Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra: diesel 2,0 BiTurbo CDTi nyní pro všechny karosářské verze
1.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen Golf GTD a jeho ostrý dieselový nástupce má o něco vážnější problém. Opel totiž namontoval naftové bi-turbo do všech verzí Astry.
Už od nenápadné modernizace Astry víme, že automobilka si s nasazením tohoto motoru nedělala velkou hlavu a do svého kompaktu namontovala motor 2,0 BiTurbo CDTi z Insignie bez jakýchkoli úprav. Tehdy ale byla řeč pouze o třídvéřovém provedení GTC, nyní už je jasné, že jej budete moci mít ve všech karosářských variantách Opelu Astra. Půjde nezřídka o nejsilnější jednotku v nabídce té které varianty, když dvoulitrový čtyřválec dopovaný dvojicí turbodmychadel odevzdá předním kolům až 195 koní a maximální točivý moment 400 newtonmetrů při 1 750 až 2 500 ot./min.
Pětidveřový hatchback je díky této pohonné jednotce schopen dosáhnout 226 km/h, třídveřové GTC zvládne 223 km/h a kombík Sports Tourer je o ještě jeden kilometr v hodině pomalejší. Protože Opel bude bez optání montovat k tomuto motoru systém start-stop, mohl z testů normované spotřeby vykřesat čísla od 4,9 do 5,1 litru na 100 km, opět v závislosti na karosářské verzi.
Časy akcelerace na stovku Opel patrně nemá naměřené, anebo má, ale v aktuální tiskové zprávě je prostě nezveřejnil. Předpokládáme ale, že zrychlení by mohlo trvat pod osm sekund (u GTC by to mělo být 7,8 s). Jinak turbodmychadla jsou nestejné velikosti a umí pracovat společně nebo i samostatně. Menší z nich bylo navrženo tak, ale rychleji reagovalo na plyn při nižších otáčkách motoru, ve středních pracují obě turba společně, přičemž velké „předtlakuje“ vzduch pro menší. Od 3 000 otáček se pak o vše stará už jen velké turbodmychadlo.
Aby se se zvýšeným výkonem motoru i jeho tíhou podvozek Astry snadněji vypořádal, konstruktéři použili u všech verzí nové silentbloky zavěšení, snížili světlou výšku použitím kratších a tvrdších pružin a upravili zadní nápravu tak, aby lépe odolávala náklonům v zatáčkách. Třídveřový hatchback GTC navíc dostal přední zavěšení HiPerStrut potlačující přenos změny výkonového zatížení do řízení a volantu.
S dodávkami nových modelů by měl Opel začít ještě letos, objednávky ale začne přijímat mnohem dříve. Třeba v Británii již od zítra, přičemž cena pětidveřového hatchbacku startuje na částce 24 095 liber. To dělá přibližně 775 tisíc korun a to by teoreticky mohlo zhruba odpovídat i české cenovce, VW Golf GTD s výkonem 170 koní dnes se šestistupňovým manuálem stojí 653 tisíc.
Opel tímto s přehledem pokořil nejsilnější dieselový Golf i Focus a parametry se blíží spíše dvoulitru v BMW 125d. To má ale ještě o dalších 23 koní k dobru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 6 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 8 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 9 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva