Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault slibuje revoluční nové Clio, kabina se má změnit k nepoznání
14.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zákazníci Renaultu jsou podle designového šéfa ohromeni venkovním vzhledem, uvnitř je však čeká zklamání. To se již za dva roky má změnit.
Čtvrtou generaci Renaultu Clio můžeme již jen stěží označit jako novou, za pár dní totiž oslaví své čtvrté výročí. Nebylo proto překvapením, když jsme na počátku léta mohli poinformovat o jejím faceliftu. Samotní Francouzi ovšem již začínají mluvit o nové generaci, která by měla dorazit za dva roky. Ono modernizované provedení se tedy na trhu příliš neohřeje, i když pravdou zůstává, že oficiální představení páté generace ještě nutně nemusí korespondovat se zahájením prodejů - to může být datováno až k roku 2019.
Ať se ovšem již situace bude vyvíjet jakkoliv, v případě chystaného Renaultu Clio máme počítat s „revolucí“. Ta se podle šéfdesignéra značky Laurense van der Ackera bude odehrávat především v interiéru, což má spojitost zejména s nedávno odhalenými novinkami v podobě modelů Kadjar a Scénic. Van der Acker totiž dodává: „Naši zákazníci reagují na exteriér slovem „Wow“, ovšem pak se podívají dovnitř a vypadne z nich „He?““.
„Musíme proto zajistit, že naše příští interiéry budou dosahovat standardů, jaké jsou spojeny s exteriéry. Nyní na kabinách pracuje více lidí než kdy předtím, přičemž se snažíme o revoluci,“ dodává šéf designu u Renaultu. A přitom naznačuje, že očekávat máme velký skok v oblasti vzhledu i samotné kvality materiálů. Mimo to dorazí i nejnovější technologie.
„Dříve se špičkovou technikou mohli po dlouhou dobu chlubit jen luxusní vozy, ale nyní trvá sotva rok či dva, než se nové technologie stanou součástí menších modelů,“ říká van der Acker. Dle jeho názoru tak nové Clio bude profitovat z velkého centrálního displeje, který dost možná nabídne i haptickou odezvu. Kromě toho naroste počet standardních bezpečnostních systémů.
Dále se příští Clio velmi pravděpodobně pochlubí hybridní technikou, byť o příchod elektromotoru nepůjde. V takovém případě by totiž bylo třeba také baterií, které jsou nejen těžké, ale zároveň by navýšily cenu. Výkonný viceprezident značky pro produktové plánování Bruno Ancelin proto dodává, že „chceme elektrifikaci, která bude dostupná“.
To jinými slovy znamená, že nové Clio dostane funkci Hybrid Assist, jenž spočívá zejména v regenerativním brzdění. Energie z něj získávaná pak napomáhá vozu při rozjezdech, zároveň však může napájet i některé systémy jako třeba klimatizaci. Tím logicky dochází k redukci spotřeby resp. emisí CO2, kromě toho se zlepšuje i jízdní dynamika.
Ancelin ovšem nevylučuje příchod ryzích plug-in hybridů, byť ty dorazí ve vyšších segmentech trhu. Suplovat přitom budou muset úbytek dieselových modelů, jenž budou mít stále větší těžkosti s plněním přísnějších emisních regulí. V případě těchto velkých sedanů, kombíků, crossoverů a SUV pak logicky bude lépe ospravedlněna i vyšší cena.
Závěrem pak již jen zmíníme, že nové Clio se zvenčí nechá inspirovat konceptem Eolab, a to nejen stran samotného stylu, ale také v případě některých odlehčených materiálů. Příchod karbonu lze asi vyloučit, hliník a kompozitní plasty však dorazit mohou. Jak totiž Ancelin dodává, „redukce hmotnosti je vždy levnější v porovnání s plug-in hybridní technikou“.
Chystaný Renault Clio se nechá zvenčí inspirovat konceptem Eolab. Uvnitř pak máme čekat skutečnou revoluci
Zdroj: Auto Express UK
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.