Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford EcoSport 2013: evropská verze poprvé detailněji
25.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Ford nečekal s odhalením evropské verze SUV EcoSport na Ženevu a místo toho jej přestavil v Barceloně na výstavě mobilní techniky.
Poněkud menší, přesto však bezpochyby přímý konkurent Opelu Mokka od amerického koncernu Ford byl pro Evropu potvrzen loni na podzim. Kompaktní crossover EcoSport z brazilského produkce se však ve své evropské podobě veřejně představuje až nyní, krátce po avízu z minulého týdne.
Nepochybujeme o tom, že jej Ford vystaví i v Ženevě, přesto se o kontinentální premiéru jednat nebude. Automobilka se rozhodla představit jej poprvé v Barceloně, na právě probíhajícím veletrhu mobilní a komunikační elektroniky Mobile World Congress 2013, když před rokem na stejném místě odhalila ne příliš úspěšný minivan B-Max.
Jak už zřejmě víte, nový EcoSport je blízký příbuzný modelu Fiesta, se kterým sdílí upravenou platformu a v Evropě se (souběžně s druhou generací modelu Kuga) stane druhý zástupcem Fordu v segmentu SUV. V Jižní Americe je malý crossover v prodeji s atmosférickým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 115 koní a schopným spalovat benzín, alkohol nebo jeho různé poměry, alternativně je pak auto k mání s dvoulitrem a 147 koňmi, schopným téhož.
Pro evropskou klientelu bude nabídka poněkud širší, nikoli však atmosférická. Zážehové agregáty bude zastupovat litrový tříválec Ecoboost v několika výkonových variantách, maximálně ale 125 koni. Diesel bude také jeden, nová patnáctistovka TDCi, kterou ale Ford opět vypustí v několika verzích.
Další detaily vozu s délkou 4 241 mm, výškou 1 696 mm a rozvorem 2 521 mm budou známé až později, modrý ovál se však nezapomněl pochlubit, proč jej vystavuje zrovna na MWC. Důvodem je opět aplikace multimediálního rozhraní SYNC, které je možné třeba spárovat s mobilním telefonem a jednotlivé aplikace ovládat hlasem. Jedna z funkcí pak po detekování dopravní nehody spojí řidiče s operačním střediskem bezpečnostních složek, případně oznámí svou polohu a přivolá záchranáře automaticky, navíc jazykem země, ve které k havárii došlo.
Co Ford zatím neoznámil, je to, zdali bude SYNC součástí standardní nebo příplatkové výbavy. V B-Maxu jej máte zadarmo pouze v nejdražším modelu Titanium, naopak v nejlevnějším provedení Trend nelze objednat vůbec. Cena se podle příslušného paketu, do kterého je SYNC zařazen, pohybuje od 10 500 do 18 900 Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Holandský Autoweek trvdí, že se auto objeví v prodeji až počátkem příštího roku, což by bylo vedle nového Mondea další nepříjemné zpoždění
Zdroje: Ford, Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 8 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 10 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 11 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva