Reklama

Jaguar skutečně vrátí do nabídky řadové šestiválce, nabídnou až 500 koní

Třílitrové motory vzejdou ze čtyřválců Ingenium, k mání budou v benzinovém i dieselovém provedení. Dorazit mají v závěru příštího roku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar skutečně vrátí do nabídky řadové šestiválce, nabídnou až 500 koní

20.4.2016 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Třílitrové motory vzejdou ze čtyřválců Ingenium, k mání budou v benzinovém i dieselovém provedení. Dorazit mají v závěru příštího roku.

Zatímco německé automobilky BMW a Porsche začínají pomalu pouštět ze zřetele svou kdysi favorizovanou klientelu, tedy nadšené řidiče, pro britské značky Aston Martin a Jaguar jsou petrolheadi evidentně stále vyhledávanější zákaznickou skupinou. První zmíněná se totiž nedávno pochlubila novou manuální převodovkou či limitovaným modelem Vantage GT8, druhá na nás pro změnu před dvěma měsíci vybalila F-Type SVR, o manuálech nemluvě.

Pravda, zrovna F-Type SVR se sice může pochlubit pouze osmistupňovým automatem, nicméně zároveň vůči standardnímu dvoumístnému kupé a roadsteru nabízí vyšší výkon, nižší hmotnost a agresivnější bodykit. V nabídce přitom nezůstane osamocená, neboť Jaguar podle všeho vyvíjí také modely F-Pace SVR a XE SVR. V obou případech se přitom pod kapotou objeví rovněž přeplňovaný osmiválec, přičemž počítat bychom s nimi mohli již v příštím roce.

Vrcholné sportovní modely ovšem nejsou tou novinkou, která nám udělala radost především. Zajímavější je, že se Britové rozhodli poslat do důchodu již zastarávající motory V6, které ovšem nehodlají nahradit čtyřválci. Místo toho se rodina agregátů Ingenium rozroste o řadové šestiválce. Návrat klasického motoru podle Jaguaru perfektně doplňuje pohon zadních kol (pro jinou konfiguraci je ostatně řadová šestka dosti nevhodná svou délkou) a vyhovovat má i modelům Land Roveru. K dispozici bude v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž první první zmíněný by měl nabízet 300, 400 a 500 koní. V případě druhého pak máme počítat s 275, 335 a 400 koňmi, jen vysoký výkon ovšem nebude jediným benefitem.

Dále se počítá s nízkou hmotností, jízdní dynamika a ovladatelnost by tak měly patřit na vrchol segmentu. To samé má platit také o spotřebě a emisích. Aktuálně ale bohužel nebylo potvrzeno, zda s touto pohonnou jednotkou bude spárován jen automat, či zda u méně výkonných variant můžeme počítat s manuální převodovkou.

Dá se ovšem předpokládat, že ruční řazení by možné být mohlo, neboť šestiválcové motory vycházejí z již odhalených čtyřválců. Ty přitom s manuálem k dispozici jsou. Spekulace však zatím nechme stranou, místo toho aktuálně dodáme, že chybět nebude přímé vstřikování paliva či přeplňování.

Více bychom se měli dozvědět spíše až v příštím roce, neboť řadové šestiválce o třílitrovém objemu zamíří do prodeje až v jeho závěru. Vyráběny pak budou stejně jako dvoulitrové pohonné jednotky v továrně ve Wolverhamptonu.

Jaguar skutečně vrátí do nabídky řadové šestiválce, nabídnou až 500 koní - 1 - Jaguar XE prvni oficialni foto 05Jaguar skutečně vrátí do nabídky řadové šestiválce, nabídnou až 500 koní - 2 - Jaguar XE prvni oficialni foto 06
Nové řadové šestiválce vzejdou z již odhalených dvoulitrových čtyřválců Ingenium, nabídnout mají až 500 koní

Zdroj: Car

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama