker EV 2016 avizo 03Fisker EMotion ukázal i záď, vydává se na stejnou cestu, jako kdysi Tesla - 7 - Fisker EV 2016 avizo 04
...příď, boky či vzhůru výklopné dveře jsme si ovšem mohli ukázat již dříve

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.