Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trion Nemesis se odhalil in natura, motor s 2 028 koňmi ale postrádá
30.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) „První americký hypersport” je stroj, který zatím pořád jen slibuje. Jeho statický model vypadá zajímavě, produkční auto to ale není.
Pokud vám jméno Trion Nemesis nic neříká, nevěšte hlavu, člověk na stroj, který v podstatě zatím neexistuje, snadno zapomene. Už se u nás párkrát objevil, tehdy ale ještě nejezdil. Což ostatně neumí ani dnes, oranžové auto, které si můžete prohlédnout na videu, je statický model a je to na něm dost dobře vidět.
Například nemá zrcátka, což by pro koncept nebylo divné, ale u produkčního auta to neprojde. Trion SuperCars, firma, která za Nemesisem stojí, sice říká, že se bude snažit dostat na sériový vůz kamery místo zrcátek, ale její šance nevidíme moc reálně. Také okna jsou příliš černá a otvory pro přístup či odvod vzduchu jsou zaslepené. Ovšem, ne že by zrovna zaslepené otvory byly nějaká výjimka, ale srdce tohoto stroje bude potřebovat spousty kyslíku.
Má jím být vidlicový osmiválec - co taky jiného v USA - o objemu devíti litrů. Bude dopován dvěma turbodmychadly a má nabídnout 2 028 koní. Vážně, lehce přes dva tisíce; v kilowattech je to 1 491. To by znamenalo 225,3 koně na litr, což je ohromné číslo. Neexistuje nicméně věc, která by na Trionu Nemesis ohromná nebyla - maximálka má činit přes 435 km/h, zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) má trvat 2,8 sekundy.
Trion Nemesis se chlubí také aktivní aerodynamikou, kterou ale už má spousta aut. Také tu má být pohon všech kol, osmistupňová sekvenční převodovka a karbonové brzdy, které budou vpředu svírat šestipístkové brzdové třmeny, vzadu čtyřpístkové. Firma Trion SuperCars se chlubí tím, že její Nemesis je první americké hyperauto. Na Hennessey Venom GT možná trochu zapomněla. Nebo si vymyslela něco, co nezveřejnila, ale díky čemu je její stroj vážně první.
Nemesis má být k mání v několika různých provedeních. „Základní” bude verze RR, která nabídne všechno popsané výše za cenu 1,6 milionu dolarů, tedy asi 38,5 milionu korun. Druhá varianta, označená IS, bude technicky totožná, ale přijde na 2,2 milionu dolarů, tedy téměř 53 milionů korun. Onen rozdíl koupí dvouprocentní podíl ve společnosti Trion SuperCars a verzí IS bude prodáno prý jen deset kusů.
Extrémní variantou bude speciálka RR Black Ops Edition, která bude mít mód „Predátor”. V něm auto bude drsnější všemi možnými způsoby. Nabídne „autoritu na silnici a výkon na dosah ruky, aktivuje změny v aerodynamice, světlé výšce, omezovači otáček, přístrojovém štítu a osvětlení interiéru, mimo jiné”. Tolik oficiální informace automobilky; ve skutečnosti to tedy nejspíš bude něco jako mód Race u jiných supersportů, jen to tisková zpráva ověnčila zajímavějším jazykem.
A naopak umírněnější variantou, alespoň ve srovnání s RR a IS, bude verze GT. Jednak bude mít otevřenou karoserii, což jistě ocení příznivci větru ve vlasech, a jednak tu bude jen zadní náhon, nikoliv čtyřkolka. Motor také bude mít výkon snížený na 1 420 koní, což má znamenat zrychlení na stovku za 3,5 vteřiny a maximálku 351 km/h.
Že dostane manuální převodovku, je však velmi málo pravděpodobné. Co se ale už ví, je, že vznikne v pouhé stovce kusů, takže není čas na otálení s objednávkou, máte-li zájem - a věříte-li že Trion Nemesis někdy skutečně bude jezdit po silnicích. Zatím to totiž vypadá jako něco na způsob Develu Sixteen - ohromné sliby, ale výsledky nic moc. Nebuďme však příliš skeptičtí, tohle auto vypadá zajímavě, snad se na silnice dostane.
Tohle je stále jen statický model Trionu Nemesis, oranžová mu ale sluší
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva