Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové jako vůbec první na světě použili hliníkovou slitinu RC 5754, která hmotnost SUV srazila na 1 665 kg. To i přes to, že je F-pace větší než X4 či Macan.
Zakrátko tomu bude již rok od chvíle, kdy nás Jaguar oficiálně seznámil s novým modelem F-Pace. Přesto ale existují oblasti, které stále jsou zahaleny rouškou tajemství. Britové se je rozhodli postupně odkrývat, pročež si nově můžeme říci pár slov o hliníkové slitině RC 5754, jež byla v automobilovém průmyslu použita vůbec poprvé.
Díky tomuto materiálu se hmotnost Jaguaru F-Pace pohybuje mezi 1 665 a 1 884 kilogramy, čímž získává výrazný náskok oproti konkurenci. BMW X4 váží 1 805 až 1 935 kg, Porsche Macan pak 1 845 až 2 000 kg. Máme tu tedy až 180kilový rozdíl navzdory faktu, že F-Pace je ve srovnání s oběma německými vozy větší v každém ohledu.
Produktový manažer značky Andrew Chapman uvedl, že slitina RC 5754 je založena na směsi hliníku a horčíku, kdy podíl prvního materiálu je větší než u dalších obdobných slitin. Navíc Jaguar použil recyklovanou formu, což redukuje zátěž na životní prostředí v průběhu celé výroby a snižuje náklady.
F-Pace navíc nevyužívá jen slitiny z pětitisícové série, ale zároveň má některé komponenty ze šestitisícové. Ty se dovedou lépe vypořádat s následky nárazu a lépe pohlcují energii během havárie. Nic konkrétního však již Chapman neuvedl, pouze dodal, že hliník je pro značku naprosto nezbytným stavebním kamenem.
Důvodem je „ovladatelnost, nízké těžiště a tuhost, díky kterému můžeme podvozek naladit opravdu brilantně - jsme proto světoví lídři v oblasti hliníkové konstrukce“. My pak jen můžeme dodat, že F-Pace aktuálně startuje na sumě 1 189 188 Kč. Za to si přitom pořizujete dvoulitrový diesel o výkonu 180 koní a výbavu Pure.
Jaguar F-Pace staví na hliníko-hořčíkové slitině, díky níž je podstatně lehčí než konkurence
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 2 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 3 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 5 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 6 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 12:18 - Snowman000
- BMW Divize 03.19. 11:49 - Předseda
- Suzuki obecně 03.19. 11:46 - jerry
- Politický koutek 03.19. 10:59 - petr_riha
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda