-

Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci

Britové jako vůbec první na světě použili hliníkovou slitinu RC 5754, která hmotnost SUV srazila na 1 665 kg. To i přes to, že je F-pace větší než X4 či Macan.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci

19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Britové jako vůbec první na světě použili hliníkovou slitinu RC 5754, která hmotnost SUV srazila na 1 665 kg. To i přes to, že je F-pace větší než X4 či Macan.

Zakrátko tomu bude již rok od chvíle, kdy nás Jaguar oficiálně seznámil s novým modelem F-Pace. Přesto ale existují oblasti, které stále jsou zahaleny rouškou tajemství. Britové se je rozhodli postupně odkrývat, pročež si nově můžeme říci pár slov o hliníkové slitině RC 5754, jež byla v automobilovém průmyslu použita vůbec poprvé.

Díky tomuto materiálu se hmotnost Jaguaru F-Pace pohybuje mezi 1 665 a 1 884 kilogramy, čímž získává výrazný náskok oproti konkurenci. BMW X4 váží 1 805 až 1 935 kg, Porsche Macan pak 1 845 až 2 000 kg. Máme tu tedy až 180kilový rozdíl navzdory faktu, že F-Pace je ve srovnání s oběma německými vozy větší v každém ohledu.

Produktový manažer značky Andrew Chapman uvedl, že slitina RC 5754 je založena na směsi hliníku a horčíku, kdy podíl prvního materiálu je větší než u dalších obdobných slitin. Navíc Jaguar použil recyklovanou formu, což redukuje zátěž na životní prostředí v průběhu celé výroby a snižuje náklady.

F-Pace navíc nevyužívá jen slitiny z pětitisícové série, ale zároveň má některé komponenty ze šestitisícové. Ty se dovedou lépe vypořádat s následky nárazu a lépe pohlcují energii během havárie. Nic konkrétního však již Chapman neuvedl, pouze dodal, že hliník je pro značku naprosto nezbytným stavebním kamenem.

Důvodem je „ovladatelnost, nízké těžiště a tuhost, díky kterému můžeme podvozek naladit opravdu brilantně - jsme proto světoví lídři v oblasti hliníkové konstrukce“. My pak jen můžeme dodat, že F-Pace aktuálně startuje na sumě 1 189 188 Kč. Za to si přitom pořizujete dvoulitrový diesel o výkonu 180 koní a výbavu Pure.


Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 1 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 01Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 2 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 02Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 3 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 03Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 4 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 04Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 5 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 05Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 6 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 06Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 7 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 07Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 8 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 08Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 9 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 09Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 10 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 10Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 11 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 11Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 12 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 12Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 13 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 13Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 14 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 14Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 15 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 15Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 16 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 16Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 17 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 17Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 18 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 18Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 19 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 19Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 20 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 20Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 21 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 21Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 22 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 22Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 23 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 23Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 24 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 24Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 25 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 25Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 26 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 26Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 27 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 27Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 28 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 28Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 29 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 29Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 30 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 30Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 31 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 31Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 32 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 32Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 33 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 33Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 34 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 34Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 35 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 35Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 36 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 36Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 37 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 37Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 38 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 38Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 39 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 39Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 40 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 40Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 41 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 41Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 42 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 42Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 43 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 43Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 44 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 44Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 45 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 45Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 46 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 46Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 47 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 47Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 48 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 48Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 49 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 49Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 50 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 50Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 51 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 51Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 52 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 52Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 53 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 53Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 54 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 54Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 55 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 55Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 56 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 56Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 57 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 57Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 58 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 58Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 59 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 59Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 60 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 60Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 61 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 61Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 62 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 62Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 63 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 63Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 64 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 64Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 65 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 65Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 66 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 66Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 67 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 67Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 68 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 68Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 69 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 69Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 70 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 70Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 71 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 71Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 72 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 72Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 73 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 73Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 74 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 74Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci - 75 - Jaguar F-Pace prvni oficialni sada 75
Jaguar F-Pace staví na hliníko-hořčíkové slitině, díky níž je podstatně lehčí než konkurence

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama