Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09

Nový britský speciál zvládá stovku za méně než 3 sekundy a maximálně se rozjede na 290 km/h. K dispozici bude silniční i závodní verze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09

26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový britský speciál zvládá stovku za méně než 3 sekundy a maximálně se rozjede na 290 km/h. K dispozici bude silniční i závodní verze.

Festival rychlosti v Goodwoodu je v plném proudu, pročež si můžeme představit jednu z největších novinek, které byly na panství lorda Marche odhaleny. Tou je nový Lotus 3-Eleven, který je značkou titulován jako nejrychlejší produkční model, s jakým kdy přišla. Kromě toho je ale rovněž nejdražším, což asi již nadšence příliš nepotěší. Stejně jako fakt, že k dispozici celkově bude pouze 311 exemplářů. Tento počet přitom vcelku logicky koresponduje s názvem.

V případě zájmu můžete sáhnout po silniční (Road) nebo závodní (Race) verzi, přičemž obě pohání 3,5litrový kompresorem přeplňovaný šestiválec naladěný na 456 koní. U okruhové varianty je tento výkon spárován se suchou hmotností nižší než 900 kilogramů, ve výsledku tu tedy máme poměr více než 500 koní na tunu. Stovku přitom tato verze zvládne pod 3 sekundy a maximálně se rozjede na 280 km/h (silniční pak dokonce na 290 km/h).

Kromě toho měl model zvládnout obkroužit Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 9 sekund, tento výkon ale značka ze známých důvodů jen tak nezopakuje. Předpokládáme-li tedy správně, že se do Zeleného pekla vydala již s předprodukčním exemplářem. Přeci jen ve vývoji je Lotus 3-Eleven již nějaký ten pátek. Spekulace ale ponechme stranou a pojďme se podívat na zbytek komponentů.

V rámci podvozku tedy můžete počítat s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu, které doplňují stavitelné stabilizátory, pružiny Eibach a pružiny Öhlins. Silniční verze se poté pyšní šestistupňovým manuálem a diferenciálem typu Torsen, zatímco závodní provedení dostalo do vínku šestistupňovou sekvenci se suchým mazáním a pádly pod volantem či klasický mechanický samosvor.

Rozdíly najdeme také u kol a brzd, kdy verze Road dostala do vínku 18palcové přední a 19palcové zadní ráfky. S nimi jsou pak spojeny pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 225/40, respektive 275/35. V případě brzd je možné počítat s 322milimetrovými kotouči AP Racing, závodní model má pak k dispozici vylepšené destičky a semi-slicky Michelin Cup 2.

Přesunout se můžeme do interiéru, kde standardem je pouze sedadlo řidiče. To u spolujezdce je možné objednat za příplatek, i nadále jej však můžete lehce vyjmout. Mezi doplňky pak nechybí i speciální dekl, jímž daný prostor zakryjete a vylepšíte tak aerodynamiku. Dále nechybí TFT displej, u kterého je možné přepínat mezi silničním a okruhovým režimem.

Standardem je rovněž rychle vyjímatelný volant a čtyřbodové závodní pásy, v případě provedení Race pak můžete sáhnout rovněž po skořepině schválené organizací FIA osazené šestibodovými pásy. Mimo to je za příplatek k mání také hasicí přístroj nebo rychloodpojení elektroniky či palubní elektronika, která počítá s přehlednou telemetrií.

Dále můžeme zmínit ještě poloviční (Road) nebo plnohodnotnou (Race) ochrannou klec, pro obě varianty je pak standardem cosi připomínající čelní sklo. Tím nám ale příval informací končí, uvést již můžeme jen přítlak 215 kg, kterého závodní verze dosahuje při rychlosti 240 km/h. Díky tomu okruh v Hethelu objede za 1 minutu a 22 sekund.

Ceny pak startují na sumě 82 000 GBP (cca 3 140 500 Kč) v případě silničního provedení, zatímco to závodní je k mání od 115 200 liber (4 412 100 Kč).


Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 1 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 01Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 2 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 02Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 3 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 03Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 4 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 04Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 5 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 05Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 6 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 06Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 7 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 07Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 8 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 08Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 9 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 09Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 10 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 10Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 11 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 11Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 12 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 12Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 13 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 13Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 14 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 14Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 15 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 15Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 16 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 16Lotus 3-Eleven: britský extrémista má 500 koní na tunu, Ring dá za 7:09 - 17 - Lotus 3-Eleven prvni oficialni sada 17
Lotus 3-Eleven je nejrychlejším a zároveň také nejdražším produkčním modelem, jaký kdy britská automobilka představila

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.