Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX odhalila vše. Má 581 koní, jede 307 km/h a stojí majlant
27.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové NSX je plné hybridní techniky, s níž váží tučných 1 725 kg. I tak stovku pokoří za 3 s.
Druhá generace japonského sporťáku NSX se světu oficiálně představila již v lednu v Detroitu a její vizuálně téměř totožný koncept známe ještě o mnoho déle. Ještě v lednu tedy nesla pouze logo Acury, s emblémem Hondy se ovšem ukázala o pár měsíců později v Ženevě. Ani v jednom případě ovšem japonská automobilka nedala k dispozici detailní technické údaje. Oznámeno bylo pouze tolik, že o pohon vozu se stará hybridní ústrojí složené z 3,5litrového přeplňovaného šestiválce, tří elektromotorů a deseti chladičů, přičemž celkově by soustava měla nabídnout více než 550 koní.
Nyní tu konečně máme upřesnění veškerých zvěstí, které je dle očekávání optimističtější, než bylo původně oznámeno. Tak tedy, zmiňovaná spalovací pohonná jednotka, která podle tvrzení Hondy odsunula zahájení prodeje z letošního podzimu na příští jaro, dostala do vínku 507 koní a 550 Nm. Maximálně pak zvládá točit 7 500 ot./min. Spárována je přitom se zadním elektromotorem, který je umístěn za ní a dává dalších 48 koní a 135 Nm. Veškerý tento výkon pak na zadní kola přenáší devítistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Vyjma výše zmíněného se NSX dále chlubí další dvojicí elektromotorů, které jsou usazeny mezi předními koly a produkují dalších 37 koní a 73 Nm. Celkově tak soustava nabízí 581 koní a 644 Newtonmetrů, se kterými zvládá sporťák Hondy zrychlení z klidu na stovku, respektive 96 km/h, za přibližně 3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla nastavena na 307 km/h, což je v poslední době zjevně oblíbená hodnota - stejnou maximálkou totiž disponuje i taková Alfa Romeo Giulia QV.
Vraťme se ale zpátky k japonskému vozu, který se na rozdíl od toho italského nemůže pochlubit zrovna muší hmotností. S ohledem na hybridní ústrojí a systém pohonu všech kol SH-AWD totiž na vahách ukáže 1 725 kg, tedy o poznání více než takové Audi R8 V10, jehož hmotnost činí 1 630 kg. Německé kupé osazené desetiválcem přitom zmiňujeme záměrně, neboť podle šéfa projektu Teda Klause je jedním z hlavních konkurentů nové Hondy NSX.
Japonská automobilka totiž doufá, že druhá generace sporťáku zaujme lidi, které již omrzelo Porsche 911 a přemýšlejí, kam se posunout dále. Na výběr přitom mají buď limitovanou edici ikony z Zuffenhausenu nebo právě Audi R8. A nově samozřejmě NSX, které proto by proto mělo dostat konkurenceschopnou cenu. Přesná suma sice nebyla upřesněna, na první prezentaci vozu se ale hovořilo o částce okolo 170 tisíc dolarů (cca 4 165 000 Kč), což by na USA byla vcelku vysoká částka. A to se bavíme o americké ceně, ta evropská by mohla být ještě vyšší.
Na definitivní rozuzlení si počkejme, už teď je ale jasné, že jakoukoli sumu bude dále navyšovat příplatková výbava, mezi níž patří kupříkladu karbonová střecha, víko motoru a zadní spoiler. Standardní ocelové brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu je poté možné vyměnit za karbon-keramické kotouče, k dispozici ovšem bude i prémiový audio systém s navigací. Základní audio aparatura přitom nabídne osm reproduktorů a subwoofer.
Mimo to je možné v kabině počítat s čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara, zatímco přístrojový štít kombinuje digitální a analogovou techniku. Uprostřed palubní desky pak trůní sedmipalcový dotykový displej. Tím nám ale nejnovější přísun informací končí, pročež jen dodáme, že nová Honda NSX dostala do vínku kovaná 19palová přední a 20palcová zadní kola. V případě hmotnosti pak počítá s jejím rozložením mezi nápravami v poměru 42:58, ve všech rozích je vybavena magnetickými tlumiči a elektrický posilovač byl nakalibrován tak, aby poskytl řidiči maximální odezvu.
Nová Honda NSX dostane do vínku 581 koní, se kterými zdolá stovku za přibližně 3 sekundy
Kromě standardního provedení se Honda pochlubila rovněž variantou určenou pro Pikes Peak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva