Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra 2016: revoluční design a motory doplní pouze evoluční platforma
10.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace německého hatchbacku a kombíku se nechá ovlivnit vzhledem konceptu Monza. Stane ovšem na platformě Delta, která Astře slouží i nyní.
Nová generace Opelu Astra již není enormně vzdálenou budoucností. Do prodeje by totiž měla dorazit na počátku roku 2015, díky čemuž můžeme provedení OPC Extreme představené na letošní Ženevě považovat za labutí píseň generace stávající. Ta chystaná je přitom pro evropskou pobočku koncernu General Motors nadmíru důležitá, neboť značku Opel má pozvednout do vyšších sfér. I proto je ostatně její příchod naplánován ihned poté, co ze Starého kontinentu odejde Chevrolet a s ním spojené levnější modely podobného ražení.
Mimo to ovšem zvolenému datu nahrává také další fakt. V roce 2016 by totiž Opel již měl mít v provozu tři nové motorové linie (zahrnující celkově 13 benzinových a dieselových agregátů). A právě ty budou pro novou Astru nadmíru důležité ve snaze daný plán také prodejně naplnit. Inženýři značky totiž připouštějí, že stávající hnací ústrojí zahrnující kromě motorů i převodovky totiž za konkurencí značně pokulhává.
Nově bychom se tedy měli dočkat hlavně nového šestistupňového manuálu, který bude vážit pouze 37 kilogramů a zaměří se jemnost i rychlost řazení. S obojím má přitom značné problémy stávající provedení, které má kořeny v 70. letech minulého století - i proto výsledná spotřeba nově představeného 1,6litrového dieselu není na takové úrovni, na jaké by být mohla.
Jakmile se tedy s touto pohonnou jednotkou znovu setkáme pod kapotou nové Astry, měla by spotřeba a emise být o poznání nižší. Mimo to se ovšem na obě disciplíny zaměří také nový litrový tříválec o výkonu 115 koní, a žádné enormní hodnoty v těchto směrech nemůžeme očekávat ani od 1,6litrových čtyřválců, které se prodávat budou asi nejčastěji.
Chybět pak samozřejmě nebude ani dvoulitrová pohonná jednotka, tu ale zřejmě dostane již pouze verze OPC. Jí by pak měly být přisouzeny i větší vzduchové otvory na přídi, ovšem i standard bude na první pohled působit značně sportovně. Samotný vzhled nám přitom do značné míry předznamenal koncept Monza, který se ukázal loni v září ve Frankfurtu.
Nová Astra se tak může těšit na zajímavě tvarovanou čelní masku, se kterou dorazí i chromová linka lemující střechu a mířící až k zadním světlometům. Právě ta má totiž symbolizovat posun vozu na vyšší úroveň. Na vzhůru výklopné dveře, jež zdobily koncept, ale můžeme rovnou zapomenout. Stejně tak se v konzervativnějším duchu ponese i interiér.
V tomto duchu bude ostatně představeno i faceliftované provedení Opelu Corsa, které se má ukázat ve druhé půli letošního roku. I toto supermini totiž dostane výrazné křivky, jež doplní maska připomínající Opel Adam a také v jeho případě má ale hlavní změna postihnout především interiér, který již nebude reklamou na levný plast.
Vraťme se ale zpátky k modelu Astra, který dorazí opět jako tří- i pětidvéřový hatchback a kombík (s prodlouženým rozvorem). Dosud jsme totiž ještě neprobrali platformu, která na rozdíl od mnoha nových komponentů staví pouze na evolučním přístupu - novinka totiž dostane tutéž verzi Delta jako stávající model, jen v novém vydání.
Bude tak opravdu zajímavé sledovat, zda se Opelu posun do vyšších sfér povede. Zároveň ovšem německá automobilka nesmí zapomenout také na nemalé prodejní cíle. Aby totiž Astra dosáhla zisku, musí se každým rokem jen v Evropě prodat minimálně 250 000 exemplářů, tedy o pětinu vozů více než tomu bylo v loni.
Mimo to se však Opel kvůli předchozím ztrátám musí snažit, aby zmíněný zisk byl nemalý. A to znamená, že nová Astra nezamíří výše jen vzhledem a kvalitou, ale také cenou, což by snahám značky mohlo srazit vaz. I přes marketingové snahy je totiž Opel nadále v Evropě vnímán jako mainstreamová - a tedy levná - automobilka.
Chystaná Astra se již ukázala na první neoficiální ilustraci. Prvky konceptu Monza jsou patrné
Koncepční Monza zaujala hlavně vzhůru výklopnými dveřmi. Ty ovšem nová Astra zcela jistě nedostane
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva