Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia III GreenLine: nejúspornější Škoda všech dob odhalena
10.9.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) IAA hostí debut nejúspornější škodovky. Octavia III GreenLine má jezdit za 3,3 l nafty.
Škoda sice překročila svůj stín a uvedla na trh rychlou Octavii, která si zaslouží označení RS, nyní se ale vrací do svých racionálně orientovaných vod. Do Frankfurtu tak krom svých ostatních novinek přiváží i řadu svých úsporných modelů z rodiny GreenLine. Většinu jejích členů už známe z dřívějška, nově se ale rodinka rozrostla o Octavii poslední generace a po jejím boku přijde i Rapid v obou svých karosářských variantách. Doprovod jim udělají faceliftovaný Yeti, Superb, Fabia i Roomster a u zeleného stolu jistě nebude chybět ani Citigo v úpravě pro spalovaní CNG.
Pro připomenutí, u všech modelů řady GreenLine jsou aplikovány technologie primárně zaměřené na úsporu paliva. Patří mezi ně systém start/stop, rekuperace brzdné energie, pneumatiky se sníženým valivým odporem, prodloužené převody manuálních převodovek, snížení podvozku, optimalizace aerodynamiky a snížení hmotnosti. Z výčtu modelů je zřejmé, že podobně upravené auto je součástí každé modelové řady a příchodem Octavia a Rapidu se rodina GreenLine stala kompletní.
Všechny Škodovky s plaketou GreenLine na zádi jsou bez výjimky poháněny dieselovým motorem, kromě Fabie a Roomsteru jde o jednotku 1,6 TDI. V Octavii je naladěna na výkon 81 kW stejně jako u sesterského Golfu Bluemotion a její kombinovaná spotřeba je 3,3 l/100 km (+ jen 0,1 litru oproti menšímu Golfu), přepočteno na CO2 to znamená 87 g/km. Novinka je nejen nejúspornějším modelem v současné nabídce, ale také historicky. Je pozoruhodné, že předčí i dosavadního premianta, Fabii GreenLine a nakonec i dále zmiňovaný Rapid, v obou případech menší modely.
Od běžných provedení ji odlišíte podle zaslepených vstupů chladicího vzduchu, specifického designu litých kol a plaket GreenLine na masce chladiče a pátých dveřích, vše je dobře k vidění na úplné prvních fotkách v přiložené galerii. Detailní technické údaje zatím neznáme, nemůžeme tak posloužit například údaji o dynamice či mimoměstské spotřebě, počítat se ale dá s velmi podobnými parametry jako u Golfu VII, který si v mimoměstském provozu řekne o rovné 3 litry nafty na 100, na stovku přitom zrychluje za 10,5 sekundy a jede až 200 km/h. Cena vozu bude zřejmě zveřejněna až v průběhu dnešního dne, i v jejím případě ale máme německá vodítka.
Spolu s příchodem nového Spacebacku je na trh uváděna také zelená varianta Rapidu. Bude k dispozici v obou karosářských variantách a pohánět ji bude opět motor 1,6 TDI naladěný na 66 kW. GreenLine verze s ním dosahuje spotřeby 3,8 l/100 km a vypouští 99 g CO2/km. Pokud byste chtěli šetřit, ale nevyhovují vám dlouhé převody rodiny „GL”, můžete si objednat Rapid s tímto motorem a paketem GreenTec, který je k dispozici od začátku výroby. Jeho součástí jsou systém start/stop, rekuperace brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem a lehce nazelenalý Rapid s ním jezdí za 3,9 l/100 km.
Škoda Yeti Greenline není žádný nováček, ale i ta dostala facelift jako základní model. Nadále její přední kola pohání motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW kombinovaný s pětistupňovým manuálem. Spotřebuje 4,6 l nafty na 100 km a vypustí přitom 119 g CO2/km. Také ostatní modelové řady mají svou zelenou variantu.
Beze změny zůstávají v nabídce Superb (1,6 TDI 77 kW, spotřeba 4,2 l/100 km), Superb Combi (1,6 TDI 77 kW, spotřeba 4,3 l/100 km), Fabia a Fabia Combi (1,2 TDI 55 kW, spotřeba 3,4 l/100 km) a Roomster (1,2 TDI 55 kW, spotřeba 4,2 l/100 km). Skupinu úsporných modelů uzavírá též už zmíněné Citigo CNG.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Živé fotografie „zelených” škodovek z IAA 2013
Škoda Octavia III GreenLine
Škoda Superb GreenLine 2013
Skoda Rapid GreenLine
Oficiální fotografie modelů Škoda Greenline
Škoda Octavia III Greenline
Škoda Octavia III Combi Greenline
Škoda Rapid Greenline
Škoda Rapid Spaceback Greenline
Škoda Yeti Greenline
Škoda Roomster Greenline
Škoda Fabia Combi Greenline
Celá vypráskaná rodinka zelených škodovek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova