Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vyvinuli revoluční řízení spalování benzinů, spotřebou překoná dnešní diesely
11.2.2019 | Mirek Mazal
Motory spalující fosilní paliva jsou dnes mnohými považovány za odepsané, ne každý ale jede na této lodi. Německá firma podporovaná ex-šéfem Porsche může jejich efektivitu posunout o tolik dál, že i elektromobily budou mít problém.
Kvůli neustálému zpřísňování zejména evropských pravidel musí výrobci vymýšlet další a další způsoby, kterými by snížili spotřebu automobilů. Nejčastější reakci je instalace elektrických soustav, neboť elektřinu považuje Evropská unie a vzduch a přičítá ji nulovou spotřebu. Že to situaci mění spíše na papíře než kdekoli jinde, nemusíme dodávat, jsou tu ale ještě tací, kteří se pokouší spotřebu motorů snížit i ve skutečném světě, trebaže s podporou EU počítat nemohou.
Mezi takové patří i německá forma Micro Wave Ignition AG (MWI), o které jste nejspíše nikdy neslyšeli. To samé bude platit i o jejích zakladatelích, Arminu Gallatzovi a jeho bratru Volkerovi, velmi pravděpodobně ale budete znát největšího současného investora firmy. Jde o bývalého generálního ředitele společnosti Porsche Wendelina Wiedekinga - trochu kontroverzní osobu, která na jednu stranu nakopla Porsche k růstu až do současné velikosti, na tu druhou ale firmu málem pohřbila kvůli svým extrémním ambicím. Nyní znovu ukazuje svou atraktivnější tvář a do popředí zájmu tlačí možná revoluční vynález.
MWI totiž stojí za řešením, které má snížit spotřebu současných benzinových motorů až o 30 procent a jejich emise dokonce až o 80 procent - v obou případech by tak překonaly diesely. Podstatou jsou pulzní mikrovlny, které mají zapalovat palivo ve válcích místo klasických zapalovacích svíček. Lepší spotřeba a emise by měly být výsledkem snížené teploty při spalovacím procesu uvnitř každého válce. Další přidaná hodnota spočívá v jednoduché instalaci do současné architektury motorů, není tedy třeba žádných zásadních změn.
Firma sídlí ve městečku Empfingen asi hodinu cesty od Stuttgartu, ale nápad už zaujal bohaté podporovatele z celého světa, kteří mohou posunout realizaci zařízení rovnou do nedalekého centra automobilového dění. Hlavním investorem je v tuto chvíli bývalý generální šéf Porsche, který k chystané novince uvedl: „Jsem přesvědčen, že MWI je radikální inovací s obrovským tržním potenciálem.“ A nelze ho brát na lehkou váhu - třebaže je dnes ve svých 66 letech v penzi, v automobilovém světě už dokázal mnohé.
Wiedeking spolu s další skupinou menších investorů vlastní přibližně 20 procent MWI, nadějný projekt ale hledá další partnery na mezinárodní úrovni, aby mohl přejít do fáze náročného testování. Zatím probíhají rozhovory s výrobci z Jižní Koreje a Číny - pokud se podaří zaujmout opravdu velkou rybu, byla by to pro další život spalovacích motorů velká šance.
O fungování samotného systému vám zatím nemůžeme prozradit více, své know-how drží MWI pod pokličkou. Podstatou je ale opravdu úplné nahrazení zapalovacích svíček u zážehových motorů, které umožní efektivnější spalování směsi, ve které půjde použít menší množství paliva. Ani diesely ale nejsou zcela mimo hru, i u nich připadá v úvahu optimalizace spalovacího procesu s pomocí pulzních vln, třebaže takový posun v efektivitě jako u benzinů u nich očekávat nelze. Na další detaily si musíme počkat, vzhledem k současné pozornosti věnované MWI díky Wiedekingovu jménu to zřejmě nebude trvat dlouho.
Firma Micro Wave Ignition chce novou technologií změnit způsob spalování paliva ve válcích. Použitím pulzních mikrovln namísto svíček má dojít k výraznému snížení spotřeby a emisí zejména u benzinových motorů, které by tak snadno překonaly i ty dieselové (ilustrační foto)
Zdroj: Automobilwoche
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019 - Nejlevnější SUV Škody natočeno v běžném provozu, teď teprve ukazuje svou velikost
14.2.2019 - Německá policie bojuje proti pachatelům moderních přestupků nečekaně moderně
13.2.2019 - Za D1 ještě můžeme být rádi, zácpy na dálnicích v Číně jsou docela jiná káva
12.2.2019 - Někdo napasoval velký pick-up do malého náklaďáku, ani policie nechápala, jak
10.2.2019

Nejdiskutovanější články
- Britové srovnali dostupná SUV pro velké rodiny. Jak si vedla Škoda Kodiaq?
6.12.2018 - Nejslavnější odpůrce elektromobilů po testu řekl, co si myslí o prvním elektrickém Porsche
18.1.2019 (2) - Elon Musk má pocit, že jméno Tesly čte řada lidí špatně. Jak k němu vůbec přišla?
10.12.2018 (9) - Rozmach elektromobilů přinese zásadní změnu koncepce aut, oživí staré recepty
4.12.2018 (3) - Nový Renault Clio kompletně odhalen únikem, míří o hodně výš
29.1.2019 (3) - Prodeje nových aut v ČR dál klesají, Octavia přišla o pozici jedničky na trhu
9.12.2018 (1) - Boj odpůrců elektromobilů proti majitelům aut od Tesly se posunul do další úrovně
28.1.2019 - Co udělá omylem nalitá nafta modernímu benzinu? Tento vůz je smutnou odpovědí
9.12.2018 (2) - Rus zkusil, jestli jde auto v nouzi nastartovat i s pomocí tužkových baterií
18.1.2019 (2) - Specifikace revolučního dieselu na benzin Mazdy pro Evropu jsou zklamáním
7.2.2019 (3)
Živá témata na fóru
- denní svícení a potkávací světla 19:44 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 19:42 - řidičBOB
- Nereagující spojka a nelze zařadit 18:52 - ranchercz
- Lampárna (stěžovatelna) 18:10 - Lachende Bestien
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 17:17 - leonidas
- Jednostopé okénko 15:58 - řidičBOB
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 14:31 - Vrooom
- Lyžárna 12:38 - pavproch
- Jaké vybavení by u nového auta nemělo chybět? 11:21 - jerry
- Detektory policejních radarů 08:04 - nota
Autobazar
VW Passat 2.0 TDI
r.v. 2016
600 000,- KčŠkoda Superb 2.0 TSI
r.v. 2016
660 000,- KčŠkoda Octavia 1.0 TSI
r.v. 2017
360 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2009
139 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2007
116 000,- KčMercedes A A 150
r.v. 2008
133 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2016
290 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2010
116 000,- Kč