Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 sedan prý dorazí v roce 2016, dostat má dvoulitrové turbo
23.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová karosářská verze naroste mezi nápravami o 180 mm, přidaná kila chce kompenzovat přeplňováním. Ve hře je ale také hybridní pohon.
Spekulací na téma Toyoty GT 86 sedan zde bylo již dostatek, přičemž pouze u řečí nezůstalo. Kupříkladu náš známý „automobilový manipulátor“ Theo Chin pustil do světa nejednu neoficiální ilustraci, na níž se pokusil podobu budoucího sedanu vystihnout. Na autosalonu v Dubaji pak mělo dokonce dojít k oficiálnímu představení, tuto informaci jsme však předem považovali za mylnou. A to plným právem, neboť podle nové šeptandy v zákulisí automobilky by druhá karosářská verze měla dorazit až v roce 2016.
To by znamenalo, že se chystaná novinka ukáže světu zhruba až rok po faceliftu kupé. Počítat bychom tedy již dopředu měli s lehce pozměněnými tvary, než jaké nám servírují zmiňované spekulativní retuše. Stejně jako se oproti dvoudveřovému sourozenci dá logicky počítat s nárůstem rozměrů - délka by měla činit 4 750 mm, šířka 1 780 mm, výška 1 400 mm a rozvor 2 750 mm.
Oproti kupé tak čtyřdveřový model, který dostal interní označení 734A, naroste mezi nápravami o 180 mm, což by mělo k pohodlnějšímu ubytování cestujících na zadních sedadlech postačit. Zdroje ze zákulisí přitom naznačují, že daná konverze není ničím složitým: „Bude vcelku jednoduché posunout prostřední sloupek trochu dopředu, přidat zadní dveře a trochu seseknout střechu.“
Tím by ovšem kromě navýšení prostoru mělo dojít také ke zvýšení hmotnosti, s čímž by již standardní atmosférický dvoulitr mohl mít problém. Proto prý Toyota plánuje přeplňování, což nás ovšem trochu zaráží. Podle předchozích zpráv totiž výše zmíněný facelift kupé počítá i nadále s atmosférickým plněním, pouze přidá na objemu a z dvou litrů naroste na 2,5 l.
Dá se přitom předpokládat, že s ohledem na snížení nákladů Toyota rozhodně nepředstaví jeden model s takovým a druhým s „makovým” agregátem. Je tak dost možné, že chybějící výkon by mohla přinést hybridní pohonná jednotka. Jednu takovou ostatně automobilka již testuje, přičemž elektromotory v té chvíli zásobují výkonem přední kola.
To logicky vede k pohonu 4x4, o stálý systém by ale jít nemělo. Toyota prý pouze hodlá „obšlehnout“ techniku nové Hondy NSX, kde se přední elektromotory zapojují do hry pouze ve chvíli, kdy zadní kola ztratí přilnavost. Tímto způsobem by ale sedan GT 86 rozhodně nekompenzoval ony přihozené kilogramy.
Otázek je tedy bezpočet, odpovědi na ně ovšem chybí. Jisté ovšem je, že o dalších karosářských variantách nepřemýšlí pouze Toyota, ale taktéž partnerské Subaru. To totiž na nedávném autosalonu v Tokiu představilo stylové kombi Cross Sport, u něj je však těch neznámých bohužel ještě více.
Realita se od spekulativních kreseb bude lišit. Už jen kvůli faktu, že Toyota plánuje na rok 2015 facelift standardního kupé GT 86
Subaru nám již s konceptem Cross Sport dokázalo, že na platformě BRZ může vzniknout i stylový kombík
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis